13:07

1403/02/06

مدیریت واحد؛ حلقه مفقوده پروژه پارکینگ شرقی حرم حضرت معصومه (س)

شهردار منطقه پنج قم، توسعه بخش شرقی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و نهایی شدن پروژه پارکینگ این محدوده را نیازمند یک متولی و مدیریت واحد دانست و بر لزوم مشارکت دستگاه‌ها برای تکمیل این پژوه تاکید کرد.

به گزارش شهرپردیسان، زین العابدین قراچورلو امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به فقدان مدیریت جامع شهری در همه شهرها و به ویژه کلانشهرها بیان کرد: تصمیم‌گیری نهایی در مدیریت شهری باید به صورت مرکزی و واحد اتخاذ و ابلاغ شود.

وی افزود: متأسفانه امروزه در موضوع مدیریت شهری شاهد هستیم که نهادها به ویژه سازمان‌های خدمات‌رسان، به صورت جداگانه و  جزیره‌ای تصمیم می‌گیرند و آن را اجرایی می‌کنند که این امر علاوه بر موازی‌کاری، افزایش قیمت تمام شده پروژه‌ها و طولانی شدن آن‌ها و هدررفت منابع را نیز به دنبال دارد.

عضو سابق شورای اسلامی شهر قم به موضوع پارکینگ شرقی حرم مطهر حضرت کریمه اهل بیت (س) پرداخت و گفت: البته شهرداری و شورای شهر قم این پروژه را فراموش نکرده اند و تلاش می کنند تا این پروژه بر زمین مانده، دوباره جان بگیرد.

قراچورلو با تأکید بر این که پروژه پارکینگ شرقی حرم مطهر حضرت معصومه (س)، بخشی از طرح توسعه آستان مقدس است خاطر نشان کرد: باید اذعان کرد که سازمان مختلف باید در این پروژه مشارکت و فعالیت لازم را داشته باشند و نسبت به رفع مشکلات همت گمارند.

وی سپس به ضرورت ایجاد مدیریت واحد در این پروژه توجه داد و اظهار کرد: تردیدی نیست که وضعیت فعلی آن محدوده، زیبنده قم نیست و از این رو نیازمند همگرایی در این موضوع هستیم تا تعیین تکلیف نهایی محقق شود.

شهردار منطقه پنج قم اضافه کرد: نباید فراموش کرد که بحث اصلی در این پروژه و بسیاری دیگر از پروژه ها، بحث منابع مالی نیست، بلکه مشکل اصلی را باید در مدیریت جامع و واحد پروژه ها جستجو کرد.

قراچورلو در این باره افزود: درباره تحقق مدیریت جامع شهری، اقداماتی در شورای شهر و شهرداری قم انجام شده، اما باید اذعان کرد که در این زمینه نیازمند اصلاح برخی قوانین در کشور بر اساس نیاز مدیریت جامع شهری هستیم.

عضو سابق شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: بدیهی است در صورت اصلاح قوانین مربوط به این موضوع، مشکل منابع مالی هم از مسیرهایی مانند ایجاد ردیف بودجه دولتی بر اساس مشخص شدن نهاد متولی مرکزی و یا استفاده از اوراق قرضه و بهادار حل خواهد شد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد همه مسئولان کلانشهر قم برای آبادانی این شهر مقدس در کنار هم قرار بگیرند تا این آبادانی با هم افزایی و تعامل مسئولان و البته مطالبه گری شهروندان محقق شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شهرپردیسان به عنوان اولین پایگاه خبری رسمی پردیسان و با هدف اطلاع رسانی و پیگیری مشکلات این منطقه راه اندازی شده است. خواهشمندیم با عضویت در کانال ایتای شهرپردیسان ما را در پیگیری مشکلات این منطقه همراهی کنید.