19:26

1403/01/09

معاون آبفای قم: نگران تامین آب در روزهای پایانی سال هستیم

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب قم با بیان اینکه نگران تامین آب درروزهای پایانی سال هستیم، گفت: حجم آب ذخیره شده سد کوچری به عنوان بزرگترین منبع تامین آب استان ۵۰ درصد کاهش یافته‌است.

به گزارش شهرپردیسان، محمود سربندی فراهانی درگفت وگویی با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی حجم سد کوچری به عنوان اصلی‌ترین منبع تامین‌کننده آب قم افزود:همین امر موجب کاهش سهم قم از سهم کوچری شده و بالاجبار میزان استفاده از چاه‌های شهری را برای تامین آب شهر افزایش داده‌است.

وی با بیان اینکه افزایش استفاده از چاه‌ها، شوری آب را دربرخی از مناطق بالابرده است، اظهار داشت: با این وجود سلامت آب به شدت تحت کنترل و روزانه ۲۲۰ آزمون از آب شبکه درحال انجام است تا مشکلی در زمینه وجود نداشته باشد.

وی بااشاره به اینکه در دوسال گذشته با شیوع کرونا سبک زندگی مردم تغییر کرد یادآور شد: این موضوع درمصرف آب نیز خود را نشان داده به‌ گونه‌ای که با وجود اجرای پروژه‌های مدیریت مصرف، شاهد رشد ۱۰ درصدی آب نسبت به قبل از شیوع کرونا هستیم.

فراهانی با بیان اینکه با فروکش کردن تب کرونا هم سبک زندگی مردم به قبل بازنگشته است، خاطرنشان کرد: امیدواریم با توجه به شرایط کم‌آبی که در آن قرار داریم شهروندان درنحوه مصرف، تجدیدنظر کنند.

فراهانی درادامه با اشاره به مقارن شدن روزهای پایانی سال با ایام مبارک نیمه شعبان تصریح کرد: این موضوع نگرانی‌های ما را در خصوص تامین آب در روزهای پایانی سال را به شدت افزایش داده‌است.

وی با بیان اینکه به طور سنتی ۱۰ روز پایانی سال به دلیل شستشو و گرم شدن هوا با افزایش مصرف مواجه هستیم، یادآور شد: به نظر می‌رسد امسال با توجه به تقارن نیمه شعبان با روزهای پایانی سال و آغاز تعطیلات نوروزی، ماندگاری زائران در شهر قم بیشتر شود و ما با افزایش شدید مصرف مواجه می‌شویم.

وی درپایان با اشاره به کمبود منابع تامین و کاهش ذخایر آبی استان، از مردم خواست ضمن صرفه‌جویی در مصرف، مصارف آب‌بَر خود را تا قبل از ۲۶ اسفندماه مدیریت کنند تا در دو روز آخر سال به‌ویژه در روز نیمه شعبان با مشکل کمبود و قطعی آب در شهر مواجه نشویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شهرپردیسان به عنوان اولین پایگاه خبری رسمی پردیسان و با هدف اطلاع رسانی و پیگیری مشکلات این منطقه راه اندازی شده است. خواهشمندیم با عضویت در کانال ایتای شهرپردیسان ما را در پیگیری مشکلات این منطقه همراهی کنید.