20:42

1403/01/30

امام جمعه موقت پردیسان: در مقابل مذاکره‌ی مجدد ساکت نخواهیم ماند

حجت الاسلام و المسلمین غفوری، امام جمعه موقت پردیسان در خطبه‌های اولین آیین عبادی-سیاسی نماز جمعه پردیسان در سال 99، مورخ 6 تیرماه 1399 با اشاره به این‌که ابتلائات و مشکلات جزئی از حیات انسان است گفتند:‌ اگر انسان تکیه‌گاهی در درون و بیرون نداشته باشد، حتماً دچار آسیب روحی و اخلاقی می‌شود. خدای متعال امر فرموده است که اگر دچار آسیب و بحران شدید، پناه به پناهگاه واقعی ببرید و آن خدای متعال، خالق هستی و انسان است. دست‌یابی به موفقیت و نجات از مشکلات جز با صبر نمی‌شود. با بی‌صبری نمی‌شود با مشکلات این عالم و وسوسه‌های شیاطین مقابله کرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین غفوری با اشاره به ابتلای بی‌سابقه‌ی جامعه در حوادث اخیر گفتند:‌ حتی نماز جماعت و جمعه هم به دلیل خوف از فراگیری بیماری تعطیل شد. بشر با همه‌ی ادعایش دستش را در مقابل این ویروس ناشناخته بسته بود و زندگی‌اش فلج شد. خدای متعال به بشر مدعی اعلام کرد من یکی از مخلوقات کوچکم را که حتی به چشم نمی‌آید به زندگی تو دنیای مغرور روانه می‌کنم تا ببینم شما در مقابلش چه می‌کنید. اتفاقاً جوامع استکباری که هم از شرایط اقتصادی بهتری برخوردار بودند و هم از تجهیزات، امکانات و علوم پیشرفته‌ی امروزی برخوردار بودند، بیش از سایرین آسیب دیدند و هم‌چنان گرفتار این ماجرا هستند. این یک نمونه از امتحانات مهم و درس‌آموز پروردگار متعال به بشر امروز بود.

 

خطیب موقت پردیسان یادآور شد: جامعه‌ی ما به دلیل توجه به مسائل معنوی و آموزه‌های الهی و دینی، به رغم تحریم و محاصره‌ی همه‌جانبه‌ی دشمنان، موفقیتش از بسیاری از کشورهای ظاهراً پیشرفته بیش‌تر بود. جامعه‌ی دینی ما برای عمل به وظیفه‌ی شرعی به دستورالعمل‌های بهداشتی مقید شد.

 

قائم‌مقام حوزه‌های علمیه‌ی کشور با اشاره به رزمایش گسترده‌ی مواسات مؤمنانه و ضمن تقدیر از نیروهای جهادی شرکت‌کننده در این رزمایش گفت: برگ زرین این ماجرا همین بود. در طول سال‌هایی که به یاد مانده است کم‌سابقه و بی‌سابقه بود. رسیدگی به فقرا و ضعفا در ماه رمضان گذشته استثنایی بود و تلاش‌های مجاهدانه‌ی کسانی که به حرکت جهادی روی آوردند جای تقدیردارد.

 

نماینده‌ی حوزه علمیه در ستاد مقابله با کرونا ضمن برشمردن نمونه‌های از خدمات مجاهدانه‌ی نیروهای بسیجی و جهادی در ایام بیماری گفت: طلاب و فضلا و اساتید گرامی و نیروهای جهادی بسیجی در بیمارستان‌ها به خدمت مجاهدانه روی آوردند، حتی در آرامستان‌ها برای غسل اموات کرونایی که جنازه‌شان روی زمین مانده بود ورود کردند. در رسیدگی به فقرا و ضعفا و نیازمندان جامعه هم‌دست شدند و این در تاریخ به یاد می‌ماند و ثبت می‌شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین غفوری با اشاره به حوادث تیرماه، از قبیل فاجعه‌ی هفتم تیر، ترور شهید صدوقی و اسقاط هواپیمای مسافربری از سوی امریکا گفت: سیدالشهدای انقلاب، آیت الله شهید بهشتی و 72 نفر از یاران ایشان که در انفجار بمب به دست منافقین به شهادت رسیدند. سالروز این واقعه در این ایام یادآور این است که ما گذشته را فراموش نکنیم. دشمن را فراموش نکنیم و جنایت‌های عجیب و غریب در شهادت حدود 17 هزار نفر به دست منافقین را از یاد نبریم. خط ما در مقابل دشمنان انقلاب و منافقان داخلی، خط جهاد و ایستادگی و مقاومت، تا آزادی قدس و رساندن این نهضت به وجود ولی عصر (ع) ادامه داشته و ادامه خواهد یافت.

 

وی با اشاره به صدور قطعنامه اخیر بر علیه فعالیت‌های هسته‌ای ایران با تلاش‌های سه کشور اروپایی گفت:‌ دشمن نابکاری که قرارداد یک‌جانبه‌ی برجام را تحمیل کرد، حالا نسبت به اصلی‌ترین محور آن قرارداد طلب‌کار شده است و مدعی شده است که ما مطلب را به شورای امنیت می‌بریم. مگر تا به حال چه کرده‌اند جز افزایش تحریم؟ جز این بود که ملت ایران را در سخت‌ترین شرایط حمله‌ی کرونا تنها گذاشتند و مانع از ارسال داروهای خاص شدند؟ این باید برای همه‌ی کسانی که داعیه‌ی طرف‌داری این کشورهای اروپایی را دارند درس عبرت بشود. بس است گزیده شدن از این سوراخ منحوس.

 

امام جمعه موقت پردیسان ضمن تأکید بر آگاهی و بصیرت ملت ایران در مواجهه حوادث گفت: ملت ایران متوجه است، می‌داند و راهش را با بصیرت انتخاب کرده است. مسئولینی که امروز امور کشور به دستشان است توجه کنند و مجدداً ملت ایران را دچار خسارت و فریب دیگر نکنند. این بار ملت ایران در مقابل فریب جدید و مذاکره‌ی جدید یقیناً ساکت نخواهد ماند.

 

وی با انتقاد شدید از عملکرد وزارت خارجه در ماجرای قطعنامه آژانس گفت: ما نسبت به کم‌کاری وزارت خارجه به شدت گلایه‌مندیم. حتی با کشورهای همسایه‌ی خودمان هم ارتباط نگرفتند که رأی آن‌ها به نفع ما باشد. ملت ایران این‌ها را رصد می‌کند./

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شهرپردیسان به عنوان اولین پایگاه خبری رسمی پردیسان و با هدف اطلاع رسانی و پیگیری مشکلات این منطقه راه اندازی شده است. خواهشمندیم با عضویت در کانال ایتای شهرپردیسان ما را در پیگیری مشکلات این منطقه همراهی کنید.