19:49

1403/01/09

رفع تصرف اراضی دولتی در پردیسان قم ناتمام ماند

مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: با وجود حکم و رای دستگاه قضایی، رفع تصرف ۵۷ هکتار از اراضی شهرک پردیسان قم به صورت کامل انجام نشد.

به گزارش شهرپردیسان، محمد صادقی در گفت و گویی با تاکید بر اینکه در راستای احقاق حقوق بیت المال، رفع تصرف اراضی دولتی و بازپس گیری آن در دستور کار این اداره کل است اظهار داشت: بر اساس آخرین اقدام حقوقی این اداره‌کل، رفع تصرف ۵۷ هکتار از اراضی پردیسان قم از طریق دستگاه قضا و دادستانی قم پیگیری شد.

وی با بیان این که ارزش مالی این اراضی بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال است گفت: پرونده رفع تصرف این بخش از اراضی حدود یک دهه به طول انجامیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم بیان داشت: در طول ماه‌های اخیر حکم رفع تصرف این اراضی همچنین رای مبنی بر تخریب و بازگردانده شدن این اراضی به بیت‌المال از سوی دستگاه قضایی صادر شد.

صادقی با اشاره به این که با رفع تصرف ۵۷ هکتار و تغییر کاربری آن، این اراضی برای طرح نهضت ملی مسکن اختصاص خواهد یافت افزود: برغم هماهنگی به عمل آمده با دستگاه‌های مرتبط و مجری، در شب گذشته این تخریب به‌دلیل تجمع متصرفان انجام نشد اما همچنان پیگیر اجرای حکم و رفع تصرف اراضی دولتی هستیم.

وی افزود: رفع تصرف اراضی دولتی نیازمند همراهی همه دستگاه‌های دولتی، قضایی و انتظامی است و این اداره‌کل به تنهایی نمی‌تواند در این مسیر موفق باشد.

شهرک پردیسان در منطقه هشتم شهرداری قم و در جنوب غربی این شهر قم واقع‌ شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.

حدود ۲۵۰ هزار تَن در این شهرک سکونت دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شهرپردیسان به عنوان اولین پایگاه خبری رسمی پردیسان و با هدف اطلاع رسانی و پیگیری مشکلات این منطقه راه اندازی شده است. خواهشمندیم با عضویت در کانال ایتای شهرپردیسان ما را در پیگیری مشکلات این منطقه همراهی کنید.