08:06

1403/02/01

خطیب نماز جمعه پردیسان: فرهنگ دفاع مقدس و جنگ در بین دانش‌آموزان ترویج شود/ جنگ مشق بچه‌های ماست

به گزارش شهرپردیسان، آیت الله سیدصمصام‌الدین قوامی، امام جمعه پردیسان قم در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه مورخ 5 مهرماه 1398با اشاره به مناسبت‌های ماه صفر گفت: صفر المظفر، ماه پیروزی است. ما اکنون وارث محرم و صفریم. یعنی وارث حسین و سجادیم؛ وارث کربلا و دمشقیم. ما میمنت ماه صفر را بیش‌تر قبول داریم.

خطیب نماز جمعه پردیسان با اشاره به هفته‌ی دفاع مقدس گفت: جنگ با تقواست که مقدس می‌شود و الا انسان‌های جنگ‌افروز و جنگ‌طلب و ماجراجو، جنگ‌شان پشیزی ارزش ندارد. پیامبر جنگید، علی جنگید. سلیمان و داود و طالوت جنگیدند. اگر دفاع نکنید ناموس و وطن‌تان و اعتقادات و معنویت‌تان به هدر می‌رود.

آیت الله قوامی با تأکید بر این‌که شکست‌های متمادی امریکا از ایران نتیجه‌ی 40 سال ایستادگی و مقاومت است، طفره رفتن امریکایی‌ها از رویارویی مستقیم با ایران را نشانه‌ی ضعیف شدن قدرت امریکا دانست و افزود: امریکا از رویارویی مستقیم با ایران و انقلاب به صورت مباشر، زمانی ناامید شد که در طبس گرفتار شد. خدا به او درس داد، گفت مستقیم نمی‌توانی در بیفتی. امریکا در 11 سپتامبر فلج شد، و الآن کاملاً فلج است.

خطیب نماز جمعه پردیسان با اشاره به این‌که جریان یافتن روح عاشورایی در جریان دفاع مقدس عامل شکست خوردن صدام شد تأکید کرد: محرم به داد مهر رسید، مثل الآن که محرم و مهر با هم است. تمام آن‌چه روی منبرها، کافی‌ها و فلسفی‌ها آموخته بودند همه‌اش در ماه مهر در جنگ تعبیه شد. شبکه‌سازی، گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی ما محرمی بود. محرم اگر نبود ما سه‌روزه شکست می‌خوردیم و صدام راست گفته بود که من سه روز دیگر در تهران‌ام.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که سقوط صدام، شوروی و افول قریب الوقوع امریکا نتیجه‌ی مستقیم انقلاب اسلامی است گفت: صدام را ما نابود کردیم به حساب خودشان گذاشتند. نابودی شوروی را شما به حساب خودتان ثبت کردید درحالی که ما در کنار او طلوع کردیم و مثل برف او را ذوب کردیم.

وی افزود: امروز رئیس جمهور فرانسه، جانشین ناپلئون بناپارت از این اتاق به آن اتاق می‌رود که بیایید عکس بگیریم! رهبر معظم، امام خامنه‌ای عزیز، دو نماد برای جنگ گفتند: سرمشق برای مردم خودمان و الگو برای دیگران. می‌شود با دست خالی 8 سال دوام آورد و تمام اهداف دشمن را خنثی و اهداف انقلاب را اثبات کرد.

امام جمعه پردیسان با اشاره به اتهام‌زنی‌های دشمنان به ایران در جریان حمله به آرامکو گفت: البته ما افتخار می‌کنیم که هر عملیات محیرالعقولی هر گوشه‌ی جهان انجام می‌شود بگویند کار ایران است. ما پهپادمان را می‌اندازیم و شما مبهوت!نمی‌دانید چه کنید. فلج کسی است که نمی‌تواند اقدام کند. این به‌خاطر آن سرمشقی بود که ما از جنگ گرفتیم.

آیت الله قوامی ضمن انتقاد از آشفتگی وزارت آموزش و پرورش گفت: در شش سال شش وزیر آموزش و پرورش عوض شد! مگر این‌جا آزمایشگاه است؟ یک وزیر باید هشت سال بنشیند، سند تحول را بخواند و اجرا کند و گام دوم را پربار کند. این می‌آید آن می‌رود.

امام جمعه پردیسان با تأکید بر لزوم ترویج فرهنگ دفاع مقدس و جنگ در بین دانش‌آموزان گفت: نگویید جنگ خشونت است و به بچه‌ها خشونت یاد ندهید. این حرف 2030 است. سند تحول می‌گوید این جنگ سرمشق است؛ مشق‌های این بچه‌هاست. دانش‌جوها باید با جنگ آشنا شوند و خدایی نکرده به بی‌راهه نروند. ما باید جنگ را با برند آوینی به شکل هنر درآوریم. آوینی با دوربین شهید شد. ما باید چندین آوینی داشته باشیم.

رییس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی در خصوص حضور و سخنان رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: این حضور در مجموع خوب شد. هرچند نقاط ضعفی هم داشت، اما ما نیویورک را باعث ذلت خودمان نکردیم. باید همیشه این طور بود، دشمن در حال اضمحلال و اضطرار است. اگر قوی بود از پهپادش دفاع می‌کرد، به‌جای افغانستان و عراق به ما حمله می‌کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شهرپردیسان به عنوان اولین پایگاه خبری رسمی پردیسان و با هدف اطلاع رسانی و پیگیری مشکلات این منطقه راه اندازی شده است. خواهشمندیم با عضویت در کانال ایتای شهرپردیسان ما را در پیگیری مشکلات این منطقه همراهی کنید.