20:07

1403/01/28

شهرداری نقشی در تعیین شبکه معابر پردیسان ندارد/انتقاد از عدم مشارکت برخی مجتمع‌های مسکونی در حوزه ایمنی

شهردار پردیسان گفت: کل طرح تفصیلی و تعیین شبکه معابر در پردیسان بر عهده راه و شهرسازی است و این معابر توسط نقشه‌های گذشته این اداره کل به شهرداری واگذارشده است.

به گزارش شهرپردیسان به نقل از شهرداری منطقه هشت قم، محمدحسین علی‌اکبری با اشاره به مشکلات شهروندان در خصوص معابر اظهار داشت: کل طرح تفصیلی و تعیین شبکه معابر در پردیسان بر عهده راه و شهرسازی است و این معابر توسط نقشه‌های گذشته این اداره کل به شهرداری واگذارشده است.

وی با بیان اینکه شهرداری تأثیری در عرض معابر پردیسان ندارد، ابراز کرد: در واقع لکه‌گذاری‌ها و کاربری‌ها در منطقه بر اساس نقشه بوده که به شهرداری ابلاغ‌شده و ما تصمیمی برای عرض معابر نداشتیم.

مدیر منطقه هشت شهرداری قم در مورد موضوع ایمنی در واحدهای مسکونی نیز گفت: در مورد مجتمع‌های مسکونی، این پروژه‌ها بعضاً در سنوات گذشته تکمیل‌شده و به بهره‌برداری رسیده‌اند که باید برای اخذ پایان کار اقدام کنند و این امر ملزوماتی داشته که یکی از ضروریات تائیدیه آتش‌نشانی است.

وی اضافه کرد: متأسفانه برخی حاضر به اخذ این تائیدیه نیستند، چراکه امکانات لازم را در مجتمع ندارند و یا نیازمند اخذ شناسنامه فنی ملکی از سازمان نظام‌مهندسی و یا تائیدیه آسانسور از اداره استاندارد است که بدون این تائیدیه ها پایان کار ارائه نمی‌شود.

علی اکبری با بیان اینکه اخطارهای لازم به هیئت‌مدیره‌های ساختمان‌ها در مورد ایمنی آسانسورها داده‌شده است، گفت: با توجه به اینکه کاربری‌ها مسکونی است، متأسفانه جلوگیری از فعالیت آسانسورهای ناایمن تبعاتی به همراه دارد و تنها در صورت وجود آسانسورهای ناایمن در مجتمع‌های تجاری توانایی پلمپ را داریم که هیئت‌مدیره مجتمع‌ها باید به این قضیه به‌طورجدی ورود پیدا کنند.

 

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شهرپردیسان به عنوان اولین پایگاه خبری رسمی پردیسان و با هدف اطلاع رسانی و پیگیری مشکلات این منطقه راه اندازی شده است. خواهشمندیم با عضویت در کانال ایتای شهرپردیسان ما را در پیگیری مشکلات این منطقه همراهی کنید.