به گزارش شهرپردیسان، آیت الله سیدصمصامالدین قوامی، امام جمعه پردیسان قم در خطبههای عبادی-سیاسی نماز جمعه مورخ 24 آبانماه 1398 مصادف با میلاد رسول اکرم صلواتاللهعلیه، با بیان برخی فضائل و ویژگیهای اخلاقی نبی اکرم صلواتاللهعلیه در کلام امام صادق علیهالسلام گفت: وقتی خداوند پیامبر را تربیت کرد به او گفت إنّکَ لَعلی خُلقٍ عظیم؛ به او پایاننامه و گواهینامه داد. گفت تو بر اخلاقی بزرگ و فراگیر هستی، از جهت علم و عمل. وقتی خدا تأدیب کند و رسول خدا مؤدب به ادب الهی باشد، پایان کار او این است که آن متعلِّم خوب نمره میگیرد و او را مسئول ادارهی دین و امت میکنند.
امام جمعه پردیسان با اشاره به سیاستمداری نبی اکرم تأکید کرد: سیاست یعنی مردمداری و شهروندداری. تا کسی اخلاقاش خوب نباشد نباید وارد سیاست شود؛ باید روحاله باشی. آنهمه کار کنی و خودسازی کنی تا رهبر بشوی.
آیت الله قوامی افزود: اگر خواستیم وارد سیاست بشویم، باید سیاستمدار باشیم نه سیاستباز. دروغ نگوییم، نگوییم سیاست با دروغ آمیخته است. سیاست رحمانی «خلق عظیم» است.
امام جمعه پردیسان با تأکید بر اینکه بر اساس آیهی 19 سورهی آل عمران، حقیقت جاودان اسلام به عنوان امانتی ازلی و ابدی، در تمامی ادیان و آموزههای انبیای پیشین حاضر بوده است گفت: دین، یکی بیشتر نیست و ماهیت آن تسلیم است. برخی گفتهاند از سلم است و شرط این که اسلام اثر کند، تسلیم شماست. یکپارچه اطاعت کنید. هرجا گفت بایستید بایستید، هر جا گفت حرکت کنید، حرکت کنید. پیامبر که متولد شد این اسلام را کامل کرد. در طول تاریخ، نبیین آمدند، ولی اینجا کامل شد. چون دین، قابل تحریف نیست و دین جامع و خاتم است.
خطیب جمعه پردیسان افزود: این دین عامل وحدت است. ما میتوانیم کل مسلمین را با اسلام وحدت بخشیم. حتی مستضعفین را. به آنها بگوییم دین پیامبر شما اسلام بوده است. اسم دین [تمامی پیامبران پیشین] اسلام بود. جان و مایهی اصلی اسلام است. کدام پیامبری گفت تسلیم خدا نشوید و تسلیم من نشوید؟ این دین باید شناسایی شود و عامل شناسایی آن، امام جعفر صادق علیهالسلام است.
استاد حوزهی علمیهی قم با اشاره به تقارن میلاد نبی اکرم صلواتاللهعلیه با میلاد امام جعفر صادق علیهالسلام گفت: امام صادق علیهالسلام عامل وحدت است. تمام معاصرین ایشان به مرجعیت علمی ایشان اعتقاد داشتند؛ با اینکه حجاب معاصرت بین علما ضخیمترین حجاب است و تحمل یکدیگر را ندارند. چرا ما عوامل وحدت را به عوامل تفرقه تبدیل کنیم؟ آیا رسول خدا راضی است؟ آنها اسلام را طوری میشناسند که ما را کافر میدانند و سر ما را تشنه میبرند. ما هم اسلام را طوری میشناسیم که میگوییم شما یک لحظه ایمان نداشتید. بیاییم اسلام را از نو بشناسیم.
خطیب پردیسان با تأکید بر اینکه بسترهای اطلاعاتی جدید از جمله دنیای مجازی و ارتباطات زمینهی گفتوگو و تبادل آرای ادیان و مذاهب مختلف در راستای وحدت را فراهم کرده است گفت: ما در چهل سال دوم انقلاب که پخته شدیم، باید با الأزهر و جامعهی مدینه و سایر دانشگاههای جهان اسلام متحد شویم. اسلام ترکیه با اسلام حجاز متفاوت است، اسلام حجاز با مصر و شامات متفاوت است. در صورتی که در اینها کلی دانشمند است. من «کتاب مدیریت از منظر کتاب و سنت» را که نوشتم، خیلی از نظرات اینها در تبیین مدیریت پیامبر در دولتسازی و شبکهسازی استفاده کردیم. ما اینقدر در کتابالطهارة غوطهور شدیم، اما آنها نظریات سیاسی دادند، فقه سیاسی آنها پیشرفته است. ما هنوز ماندهایم که فقه معاصر چیست؟
رییس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی افزود: امام خمینی میفرمود اسلام ناب محمدی. این اسلام ناب در مقابل اسلام امریکایی است. مطرح کنیم و پیرامون آن گفتوگو کنیم. ما باید با اجتهاد آنچه امام صادق میخواست را بهدست بیاوریم. حفاری کنید و بیرون بیاورید.
آیت الله قوامی با انتقاد از برگزاری جشنهایی نظیر عیدالزهرا که عامل وارد شدن خدشه به وحدت مسلمین است هشدار داد: این آن را قبول ندارد و آن این را. به ما گزارش میدهند که فلان آپارتمان این جشن را مخفیانه گرفتند. این همه حوزه و دانشگاه ادیان تولیدات دارند، بیاییم این موضوع را حل کنیم. اسلام عامل وحدت است. تنها را شناسایی آن از راه اهل بیت است. اگر محاسن کلام اهل بیت را بدانند از ما تبعیت میکنند.
یک پاسخ
daily cialis online Lecithin retinol acyltransferase Lrat was highly expressed in quiescent HSCs, whereas Col1a1 enrichment represented a more activated state of HSCs in both groups Figure 4, C and D, and ref