20:01

1403/01/10

شهرک پردیسان قم نیازمند یک مدرسه استثنایی است

شهرپردیسان/ رییس آموزش‌وپرورش استثنایی قم گفت: در حالی‌که بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز استثنایی ساکن شهرک پردیسان قم هستند، مدرسه‌ ویژه این دانش‌آموزان در این منطقه وجود ندارد و باید یک مدرسه در پردیسان احداث شود.

 

به گزارش شهرپردیسان، مهدی آقاکوچکی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: این دانش‌آموزان که معلولیت‌های مختلفی دارند،‌ در روزهایی که کلاس‌های مدرسه به‌صورت حضوری برگزار شود، ناچار هستند روزانه مسیر شهرک پردیسان تا داخل شهر را طی کنند.

 

وی اضافه کرد: زمینی در شهرک پردیسان توسط اداره کل راه و شهرسازی برای ساخت مدرسه استثنایی در نظر گرفته شده است و البته خیری نیز برای ساخت آن اعلام آمادگی کرده که در صورت احداث مدرسه، این فضا جوابگوی نیاز بیش از ۱۰۰  دانش‌آموز استثنایی دختر و پسری که ساکن این منطقه هستند، خواهد بود.

 

وی ادامه داد: در شهر قم نیز چند مدرسه در حال ساخت است از جمله مدرسه ادب که حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم تا سال تحصیلی آینده تحویل آموزش‌وپرورش شود.

 

آقاکوچکی بیان کرد: مدرسه خرمی و اربابی نیز در حال ساخت هستند تا مشکل فضای فیزیکی برای دانش‌آموزان استثنایی حل شود.

 

وی با اشاره به تحصیل حدود ۵۰۰ دانش‌آموز استثنایی در مدارس عادی قم، گفت: این دانش‌آموزان در مدارس عادی به‌صورت تلفیقی در کنار سایر دانش‌آموزان تحصیل می‌کنند و از طریق معلم رابط، آموزش‌های لازم را دریافت می‌کنند.

 

وی افزود: در بخش جعفریه حدود ۵۰ دانش‌آموز استثنایی تحصیل می‌کنند و یک مدرسه ویژه این دانش‌آموزان نیز موجود است.

 

رییس آموزش‌وپرورش استثنایی قم ادامه داد: در بخش کهک ۲ کلاس ضمیمه، در بخش خلجستان یک کلاس ضمیمه و در بخش قنوات نیز یک مدرسه با حدود ۴۰ دانش‌آموزان فعال است.

 

حدود یک هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز با نیازهای ویژه در مدارس استثنایی و ۵۰۰ دانش‌آموز با نیازهای ویژه در مدارس عادی قم تحصیل می‌کنند؛ ۲۷ مدرسه استثنایی و مراکز اختلالات ویژه یادگیری در قم فعال است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شهرپردیسان به عنوان اولین پایگاه خبری رسمی پردیسان و با هدف اطلاع رسانی و پیگیری مشکلات این منطقه راه اندازی شده است. خواهشمندیم با عضویت در کانال ایتای شهرپردیسان ما را در پیگیری مشکلات این منطقه همراهی کنید.