22:39

1403/02/04

پردیسان در مقابل سیلاب بسیار شکننده است

مدیر منطقه هشت شهرداری قم با اشاره به وضعیت شکننده پردیسان در مقابل سیلاب بر لزوم احداث کانال به منظور مدیریت سیلاب در پردیسان توسط استانداری تاکید کرد.

 

به گزارش شهرپردیسان، محمد رمضانی با اشاره به وضعیت آسیب پذیر پردیسان در مقابل سیلاب، اظهار داشت: بارها در جلسات مدیریت بحران استان بر این موضوع تاکید کرده‌ایم، با تغییر الگوی بارش در سال‌های گذشته پردیسان در مقابل سیلاب بسیار آسیب‌پذیر است.

مدیر منطقه هشت شهرداری قم با اشاره به اینکه سیلی که اردیبهشت امسال آمد در نتیجه تنها ۴۵ دقیقه بارندگی بود، افزود: اگر شهر قم به سمت تر سالی و سالهای پربارش برود وضعیت پردیسان در این زمینه بسیار شکننده خواهد بود.

رمضانی با اشاره به تلاش شهرداری برای پیشگیری از ورود سیلاب به محدوده شهر پردیسان، تاکید کرد: یک خاکریز خاکی بالای بلوار امامت ایجاد کرده‌ایم که می‌تواند تا حدودی این روان‌آب‌ها را کنترل کند اما اگر حجم آب زیاد باشد و سیلاب جاری شود از این خاکریز هم عبور خواهد کرد و فاجعه ایجاد می‌شود.

وی از سست شدن زیرسازی‌های ریل راه‌آهن به دلیل همین بارندگی‌ها خبر داد و افزود: وقوع سیلاب ممکن است ریل راه آهن را هم از جا بکند و اگر قطاری در این حین دچار سانحه شود احتمال آتش‌سوزی و وقوع فاجعه دیگری نیز وجود دارد.

مدیر منطقه هشت شهرداری قم بر ضرورت احداث کانال در پردیسان برای کنترل سیلاب تاکید کرد و گفت: کانال فعلی موجود در پردیسان برای مدیریت سیلاب‌هایی که به شهر هجوم می‌آورند کافی نیست و راه ‌و شهرسازی باید نسبت به احداث کانال دیگری اقدام کند.

رمضانی با اشاره به طرح اولیه این کانال، اظهار داشت: کانالی به طول هفت کیلومتر باید در پردیسان احداث شود که از کنار ریل قطار به صورت قطری و  از کنار شهرک دانشگاهی و دانشگاه حضرت معصومه(س) قوسی عبور کرده و وارد رودخانه شود.

وی با بیان اینکه احداث این کانال مشکل سیل پردیسان و حتی آبگرفتگی‌های جزئی را حل، خواهد کرد، افزود: برآورد قبلی هزینه احداث این کانال طبق قیمت قبل ۹ میلیارد تومان بوده، از آن جایی که خارج محدوده شهری است شهرداری نمی‌تواند به آن بودجه‌ای اختصاص دهد و استانداری باید آن را اجرا کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شهرپردیسان به عنوان اولین پایگاه خبری رسمی پردیسان و با هدف اطلاع رسانی و پیگیری مشکلات این منطقه راه اندازی شده است. خواهشمندیم با عضویت در کانال ایتای شهرپردیسان ما را در پیگیری مشکلات این منطقه همراهی کنید.