19:26

1403/02/04

نه جنگ و نه مذاکره؛ راه سوم: راه مقاومت

 

به گزارش شهرپردیسان، آیت الله سیدصمصام‌الدین قوامی، امام جمعه پردیسان قم در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه، مورخ 24 خرداد ماه 1398 با بیان این‌که بر اساس معارف صلوات شعبانیه، اهل بیت صلوات‌الله‌علیهم همانند کهف حصینی هستند که باعث نجات انسان از ناامنی می‌شوند تأکید کردند: اگر کسی از امور اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی اعتزال می‌کند و در این حوزه‌ها مشکل هست، راه حل آن پناه بردن به اهل بیت علیهم‌السلام است. اگر ما این‌ها را واسطه قرار ندهیم، دعای ما مستجاب نمی‌شود.

نه جنگ و نه مذاکره؛ راه سوم: راه مقاومت

امام جمعه پردیسان با اشاره به تأکید قرآن بر ایستادگی در جبهه نبی اکرم صلوات‌الله‌علیه گفتند: قرآن به استقامت امر و از طغیان نهی می‌کند. در این شرایط اصلاً آلوده نمی‌شوید.

آیت الله قوامی با اشاره به دیدار امام خامنه‌ای حفظه‌الله با نخست‌وزیر ژاپن و تحقیر شیطان بزرگ در این ماجرا گفتند: دیروز ما اوج افتخار و عزت را از رهبر دینی پیدا کردیم. دشمن درمانده پیام آورد و رهبر دینی پیام را اصلاً نخواند. این عزت از کجا آمده است؟ همه، آرزویشان این است که به پابوس ترامپ و زیارت کاخ سفید بروند! اما این‌ها سفیر می‌فرستند نزد یک فقیه جانباز، رزمنده و تبعیدی زمان شاه.

خطیب پردیسان افزود: چرا آقا این کار را کردند؟ چون یک عده‌ای در این دولت آمدند رأی مردم را گرفتند و شعارشان این بود: یا جنگ یا مذاکره. این خیلی جمله‌ی زشتی بود. یعنی اگر مذاکره نکنیم جنگ است! آقا گفتند نه جنگ نه مذاکره، بلکه مقاومت؛ یعنی راه سوم.

مزه ولایت فقیه را چشیدیم

امام جمعه پردیسان در فرازی دیگر از خطبه‌ها با یادآوری شیوه‌های نفاق‌ورزی در صدر اسلام، صدر انقلاب و امروز گفتند: منافقین اول انقلاب یک جور بودند، منافقین الآن یک جورند. آن‌هایی که گرانی را عمداً بار می‌آورند، دلار را عمداً بالا می‌برند و مردم را عمداً ناراضی می‌کنند که یا جنگ یا مذاکره. چه کسی می‌تواند جلوی این نفاق داخلی و کفر خارجی بایستد؟ آن رهبر عزیز.

ایشان هم‌چنین به لوازم اعراض از ظالمان اشاره کردند و گفتند: وقتی می‌گویند به سمت آن‌ها نروید یعنی یک، سبک زندگی‌تان را مثل آن‌ها نکنید و دو، دین‌تان را مثل آن‌ها تفسیر نکنید. اخیراً عده‌ای گفته‌اند آیات خشن و آیات جهاد را از متن کتب درسی حذف کنید تا بچه‌هایتان خشن بار نیایند. این یعنی چه؟ یعنی رکون إلی الظالم در تفسیر دین.

خطیب جمعه پردیسان گفت: صاحب‌جواهر می‌گفت هر کسی توفیق چشیدن مزه‌ی ولایت فقیه را ندارد. ما در گام دوم چشیدیم. دیروز دیدم [نخست‌وزیر ژاپن] پیام رییس جمهور امریکا را آورده بود اما وقتی آقا گفت نه گذاشت زیر پایش! ما برای این که این عزت را به دست بیاوریم خیلی زحمت کشیده‌ایم. ان‌شاءالله بتوانیم جامعه‌مان را هم بسازیم.

امام جمعه پردیسان با اشاره به طرح مردمی امر به معروف «پارسا» گفتند: منکرات دارد غوغا می‌کند چون روحانیت خواب است. دیروز یک طلبه به من می‌گفت دهان ما قفل شده است! خب دهانتان را باز کنید! حالا که ظالمان را زدیم کنار، سبک زندگی خودمان هم باید دینی بشود. اگر به ظالمان رکون و میل ندارید، پس خودتان چه کار می‌خواهید بکنید؟ هر کس می‌خواهد چیزی را رفض کند، باید چیزی را به جایش بگذارد و آن سبک زندگی دینی است.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شهرپردیسان به عنوان اولین پایگاه خبری رسمی پردیسان و با هدف اطلاع رسانی و پیگیری مشکلات این منطقه راه اندازی شده است. خواهشمندیم با عضویت در کانال ایتای شهرپردیسان ما را در پیگیری مشکلات این منطقه همراهی کنید.