03:16

1403/02/01

مهدی زاده: المپیک یک مدال به کاراته قم بدهکار است

به گزارش شهرپردیسان، امیر مهدی‌زاده روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، اظهار داشت: بازی‌های المپیک با توجه به گسترش شیوع کرونا باید به تعویق می‌افتاد و به این اتفاق باید مثبت نگاه کرد، این برای من یک فرصت بسیار خوب است که بتوانم خود را برای حضور در مسابقات انتخابی و کسب سهمیه بیشتر آماده کنم.

وی با اشاره به ناکامی‌هایی که در یک سال اخیر برای وی در میادین مختلف برون‌مرزی رخ داده، تصریح کرد: شاید مردم عادی در جریان نباشند اما مهم‌ترین دلیل ناکامی‌های پیاپی من در مسابقات سال‌های ۹۷ و ۹۸ تغییر وزن بود، زیرا برای حضور در انتخابی المپیک باید یک وزن بالاتر می‌آمدم.

دارنده دو طلا و یک برنز مسابقات جهانی افزود: من در وزن منهای ۶۰ کیلوگرم با کسب مدال‌های مختلف بین‌المللی، آسیایی و جهانی صدرنشین رنکینگ فدراسیون جهانی کاراته در این وزن بودم اما این وزن در بین اوزان المپیکی نبود و به‌اجبار باید با تغییر آن به وزن منهای ۶۷ کیلوگرم می‌رفتم که همین دلیل ناکامی‌های من بود.

وی که دو طلا و یک برنز پیکارهای آسیایی این رشته را نیز در کارنامه دارد، اضافه کرد: به مردم قول می‌دهم باقدرت کامل راهی مسابقات کسب سهمیه المپیک شوم، فعلاً که کرونا تمام برنامه‌ها را دست‌خوش تغییر کرده ولی به‌احتمال فراوان این پیکارها در نیمه دوم سال برگزار می‌شود.

مهدی‌زاده بابیان این‌که قم مهد کاراته کشور است و از گذشته تاکنون قهرمانان پرافتخاری را به کاراته ایران معرفی کرده، تصریح کرد: با اعتقاد به این‌که موفقیت‌های این رشته باید ادامه پیدا کند، من هم برای گرفتن سهمیه تمام تلاشم را می‌کنم چون به نظر من المپیک یک مدال به کاراته قم بدهکار است.

وی از حمایت‌های رییس هیات کاراته استان قم قدردانی کرد و گفت: علیرضا برخوردار به‌عنوان رییس هیات همیشه هر چه در توان داشته به کاراته قم کمک کرده است، ضمن این‌که از حمایت‌های بی‌دریغ و دلسوزانه رسول منعم مدیرکل ورزش و جوانان در قبال ورزش قم قدردانی می‌کنم.

ملی‌پوش کاراته استان قم در پایان از عموم مردم خواستار رعایت نکات مورد تاکید مسئولان پزشکی و بهداشتی کشور برای مقابله با کرونا شد و اظهار داشت: کادر درمانی بیمارستان‌ها بی‌نهایت تلاش می‌کنند، کار آن‌ها واقعا طاقت‌فرسا و سخت است و امیدوارم مردم رعایت کنند تا موضوع کرونا تمام شود.

به گزارش ایرنا، کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع و ازجمله راه‌های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

ویروس کرونا موسوم به « کوید ۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی‌ماه ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شهرپردیسان به عنوان اولین پایگاه خبری رسمی پردیسان و با هدف اطلاع رسانی و پیگیری مشکلات این منطقه راه اندازی شده است. خواهشمندیم با عضویت در کانال ایتای شهرپردیسان ما را در پیگیری مشکلات این منطقه همراهی کنید.