19:22

1403/02/01

مدیرعامل آبفا: با همراهی مردم قم در تابستان شاهد قطعی آب نخواهیم بود

به گزارش شهرپردیسان، حسن بختیاری روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران به مناسبت هفته صرفه‌جویی در مصرف آب(یکم تا هفتم تیرماه) بیان کرد: در همین ارتباط برای کنترل مصرف آب در قم، پلیس آب از هفته آینده فعالیت خود را در قم آغاز خواهد کرد که کار آن بازرسی و نظارت در موضوع مصرف آب و اعلام هشدار و اخطار به مشترکین پرمصرف است.

وی افزود: شرکت آب و فاضلاب قم برای تامین آب مورد نیاز جمعیت حدود یک‌میلیون و چهارصد هزار نفری استان قم فعالیت می کند و نیاز دارد از همه ظرفیت‌های موجود برای پاسخ به نیاز آبی استان استفاده کند.

وی با اشاره به این که ما در یک استانی هستیم که محدودیت‌های آبی زیادی در آن وجود دارد و منابع اصلی آب قم از خارج محدوده استان تامین می‌شود، ادامه داد: سدهای کوچری و ۱۵ خرداد، چاه‌های آب علی آباد و چاه‌های داخل محدوده شهر از منابع اصلی تامین کننده آب قم هستند.

بختیاری با اشاره به تاریخچه فعالیت‌های انجام شده برای تامین آب با کیفیت برای قم، گفت: نخستین اقدامی که بعد از انقلاب در این حوزه رخ داد توجه به موضوع کیفیت آب در شهر قم بود، که در قالب انتقال آب از چاه‌های علی آباد و سپس انتقال آب از سدهای ۱۵ خرداد و کوچری دنبال شد.

وی در ادامه با بیان این که به دلیل کاهش سهیمه قم از سدهای کوچری و ۱۵ خرداد به دلیل شرایط اقلیمی کشور، کیفیت آب قم کاهش یافته‌است، تاکید کرد: با این وجودتلاش می‌کنیم پایداری سطح آب در قم را از نظر کمی و کیفی شاهد باشیم و در همین ارتباط عدم قطع آب نکته‌ای مهمی است که آن را در دستور کار داریم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم گفت: از سال گذشته که بر اساس ابلاغ وزارت نیرو به دلیل کاهش بارندگی‌ها در محدوده سد کوچری، سهیمه آب استان از این سد کاهش پیدا کرد، ما را بر آن داشت که دنبال سایر منابع از جمله سد ۱۵ خرداد یا آب چاه‌های علی آباد و چاه‌های داخل شهر برویم تا شاهد قطع آب نباشیم.

وی با اشاره به این که آب قم کاملا سالم و بهداشتی است، افزود: به دنبال آن هستیم که با ایجاد زیرساخت‌های لازم از محل اعتبارات دولتی، تاسیسات انتقال آب در قم را به نحوی مدیریت کنیم که شاهد تقسیم عادلانه آب در همه مناطق شهر باشیم.

بختیاری همچنین در بخشی از سخنان خود تاکید کرد: به منظور لزوم مدیریت وضعیت توزیع آب در قم، آب مشترکین پرمصرف اداری و غیر اداری پس از اعلام تذکرهای لازم و عدم اصلاح میزان مصرف قطع می‌شود.

وی افزود: وجود برخی از معافیت‌ها برای شماری از مجموعه‌ها در موضوع مصرف آب باید با رعایت همه جوانب باشد تا شاهد اضافه مصرف آب در آن‌ها نباشیم.

وی ادامه داد:‌ حتما باید سیاست جداسازی آب مورد نیاز آبیاری‌ و سایر موارد در سطح شهر از آب شبکه انتقال دنبال شده و آب مجموعه‌های صنعتی باید از پساب تامین شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم گفت: انتقال آب بین حوزه‌ای مختص قم نیست و برای تامین آب شرب مورد نیاز مردم اقدام مناسبی است، همان طور که هم‌اکنون شهرهای بسیاری در کشور از این روش برای تامین آب شرب خود استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به این که به دنبال ایجاد ظرفیت‌های جدید برای شیرین سازی هرچه بیشتر آب در شهر قم هستیم بیان داشت: همچنین تلاش می‌کنیم با ایجاد طرح‌های آبرسانی و ایجاد خط‌های انتقال آب تا پایان سال‌آینده مشکل‌های زیرساختی روستاهای استان در موضوع آب را حل کنیم.                                     

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شهرپردیسان به عنوان اولین پایگاه خبری رسمی پردیسان و با هدف اطلاع رسانی و پیگیری مشکلات این منطقه راه اندازی شده است. خواهشمندیم با عضویت در کانال ایتای شهرپردیسان ما را در پیگیری مشکلات این منطقه همراهی کنید.