01:40

1403/02/01

خطیب نماز جمعه پردیسان: اربعین علامت تشکیل سپاه بقیة الله است

 
 
به گزارش شهرپردیسان، حجت الاسلام و المسلمین غفوری، امام جمعه موقت پردیسان در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه مورخ 19 مهرماه 1398 با اشاره به حالت ذکر دائم مؤمنین نسبت به خداوند متعال و دنیای آخرت گفت: خدای متعال ما و بندگانش را دعوت می‌کند تا برای سفر آخرت زاد و توشه برداریم؛ سفر، سفر مهم و خطیری است، سفر ابدی است. برای سفر کوتاه چندروزه‌ی دنیوی، معمولاً انسان زاد و توشه‌ی مناسب برمی‌دارد. اگر مسیر خطری داشته باشد، مطابق با آن خطرات سعی می‌کند زاد و توشه تهیه کند. سفر آخرت سفر ابدی است و قرار است ابدیت ما در این سفر رقم بخورد. منازل هولناکی در پیش است. 
 
قائم‌مقام حوزه‌های علمیه کشور گفت: بعضی از افرادی که برای ساعاتی به کما و عالم برزخ رفتند و چیزهایی دیدند و برگشتند و تعریف کردند، وقتی انسان می‌خواند حقیقتاً اصلاً برای ما و با این ذهن مادی ما قابل تصور نیست. این که کسی ساعاتی فقط در کما بوده است، قاطع می‌گوید من هزاران سال در برزخ بودم! این نشان می‌دهد باید نسبت به سفر آخرت خیلی حساس بود. زاد و توشه‌ی آخرت چیست؟ فإن خیر الزاد التقوی؛ بهترین زاد و توشه برای آخرت تقواست. مراقب باشیم امر و نهی خدا در زندگی ما تعطیل نشود و با آن مخالفتی صورت نگیرد. 
 
امام جمعه موقت پردیسان با اشاره به روز استاندارد، توجه تولیدکنندگان به تولید کالای باکیفیت را از الزامات تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: تولیدکنندگان باید کاری کنند تا ما باور کنیم که کالای تولید داخل، کارآیی و استحکامش از کالای خارجی چیزی که کم ندارد، هیچ بلکه بهتر از کالای خارجی هم می‌تواند باشد. این نیاز به توجه تولیدکنندگان دارد. یکی از رموز موفقیت اقتصاد مقاومتی این است که کالای تولید داخل از استانداردهای لازم برخوردار باشد. 
 
خطیب پردیسان با اشاره به تأکید رهبر انقلاب بر وجود حرکت علمی پرشتاب در کشور، مأیوس کردن جوانان از حرکت علمی را از اصلی‌ترین برنامه‌های دشمن در جهت شکل دهی به فرار مغزها و نمایش ناتوانی نظام در حفظ نخبگان کشور دانست و تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب اساس پیشرفت کشور را بر اساس توجه به جوانان دانشمند و با انگیزه قرار دادند. همین مسیر اگر دنبال شود، ما در مسیر اقتصادی هم خواهیم توانست طعم تلخ شکست را یک بار دیگر در عرصه‌ی اقتصادی به دشمن بچشانیم.
 
حجت الاسلام و المسلمین غفوری با بیان این‌که حرکت جهانی اربعین در راستای زمینه‌سازی ظهور حضرت حجت عجل‌الله‌فرجه است، خاطرنشان کرد: این‌ها اموری است که خدای متعال مثل اصل انقلاب اسلامی در قلوب مومنان رقم می‌زند. مگر یک حکومت و یک مجموعه می‌تواند چنین حرکت عظیمی را رقم بزند؟ آن عشقی که خدا از وجود اباعبدالله علیه‌السلام در قلوب مؤمنان ایجاد کرده تا قیامت سرد نمی‌شود و موجب شده است چنین حرکت عظیمی رخ بدهد و حتی برای کسانی که سخت‌باورند، باورپذیر شود که تشکیل سپاه حضرت منجی کل، حضرت بقیة الله دور نیست. 
 
امام جمعه موقت پردیسان با بیان برخی نمونه‌های توطئه علیه حرکت اربعین، تفرقه‌افکنی بین گروه‌های مختلف شیعه در عراق را از اصلی‌ترین این توطئه‌ها دانست و افزود: آن روز که ترامپ آمد در یک پایگاه نظامی در عراق و گفت آن‌چه در سوریه اتفاق افتاد ما در عراق علیه جمهوری اسلامی جبران می‌کنیم معلوم بود این‌ها روی عراق متمرکز شده‌اند تا وضع داخلی آن را به هم بزنند. توطئه پیچیده است، اما برملا شده است.
 
عضو شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه افزود: مرجعیت آگاه و بیدار عراق نشان داده است آن‌گاه که خطر، یک‌پارچگی عراق یا دستاوردهای انقلاب مردم عراق را تهدید کند، اقدام می‌کند و [دشمنان] دیده‌اند که چه مؤثر است. روسای گروه‌ها گرچه اختلاف دارند، اما نشان داده‌اند وقتی خطر یک‌پارچگی کشور عراق را تهدید کند، اختلافات را کنار می‌گذارند و یک‌پارچه در برابر دشمن مشترک حاضر می‌شوند. 
 
حجت الاسلام و المسلمین غفوری در پایان تأکید کرد: ملت ایران اسلامی و رهبری مقتدر و آگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی ، هیچ‌گاه برادران خودش را در کشورهای اسلامی تنها نخواهد گذاشت که استکبار بخواهد به آن‌ها ستم کند و بر آن‌ها مسلط شود؛ هرگز ملت ایران آن‌ها را تنها نخواهد گذاشت.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شهرپردیسان به عنوان اولین پایگاه خبری رسمی پردیسان و با هدف اطلاع رسانی و پیگیری مشکلات این منطقه راه اندازی شده است. خواهشمندیم با عضویت در کانال ایتای شهرپردیسان ما را در پیگیری مشکلات این منطقه همراهی کنید.