12:10

1403/02/01

خطیب نماز جمعه پردیسان: حضرت معصومه، موهبتی بی‌بدیل برای اهالی قم

 
به گزارش شهرپردیسان، حجت الاسلام و المسلمین محمد همتیان، امام جمعه‌ی موقت پردیسان در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه مورخ 15 آذرماه 1398 با اشاره به سفارش امام حسن عسکری علیه‌السلام بر رعایت صدق گفت: انسان باید با خدا، با پیامبر و اهل بیت، با خودش صادق باشد. خلوت و جلوت و ظاهر و باطن او یکی باشد. این‌طور نباشد که به باطن چون زین‌العابدین است و به باطن چون شمر لعین.
 
حجت الاسلام و المسلمین همتیان تأکید کرد: ما در مسائل اجتماعی و خانوادگی هم به‌شدت به تقوا نیاز‌مندیم و هم به اخلاق. اولین قدم هم برای رسیدن به این اهداف این است که ما این فقر و نیازمان را احساس کنیم. باورمان بیاید ما نیاز به دین و تقوا داریم. باورمان بیاید ما نیاز به اخلاق داریم. جامعه و خانواده‌ی بی‌دین خانواده و جامعه‌ای مرده است.
 
امام جمعه‌ی موقت پردیسان با اشاره به سال‌روز وفات شهادت‌گونه‌ی حضرت معصومه علیهاسلام گفت: وجود نازنین حضرت افتخار و نعمت عزمایی برای جهان تشیع، مردم ایران و اهالی قم مقدسه است. حقیقتاً خدا را شاکر بدانیم که به ما توفیق داده است که در جوار و پناه این بانوی بزرگوار و آبرومند باشیم. این بانو دومین دختری بود که یک حجت خدا و امام معصوم به او فرمود: «فداها أبوها». امام موسی بن جعفر علیه‌السلام فرمود پدرش به فدایش.
 
وی افزود: زیارت‌نامه‌ی حضرت معصومه علیهاسلام از ناحیه‌ی معصوم صادر شده است. زیارت ایشان بر اساس فرمایش چندین معصوم پاداش بهشت دارد و این چیز کمی نیست. گاهی وقت‌ها انسان کم فرصت می‌کند به زیارت ایشان برود. این‌ها چیزی نیست که همین‌طور در این دنیا رها و ول باشد و گیر بیاید. زیارت حضرت همه‌جا نیست. خیلی از مواهب این دنیا بدیل دارد، اما حضرت معصومه، امام رضا و امام حسین علیهم‌السلام بدیل ندارند. 
 
خطیب پردیسان با یادآوری نزدیکی ایام انتخابات مجلس تأکید کرد: فکر نکنید این مقام‌تان طعمه و مزرعه است. این به گردن شما یک امانت است. اگر انسان روی این مسئله فکر کند تن انسان می‌لرزد. این‌طور با ولع و حرص و شتابان برای ثبت نام می‌روند معلوم می‌شود که به این عواقب فکر نمی‌کنند. فکر نمی‌کنند اگر آن بچه‌ی یتیم و آن پیرزن و آن مادر شهید روز قیامت گفتند چرا در امانت خیانت کردی، چگونه خواب‌شان می‌برد؟ اگر شایستگی ندارند چرا این همه بار سنگین را به عهده می‌گیرند که از یکی هم نمی‌توانند خلاص شوند؟
 
امام جمعه‌ی موقت پردیسان تأکید کرد: رأی دادن در نظام جمهوری اسلامی ادای دین و ادای حق است. خدایی نخواسته تحت تأثیر جوها و هوچی‌گری و تبلیغات قرار نگیرند. گول نخورند، این سفره‌ها و پول‌ها برای کسی نمی‌ماند و نماند. با قصد قربت شرکت کنیم یعنی به جایی برسند که بتوانند بگویند من در این انتخابات شرکت می‌کنم برای رضای خدا. اگر به این نقطه رسیدند طوبی لهم، اما اگر خدایی نخواستند و به خاطر مسائل دیگری رأی دهند گرفتار می‌شوند.
 
وی با اشاره به حوادث اخبر کشور گفت: مجموعه‌ای که شعار تدبیر می‌دهد این همه بی‌تدبیری و بی‌خردی؟ من نمی‌دانم این‌ها برای قیامت‌شان چه فکری می‌کنند؟ خدا می‌داند وقتی انسان در این خیابان‌ها می‌رود، دورترین روستاهای این کشور جمال نورانی شهیدان را می‌بیند، آدم تکان می‌خورد. خیلی ساده نیست. فأین تذهبون؟
 
حجت الاسلام و المسلمین همتیان تأکید کرد: مسائلی داریم که حتی ضعفای قوم هم می‌توانند برای آن برنامه‌ریزی کنند شما خیلی راحت بهانه به دست دشمن می‌دهید؟ اشرار را به جان مردم می‌اندازید؟ این اشرا خاطره‌ی تلخ حرامیان داعش را در اذهان زنده می‌کنند. چرا به این‌ها میدان دهیم؟

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شهرپردیسان به عنوان اولین پایگاه خبری رسمی پردیسان و با هدف اطلاع رسانی و پیگیری مشکلات این منطقه راه اندازی شده است. خواهشمندیم با عضویت در کانال ایتای شهرپردیسان ما را در پیگیری مشکلات این منطقه همراهی کنید.