12:38

1403/02/06

خطیب نماز جمعه پردیسان: مشروعیت نظام ما از دین است نه از مردم

شهرپردیسان/ آیت الله قوامی گفت: اگر می‌خواهید نظامی داشته باشید مورد رضایت خدا و رسول خدا، باید تحت ولایت انسان کامل و سالم بروید. نظام ما مشروعیت خود را از خدا دارد نه از مردم. این حرفی که این روزها دوباره ساز شده است کاملاً بی‌اساس است.

به گزارش شهرپردیسان، حجت الاسلام و المسلمین سیدصمصام‌الدین قوامی، در نماز جمعه این هفته پردیسان با اشاره به نقش مهم عاشورا در براندازی نظام کفر تأکید کرد: سال را با عاشورا شروع می‌کنیم و با غدیر ختم می‌کنیم؛ با خون خدا شروع می‌کنیم و تمام می‌کنیم. ما به خاطر همین تقویم، یک کشور انقلابی شدیم. عاشورا، محرم و حسین‌بن‌علی (ع) نقش براندازنده‌ی نظام سلطه را دارد. ما با همین عاشورا نظام سلطه‌ی جهانی را به‌زودی ساقط خواهیم کرد.

امام جمعه پردیسان افزود: محرم رژیم ساقط می‌کند؛ پیروزی خون بر شمشیر. هم باید انقلابی بود مثل حسین علیه‌السلام و هم باید مهندسی کرد و تمدنی نوین بر اساس امامت و ولایت برقرار کرد. لذا ما هم به ذی‌الحجه نیاز داریم هم به محرم.

خطیب جمعه پردیسان با تأکید بر این‌که جدائی جمهوریت نظام از اسلامیت آن هدر دادن زحمات سیدالشهدا علیه‌السلام است گفت: اگر می‌خواهید نظامی داشته باشید مورد رضایت خدا و رسول خدا، باید تحت ولایت انسان کامل و سالم بروید. نظام ما مشروعیت خود را از خدا دارد نه از مردم. این حرفی که این روزها دوباره ساز شده است کاملاً بی‌اساس است. باید با دینی که خدا به آن راضی شد پیش بروید، اگر غیر از این با لیبرال دموکراسی و جمهوری خالی برنامه بریزید زحمات حسین بن علی و محرم و عاشورا هدر رفته است.

 

برای مبارزه با تروریسم به خط شوید

امام جمعه پردیسان با اشاره به روز 8 شهریور، روز مبارزه با تروریسم گفت: رجایی و باهنر در سال 60 به جرم خدمت و مبارزه با دشمن و مدیریت جهادی، با هم به دست منافقین سوختند. کم‌سابقه است یک کشوری یک‌دفعه رئیس و نائب رئیسش با هم و با عوامل نفوذی بروند. لذا اسم این روز را گذاشتند روز مبارزه با تروریسم. تروریسم از این وحشی‌تر و خشن‌تر و سازمان‌یافته‌تر نداریم.

آیت الله قوامی یادآور شد: همه این‌ها به خاطر رئیس جمهوری بود به نام بنی‌صدر. یک سال و پنج ماه رئیس جمهور بود سراسر خیانت. خرمشهر در زمان او تقدیم شد. در کودتایی نقش داشت. حرف‌های خودش را بر امام ترجیح داد. به منافقین اعتماد کرد و سرنوشتش آن شد که کفایت سیاسی‌اش زیر سؤال رفت.

رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی با یادآوری این که امروز دو قبله‌ی مسلمین در اشغال دو رژیم تروریست است تأکید کرد: تروریسم یعنی مکتبی که با ایجاد وحشت و ترس اهداف سیاسی‌اش را تحمیل می‌کند. معلوم هم نیست از کجاست و پنهان است. تروریسم دولتی هم مثل اسرائیل و آل سعود داریم و جالب است دو کشور حامی تروریسم دو قبله‌ی ما را در اشغال دارند.

خطیب جمعه پردیسان ضمن اشاره به اقسام مختلف تروریسم از جمله تروریسم بیولوژیک، به خطرهای مواد غذایی تراریخته از جمله تغییر خلقیات و رفتارهای نسل جوان افزود: با بیوتروریسم شما را چیزخور می‌کنند و چند سال بعد شما می‌فهمید سرطان گرفته‌اید. بیوتروریسم در غذا و آب شماست. این داستان تراریخته‌ها، غذای وارداتی است که مشکل درست می‌کند و یک نسل غیرانقلابی را پدید می‌آورد.

وی یادآور شد: شما می‌گویید اقتصاد مقاومتی، اما این تروریسم بی‌رحم و پرقدرت و ملعون نظام شما را به خطر می‌اندازد. روز مبارزه با تروریسم، روز مبارزه با همه‌ی این‌هاست.

امام جمعه پردیسان گفت: بهشتی را اول بی‌آبرو کردند بعد کشتند. می‌گفتند او قدرت طلب است. بعد امام گفت او مظلوم بود. کافی است یک شخصیت مؤثری که می‌خواهد فساد را ریشه‌کن کند روی اعصابش راه بروید. وقتی سلاحی به کار می‌افتد، مفسدین می‌ترسند و به وحشت می‌افتند. تروریسم هفت سر و هفت خط است. فساد می‌آفریند و مفسد تولید می‌کند. دائماً به کار است تا این نظام برقرار نباشد. حوزه به خط باشد، دانشگاه و دولت، همه باید با این تروریسم مبارزه کنند.

آقای رئیس‌جمهور! به کدام مسیر می‌روی؟

خطیب نماز جمعه پردیسان قم تأکید کرد: ما علیه تروریسم قیام کرده‌ایم و به زودی تمام تروریست‌های جهان از جمله همین نیروهای آمریکایی حاضر در غرب آسیا که همه‌شان تروریست هستند را اخراج خواهیم کرد.

وی با هشدار نسبت به عواقب مذاکره با آمریکا خطاب به رئیس جمهور گفت: رجائی گفت من مقلد امامم. بنی صدر گفت من مقابل امامم. سرنوشت بنی‌صدر و رجائی را ببین آقای رئیس جمهور زمان ما. به کدام مسیر می‌روی؟ این حرف‌هایی که این روزها می‌زنی چیست؟ چرا در حرم امام می‌گویی مشروعیت نظام ملی است؟ این همان حرف بنی‌صدر است.

آیت الله قوامی هشدار داد: من نصیحت می‌کنم. راه بنی‌صدر را نرو، راه رجائی را برو. رجائی در مقابل رهبر انقلاب هیچ چیز از خودش نداشت. شما هم همین‌طورید؟ رهبر می‌گوید مذاکره نکنید اما شما هوس مذاکره کرده‌اید! با شیطان بزرگ؟! خجالت بکشید. از خون شهدا، از رجائی، از بهشتی خجالت بکش آقای رئیس جمهور!

خطیب جمعه پردیسان افزود: دو مدل جلوی تو است: سفید و سیاه، رجائی و بنی‌صدر. یکی اسیر منافقین شد شما هم اسیر اصلاح‌طلب‌ها شدی. اصلاح‌طلب‌ها که منافقین جدیدند می‌خواهند تو را از این نظام بگیرند. گول آن‌ها را نخورید. آن‌ها شکست‌خورده و بیچاره هستند و شما را به عنوان یک پل برای به‌قدرت رسیدن مجدد می‌خواهند.

امام جمعه پردیسان خطاب به رئیس جمهور گفت: حرف‌های این روزهایت را مقایسه کن ببین بوی رجائی می‌دهد یا بوی بنی‌صدر؟ چرا با رئیس قوه قضائیه هماهنگ نیستی؟ در عوض تقدیر کردن می‌گویی با بستن و زندان فساد حل نمی‌شود؟! تست می‌کنی جامعه را؟ بعد که شورش می‌شود، حوزه‌ی انقلابی برمی‌خیزد و انقلابیون و رهبر جلویش می‌ایستند، حرفش را تغییر می‌دهد! شما دو سال بیشتر رئیس جمهور نیستی آقا. مبادا ممنوع التصویر بشوی یا حصر بشوی.

وی افزود: چرا رئیس جمهور نباید خوش عاقبت بشود؟ این رئیس جمهور اصولگرای ماست که آخر کار آن طور جلوی آقا ایستاد. فرقی نمی‌کند. اصولگرا باشی مثل احمدی‌نژاد، اصلاح‌طلب‌ باشی مثل خاتمی آن عاقبتش است. چون از تاریخ درس نمی‌گیرید. چهارتا رأی می‌آورید مغرور می‌شوید. اگر رهبر صلاحیت شما را تأیید نکند کی به شما رأی می‌دهد؟ این باقیمانده‌ی راه را درست حرکت کنید.

امام جمعه پردیسان با هشدار نسبت به دام‌های اصلاح‌طلبان گفت: این انگلستانی که کعبه‌ی آمال اصلاح‌طلب‌ها بوده ببینید چطور شده؟ این ملکه‌ی پیر مجلس عوام را تعویق کرد. همه سربه‌زیر شدند! این عاقبت دموکراسی است! این کعبه‌ی شماست که مرتب می‌گویید به این سمت بروید. کعبه‌ی ما عاشورا و غدیر و مهدویت است، ما به این سمت حرکت می‌کنیم. من به‌عنوان یک امام جمعه‌ی حقیر نصیحت می‌کنم آقای روحانی: این دو سال آخر را با سلامت طی کن که امید نجات هست و با افتخار می‌مانی ولی اگر بخواهی ادبیات آن رئیس جمهوری فراری را تکرار کنی عاقبت شومی در انتظار شما خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شهرپردیسان به عنوان اولین پایگاه خبری رسمی پردیسان و با هدف اطلاع رسانی و پیگیری مشکلات این منطقه راه اندازی شده است. خواهشمندیم با عضویت در کانال ایتای شهرپردیسان ما را در پیگیری مشکلات این منطقه همراهی کنید.