13:08

1403/01/30

اعبار یک هزار و 150 میلیارد تومانی فاضلاب مسکن مهر پردیسان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی قم گفت: طی مطالعاتی که در سال ۱۴۰۰‌ انجام شد وضعیت پروژه های مهم استان مورد بررسی قرار گرفت و فاضلاب مسکن مهر در پردیسان یکی از آنها بود که نیازمند اجرای ۲۱ کیلومتر خط انتقال، ۱۰۳ کیلومتر شبکه فرعی و اجرای تصفیه خانه به ظرفیت ۵۵ هزار مترمکعب در شبانه روز بود.

به گزارش شهرپردیسان به نقل از قم نیوز، حسن نادری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم امروز، سه شنبه در نشست خبری با اشاره به اعتبارات هزینه‌ای برای ۲۳ دستگاه استان در سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: این اعتبارات بالغ بر ۳۱۹ میلیارد تومان بود و در سال ۱۴۰۱ به ۳۹۱ میلیارد تومان رسید.

 

وی افزود: اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان که برای طرح‌ها در سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده بود ۴۴۱ میلیارد تومان با ۷۵ درصد تخصیص بود و این اعتبار در سال‌جاری ۶۱۳ میلیارد تومان در نظر گرفته شده‌است.

 

نادری با اشاره به اینکه در سفر دیماه ۱۴۰۰ ریاست جمهوری به استان قم ۱۴۷ مصوبه برای ۲۶ وزارتخانه و دستگاه اجرایی داشته‌است، گفت: این سفر ۱۴ مصوبه تسهیلاتی و سرمایه‌گذاری و ۸۱ مصوبه اعتباری با اعتبار ۲ هزار و ۱۵ میلیارد تومان داشته‌است.

 

وی ادامه داد: سفر حجت‌الاسلام والمسلمین رییسی اعتبار تسهیلاتی از سوی بانک مرکزی بالغ بر ۱۳ هزار و ۲۳۱ میلیارد تومان و اعتبارات سرمایه‌گذاری ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با اعتبار ۱۶۰ میلیارد تومان را نیز دارد.

 

نادری تاکید کرد: برای توزیع اعتبار، جمعیت استان قم طبق پیش بینی مرکز آمار ایران در ۱۴۰۱ یک‌میلیون و ۴۱۷ هزار نفر تخمین زده شده‌است.

 

وی گفت: تورم سالانه کل استان تا تیرماه امسال ۳۸.۵ درصد و در کشور ۴۰.۵ درصد بوده‌است.

 

وی ادامه داد: نرخ بیکاری فصل بهار در قم ۹.۴ درصد و میانگین کشوری آن ۹.۲ درصد بوده است و استان در این زمینه در رتبه بیستم کشور قرار دارد.

 

نادری بیان کرد: طی مطالعاتی که در سال ۱۴۰۰‌ انجام شد وضعیت پروژه های مهم استان مورد بررسی قرار گرفت و فاضلاب مسکن مهر در پردیسان یکی از آنها بود که نیازمند اجرای ۲۱ کیلومتر خط انتقال، ۱۰۳ کیلومتر شبکه فرعی و اجرای تصفیه خانه به ظرفیت ۵۵ هزار مترمکعب در شبانه روز بود.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی قم ادامه داد: این طرح از اعتبارات ملی یکهزار و ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار دریافت کرده و همراه با اعتبارات استانی درحال انجام است.

 

وی تامین آب آشامیدنی پایدار روستایی را از دیگر طرح های مهم در دست اجرا در قم ذکر کرد و افزود: در قالب مجتمع آبرسانی تاکنون ۷۴ روستا با اعتبار ۱۶۴ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و استانی آبرسانی شده‌اند.

 

نادری احداث راه اصلی محور قم به کهک را دیگر طرح مهم استان قم ذکر کرد که به طول ۲۸ کیلومتر احداث می‌شود.

 

وی دراین رابطه افزود: اعتبار تخصیص یافته به این طرح تاکنون ۵۴ میلیارد تومان بوده و طرح جزو مصوبات سفر رییس جمهور است و پیش بینی می‌شود در سال ۱۴۰۲ به بهره برداری برسد.

 

وی عنوان کرد: در ایجاد فضاهای آموزشی در سال ۱۴۰۰، ۲۰‌واحد آموزشی با ۱۱۰‌کلاس درس و زیربنای ۲۲۸۰۰ مترمربع با اعتبار ۱۸۲ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

 

نادری در ادامه سخنانش برنامه ریزی و هماهنگی امور اقتصادی استان را یکی از نقش های نظارتی سازمان مدیریت و برنامه ریزی ذکر کرد و افزود: مدیریت و راهبری بودجه را نیز با نقشی نظارتی بر عهده داریم.

 

برنامه‌ریزی و هماهنگی و مدیریت بودجه که اعتباراتی در قالب هزینه و تملک به استان ابلاغ می‌شود نیز دیگر وظیفه مهمی بود که از سوی رئیس مدیریت و برنامه ریزی استان قم برای این این سازمان ذکر شد.

 

وی افزود: هم چنین برنامه ریزی و هماهنگی امور اقتصادی از جمله ماموریت های سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم است.

 

نادری گفت: برنامه ریزی و هماهنگی امور پژوهش‌های استان و آموزش کارکنان دولت در قالب آموزش کوتاه مدت حین آموزش بر اساس نیاز سنجی دستگاه‌های اجرایی نیز از دیگر وظایف سازمان مدیریت و برنامه ریزی قم است.

 

وی یادآور شد: برای شهرستان های جدید استان قم(کهک و جعفرآباد) هر دستگاه اجرایی برای شهرستان جدید اداره خود را باید ایجاد کند و از سازمان اداری و استخدامی تقاضای تصویب چارت تشکیلاتی انجام دهد البته برخی به صورت موقت ساختمانی را راه اندازی کرده‌اند.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شهرپردیسان به عنوان اولین پایگاه خبری رسمی پردیسان و با هدف اطلاع رسانی و پیگیری مشکلات این منطقه راه اندازی شده است. خواهشمندیم با عضویت در کانال ایتای شهرپردیسان ما را در پیگیری مشکلات این منطقه همراهی کنید.