19:15

1403/02/05

امام جمعه پردیسان: وجود آمریکا نامشروع است

به گزارش شهرپردیسان، آیت الله سیدصمصام‌الدین قوامی، امام جمعه پردیسان قم در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه مورخ 4 بهمن‌ماه 1398 ضمن برشمردن برخی فضایل حضرت صدیقه طاهره گفتند: فاطمه یعنی کسی که از تمام شرور و پلیدی‌ها جدا شده است. او جداشده‌ی از همه‌ی گناهان، کدورت‌ها و تاریکی‌ها است و هم‌چنین شیعه‌ی او نیز از این‌ها جداست. دشمنان او نیز از حب او جدا هستند، نمی‌توانند او را دوست داشته باشند، چون استعداد و استحقاق آن را ندارند.

خطیب پردیسان افزود: اولاد فاطمه ام‌روز در صحنه هستند. جانشینان او، نصرالله و سیستانی، الآن هم هستند. امام در این رابطه یک سخن‌رانی پرشوری در اوایل انقلاب داشت. عدالت و تقوا باعث می‌شود ما نیز به سوی جدایی روزافزون از شرور حرکت کنیم. باید از شیطان، از نظام سلطه جدا شوید تا فاطمی شوید.

امام جمعه‌ی پردیسان در ادامه با اشاره به سال‌روز رحلت مرحوم میرزای شیرازی و نقش ایشان در نجات صنعت تنباکوی ایران از دست انگلیسی‌ها گفتند: هرجا انقلاب اسلامی هست، در رأس آن فقیهی شجاع، سیاس و آگاه به زمان حضور دارد. نهضت نفت، مشروطه و انقلاب اسلامی ما، همه بر محور علمای دین بود. میرزای شیرازی وقتی قرارداد تنباکو که مثل برجام ننگین بود، لغو شد، فتوای جواز استفاده از تنباکو را صادر کرد.

وی افزود: انگلستان، که ما از حضور سفیر اغتشاش‌گر و تحمل آن در ایران تعجب می‌کنیم، بعد از جنگ جهانی اول، تا دیدند در روسیه انقلاب بلشویکی شده است، از ترس افتادن عراق در دست روس‌ها عراق را اشغال کردند و گفتند برای آزادی آمدیم. درصورتی‌که شما آمدید منابع را غارت کنید.

آیت الله قوامی گفتند: میرزای دوم، محمدتقی شیرازی که شاگرد میرزاحسن شیرازی است، به فاصله‌ی بیست سال از قیام تنباکو، فتوای دفاعیه از عراق در برابر انگلیسی‌ها را صادر کرد. مردم انقلاب کردند و بر علیه اشغال‌گران غاصب اقدام کردند. داشتند انگلیسی‌ها می‌رفتند که این آقا از دنیا رفت-یا شاید نفوذی‌ها مسموم‌اش کردند-و انقلاب ناتمام ماند. اما مردم عراق مثل ام‌روز اراده‌ی خودشان را نشان دادند.

میرزای اول برای ایران و میرزای دوم برای عراق فتوا داد. انگلیسی‌ها نمی‌خواهند این دو کشور با هم باشند. اگر این دو کشور متحد شوند حریف ندارند. مردم در این سرزمین و آن عراق، در هر دو سرزمین وقتی به مشکل می‌خورند به مرجعیت پناه می‌برند. میرزای شیرازی حتی در کربلا حکومت اسلامی تشکیل داده بود، سیاست در وجود او بود.

خطیب جمعه‌ی پردیسان افزود: عراق امروز با آیت الله سیستانی، مقتداصدر، حزب الله و حشدالشعبی که در رأس هر کدام یک معمم وجود دارد، به فقها و علما اعتماد می‌کند و حرف آن‌ها را می‌پذیرد. این دو کشور این طور است. هر جا شیعه هست هم‌این طور است. به فقها و علما اعتماد می‌کنند.

آیت الله قوامی با اشاره به نهضت اخراج امریکایی‌ها از عراق گفتند: حالا هم‌آن انقلابی که برای اخراج انگلیسی‌ها نتیجه داد، در عراق دوباره برپا شده است. الآن قضایا فرق می‌کند، خون قاسم در رگ‌ها است. این دو چون با هم شهید شدند، گوشت و پوست و خون‌شان در هم شد. ام‌روز مردم عراق یک‌پارچه گفتند یا می‌روید، یا می‌میرید. بروید به کشور خودتان. تازه کشور خودتان هم غصبی است و سرخ‌پوستان را از آن‌جا بیرون کردید و سرزمین‌شان را اشغال کردید. شما کلاً نامشروع هستید. یا می‌روید یا می‌میرید. گزینه‌ی سومی در کار نیست. چون عصر عوض شده است.

وی خاطرنشان کرد: چه‌قدر شورش و آشوب کردند که ایران و عراق از هم جدا شوند، حالا پرچم‌ این دو کشور با هم است. ام‌روز دیگر جای این‌ها در این سرزمین نیست. گروه‌های مقاومت عراق گفتند ما می‌خواستیم آمریکا را اخراج کنیم، اما گفتیم بگذارید مردم بیایند و فریاد اخراج شیطان را سر بدهند. حکم مرگ او و اسرائیل را بدهند. ام‌‌روز اعلام کردند ما با اطمینان و قدرت وارد صحنه خواهیم شد و جنازه‌های این‌ها را تحویل دولت‌های‌شان می‌دهیم.

ایشان پیام اجتماع بزرگ عراقی‌ها را جواز شلیک به‌سوی شیاطین آمریکایی دانستند و گفتند: به‌زودی عراق پاک‌سازی و راه قدس هم‌وار می‌شود. مقتدا صدر و دیگران هر یک برای خود کار می‌کردند اما این خون آن‌ها را متحد کرد. کشوری را گرفته‌اید و همه می‌گویند برو، تو چه‌طور می‌خواهی بمانی؟ اشغال‌گر هستی.

وی در پایان افزود: منافقین ایران میگویند معامله کنیم تا همه چیز درست شود. شانزده سال است که آمریکا آن‌جا است، جز انفجار و قتل و غارت و جنگ داخلی و شوری چه آورده است؟ هر جا بروند هم‌این طور است. این افغانستان و عراق‌شان است. این‌ها باید بروند.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شهرپردیسان به عنوان اولین پایگاه خبری رسمی پردیسان و با هدف اطلاع رسانی و پیگیری مشکلات این منطقه راه اندازی شده است. خواهشمندیم با عضویت در کانال ایتای شهرپردیسان ما را در پیگیری مشکلات این منطقه همراهی کنید.