12:49

1403/01/31

تعطیلی مدارس آثار مخربی بر آموزش دانش آموزان داشته است

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: با ادامه تعطیلی ها مخالف هستیم و این تعطیلی آثار منفی و مخربی در روند آموزش دانش آموزان به همراه داشته است.

به گزارش شهرپردیسان، علی‌رضا رحیمی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در محل سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، اظهار کرد: آثار منفی بجران کرونا که حتی از وضعیت فرهنگی هم مخرب‌تر است ادامه تعطیلی‌ها است و فعالیت آموزش غیر حضوری دانش آموزان تبعات زیادی برای آن‌ها به همراه داشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم افزود: ارزیابی‌های نظارتی ما در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی با ارزیابی مرکز بهداشت فاصله دارد و ما با بررسی آیتم‌های مدنظر، آیتمی در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی کم‌تر از ۸۰ درصد نداشتیم. مسائل تهویه ما در کلاس‌ها به صورت طبیعی است و دانش آموزان کم‌تر از یک ساعت در کلاس‌ها حضور خواهند داشت.

رحیمی عنوان کرد: لذا با توجه به رعایت شیوه‌نامه‌ها و همکاری با مرکز بهداشت و همچنین نظارت‌های ما طی این مدت ۴۰ مدرسه‌ای که تعطیل بودند به ۲۵ مدرسه و ۸۰ کلاس ما که تعطیل بود به ۴۰ کلاس کاهش یافته است. با توجه به شروع تعطیلی نوروز از ۲۵ اسفندماه تا ۱۴ فروردین ادامه تعطیلی‌ها به صلاح نیست و ما با این تعطیلی‌ها مخالف هستیم.

وی اظهار کرد: اسفندماه فرصت سرنوشت‌سازی برای دانش آموزان خواهد بود لذا با توجه با افت تحصیلی ناشی از تحصیل غیرحضوری، باید در روند تعطیلی مدارس بازنگری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شهرپردیسان به عنوان اولین پایگاه خبری رسمی پردیسان و با هدف اطلاع رسانی و پیگیری مشکلات این منطقه راه اندازی شده است. خواهشمندیم با عضویت در کانال ایتای شهرپردیسان ما را در پیگیری مشکلات این منطقه همراهی کنید.