19:59

1403/01/10

افزایش 14 برابر مصرف کودهای فسفاته و پتاسه در سالجاری در استان قم

به گزارش شهرپردیسان، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم از افزایش 14 برابری مصرف کودهای فسفاته و پتاسه در دو ماهه اول سالجاری استان خبر داد .
حسین زند اظهار داشت : پیرو تصمیمات اتخاذ شده در کاهش 45 درصدی قیمت کودهای فسفاته و پتاسه از ابتدای سالجاری توسط وزارت جهاد کشاورزی ، شاهد افزایش معنادار میزان مصرف کودهای مذکور توسط کشاورزان هستیم به گونه ای که میزان مصرف کودهای فسفاته و پتاسه در فروردین و اردیبهشت ماه سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 14 برابر افزایش داشته است .
وی اشاره کرد: هر چند میزان متوسط مصرف کودهای مذکور همچنان کمتر از مقادیر استاندارد ابلاغی میباشد لیکن رشد مصرف این دو گروه کودی در سالجاری نسبت به سنوات اخیر بی سابقه و نوید بخش یک سال پر مصرف در نهاده های کشاورزی میباشد .
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم تصریح کرد : افزایش معنادار مصرف کودهای فسفاته و پتاسه در سالجاری منجر به افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی و ارتقاء سلامت جامعه خواهد شد .

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شهرپردیسان به عنوان اولین پایگاه خبری رسمی پردیسان و با هدف اطلاع رسانی و پیگیری مشکلات این منطقه راه اندازی شده است. خواهشمندیم با عضویت در کانال ایتای شهرپردیسان ما را در پیگیری مشکلات این منطقه همراهی کنید.