03:08

1403/02/01

خطیب نماز جمعه پردیسان مطرح کرد: استراتژی اربعین

به گزارش شهرپردیسان، آیت الله سیدصمصام‌الدین قوامی، امام جمعه پردیسان قم در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه مورخ 26 مهرماه 1398 با اشاره به این‌که حرکت جهانی اربعین به عنوان میراث امام حسن عسکری علیه‌السلام برای دوران غیبت، از علامات شیعه است تأکید کرد: امام عسکری علیه‌السلام آخرین امام حاضر بود و می‌خواست برای دوران غیبت تکلیف تعیین کند. انگشتر و سجده بر خاک و نافله و بسم الله را بلند گفتن، یک طرف و یک طرف زیارت اربعین. شاید ایشان پیش‌بینی می‌کردند که قدرت امام حسین علیه‌السلام و پامال نشدن خون او با زیارت اربعین امکان‌پذیر است. این‌ها علامت شیعه است. ما تازه می‌فهمیم آن علامت یعنی چه. این یک استراتژی و عمق راهبردی است.

 

امام جمعه پردیسان با اشاره به بدعهدی امریکا در حق متحدان و پشت کردن به آن‌ها گفت: این روزها شیطان بر خلاف وعده‌هایش به جبهه‌ی پیروش دارد از غرب آسیا فرار می‌کند و آن‌ها را تنها می‌گذارد. شیطان در جنگ بدر چنین کرد و به جبهه‌ی مقابل پیامبر گفت هیچ کس بر شما پیروز نخواهد شد، چون من حامی شما هستم. وقتی آن‌ها رودررو شدند، در رفت. بعد گفت من چیزی می‌بینم که شما نمی‌بینید، إنی أری ما لا تری. من شیطان چیزی می‌بینم که شما نمی‌بینید. مفسرین گفتند این همان قوای ملائکه و اسلام است.

 

خطیب پردیسان افزود: اخیراً امریکا اعلام کرد ما بی‌خود در غرب آسیا هستیم. این احمقانه بود که حمله کردیم به عراق و افغانستان. چند تریلیون بی‌خود هزینه کردیم. اعترافات شیطان چه‌قدر خوب است! چی دید؟ چرا در رفت؟ چرا نماند؟ چرا به تعهدش در دفاع از پیروانش عمل نکرد؟ چون گفت إنّی أری ما لا ترون. بنده مطمئنم لشکر امام زمان عجل‌الله‌فرجه را دید، چیزی را دید که بن سلمان ندید، ارتجاع عرب ندید، پیروانش ندیدند.

 

آیت الله قوامی با برشمردن برخی ضربات جناح مقاومت به جناح سلطه تأکید کرد: از جمله این ضربات سقوط پهپاد، آرامکو و جیزان بود. جیزان عملیاتی بود که پابرهنه‌ها انجام دادند و می‌گویند در تعداد اسیر و کشته مساوی با فتح خرمشهر بود.

 

خطیب پردیسان با اشاره به ضربه‌ی نیروهای اطلاعاتی به منافقین در ماجرای دست‌گیری مدیر رسانه‌ی ضدانقلاب آمدنیوز گفت: همان سپاهی که کوچکش شمردید و تحقیرش کردید، آمد در متنتان نفوذ کرد و سرشاخه‌ی آمدنیوزتان را که کلی روی آن سرمایه‌گذاری کرده بودید گرفت. جعبه‌سیاهی است که خیلی‌ها را به زودی در داخل ایران لو خواهد داد. ترس در جان منافقین افتاده است. همه‌ی اسامی [مرتبطین] در موبایل او هست. مثل لانه‌ی جاسوسی که اسم‌های خائنین یکی یکی بیرون آمد.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که برطرف شدن سایه‌ی جنگ نه محصول مذاکره و تعامل که نتیجه‌ی مقاومت و پدافند قوی در برابر دشمن است تأکید کرد: شما برای رأی آوردن گفتید ما خطر جنگ را برطرف خواهیم کرد. شما با برجام می‌خواستید جنگ را تمام کنید و هشت سال عمر دولت‌تان را بر باد دادید. آن که جنگ را تمام می‌کند، سقوط پهباد است، داستان شینزو آبه و آرامکوست. ضربه‌ی حزب الله به تانک اسرائیلی با وعده‌ی قبلی. آن‌ها جنگ را تمام می‌کند. نه با چهار مذاکره و چهار لبخند. می‌خواهی جنگ نشود، پدافندت را قوی کن. این که فکر می‌کنید به سبک نرم می‌شود جنگ سخت را تمام کرد، زهی خیال باطل.

 

آیت الله قوامی به اشاره به این که تأکید بر رفراندوم از سوی بعضی مسئولین ترفندی انتخاباتی است تأکید کرد: آقایی می‌آید می‌گوید من اختیاراتم کم است! یعنی من اگر بودم باید با امریکا مذاکره می‌کردم، من باید حصر را می‌شکستم. آخرهای عمر انتخاباتی‌شان است و دوباره شروع کرده‌اند! بنی‌صدر هم همین را می‌گفت. دید حریف امام نمی‌شود گفت رفراندوم می‌کنیم! گوش کنید، از تاریخ درس بگیرید. ولایت فقیه لیبرال‌های معمم و غیرمعمم را کنترل می‌کند. نمی‌گذارد شما هر کاری خواستید بکنید.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شهرپردیسان به عنوان اولین پایگاه خبری رسمی پردیسان و با هدف اطلاع رسانی و پیگیری مشکلات این منطقه راه اندازی شده است. خواهشمندیم با عضویت در کانال ایتای شهرپردیسان ما را در پیگیری مشکلات این منطقه همراهی کنید.