13:09

1403/02/06

نباید اجازه داد دشمن از اختلافات فقهی برای تضعیف اعتقادات و وحدت مسلمانان استفاده کند

به گزارش شهرپردیسان، حجت الاسلام و المسلمین حامدی، امام جمعه پردیسان در خطبه‌های نماز عید سعید فطر پردیسان مورخ ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ با تبریک عید سعید فطر گفتند: به گفته امام باقر علیه السلام ابقای بر عمل از خود عمل مهم‌تر است. مهم این است که زحماتی که کشیده شده و حالاتی که به برکت ماه مبارک در ما ایجاد شده در خودمان حفظ کنیم.

 

وی در خصوص برخی شبهات پیرامون استهلال گفت: برخی بحث استهلال را سیاسی می‌کنند و اختلافات را به اصل دین ربط می‌دهند تا اعتقادات جوان‌ها را تخریب کنند. مسئله ساده است اما جوانان ناآگاه هستند وذهنیت بد برای آنها ایجاد می‌شود. مبانی متخصصین امر در بسیاری از رشته‌ها مختلف است. یکی از اختلافات هم این است که دیدن ماه با چشم مسلح کفایت می‌کند یا دیدن با چشم غیرمسلح لازم است که بین علما در این خصوص اختلاف است. این‌ها مبانی فقهی است که باید به کارشناسان امر واگذار شود.

 

امام جمعه پردیسان افزود: در زمان ما دشمن‌شناسی مهم است. دشمن برای تخریب اعتقادات از هر ابزاری استفاده می‌کند تا مانع از وحدت صفوف مسلمین شود. اگر صفوف مسلمین متحد شده بود، الآن دشمن صهیونیست اینطور عرض اندام نمی‌کرد. مسلمانان به جان هم افتاده‌اند و دشمن به‌ حرکت خود ادامه می‌دهد.

 

وی با تسلیت رحلت شهادت‌گونۀ مرحوم نادر طالب‌زاده گفت: ایشان فیلم‌ساز، هنرمند و متفکری انقلابی و یار شهید آوینی و چهره‌ای ماندگار و انقلابی بود و ما یاد و خاطره تمام شهدا از جمله این شهید را گرامی می‌داریم./

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شهرپردیسان به عنوان اولین پایگاه خبری رسمی پردیسان و با هدف اطلاع رسانی و پیگیری مشکلات این منطقه راه اندازی شده است. خواهشمندیم با عضویت در کانال ایتای شهرپردیسان ما را در پیگیری مشکلات این منطقه همراهی کنید.