13:18

1403/01/31

احداث دو هزار و 500 سازه آبخیزداری در استان قم

معاون آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم با اشاره به اینکه اکنون مدیریت و کنترل سازه‌های آبخیزداری به‌عنوان اولویت دنبال می‌شود، گفت: تا به امروز دو هزار و 500 سازه آبخیزداری در قم احداث شده که حجم کنترل سیلاب برخی از این سازه‌ها پُر شده است.

به گزارش شهرپردیسان، دهقانی امروز در رزمایش ستادی پدافند غیرعامل و مدیریت بحران استان قم با بیان اینکه سازه‌های آبخیزداری اگر درست مدیریت نشود می‌تواند ایجاد خطر کند، اظهار کرد: در این مانور ما در مورد سازه‌های آبخیزداری و مخاطرات طبیعی یا انسانی به بررسی مباحث خواهیم پرداخت.

وی با بیان اینکه امسال این رزمایش برای نخستین در استان قم بار درحال برگزاری است، مطرح کرد: امیدواریم نقاط ضعف را شناسایی کرده و در رزمایش‌های آینده شاهد رفع آن‌ها باشیم.

معاون آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم با بیان اینکه وظیفه ذاتی آبخیزداری، کنترل سیل و رسوب است، مطرح کرد: وظیفه سازمانی ما پیشگیری از خطر سیل نیست بلکه ما به دنبال اجرای مانوری هستیم تا بتوانیم از خطرات احتمالی پیشگیری کنیم اما سیل و اتفاقات ناشی از آن بر عهده دیگر دستگاه‌هاست.

وی با بیان اینکه سازه‌های آبخیزداری از دهه 70 در استان قم احداث شده است، مطرح کرد: سال‌های نخست با توجه به امکاناتی که بود سازه‌های زیادی احداث نشد اما اکنون تعداد سازه‌ها افزایش قابل توجهی داشته است و باید به مرحله کنترل و مدیریت این سازه‌ها ورود کنیم.

دهقانی با بیان اینکه شرح خدمات مشخصی را برای سازه‌ها درنظر گرفته‌ایم، مطرح کرد: دو هزار و 500 مورد سازه آبخیزداری در استان قم احداث شده و حجم کنترل سیلاب برخی از این سازه‌ها اکنون تکمیل است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شهرپردیسان به عنوان اولین پایگاه خبری رسمی پردیسان و با هدف اطلاع رسانی و پیگیری مشکلات این منطقه راه اندازی شده است. خواهشمندیم با عضویت در کانال ایتای شهرپردیسان ما را در پیگیری مشکلات این منطقه همراهی کنید.