16:58

1403/01/31

هکتار نهال‌کاری با مشارکت 100 داوطلب مردمی

گروه‌های داوطلب مردمی به مناسبت هفته منابع طبیعی امروز در مساحتی بیش از 10 هکتار از مرتع سیف‌آباد قم به غرس نهال پرداختند.

به گزارش شهرپردیسان ، گروه‌های مختلف مردمی شامل جوانان داوطلب هلال احمر، آموزش یاران معاونت نهضت سوادآموزی، دانشجویان مرکز آموزش علمی کاربردی بهارآوران نسترن و جمعی از کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی و اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری در سیف‌آباد حضور یافته و در مساحتی حدود 10 هکتار به کاشت نهال اکالیپتوس در قالب طرح مرتع‌داری تلفیقی با محوریت زراعت چوب اقدام کردند.

 

حمیدرضا زمانی رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم در حاشیه این برنامه، با اشاره به اینکه امروز به‌عنوان دومین روز از هفته منابع طبیعی با شعار «منابع طبیعی، مسئولیت اجتماعی و همیاران طبیعت» نام‌گذاری شده است، اظهار کرد: در برنامه مشارکتی امروز نزدیک به 100 نفر از گروه‌های مردمی برای کاشت نهال در مرتع حضور یافتند.

وی اضافه کرد: در قالب برنامه امروز مشارکت در طرح مرتع‌داری برای بهره‌برداری اقتصادی از چوب گونه سریع‌الرشد اکالیپتوس دنبال شده است.

زمانی عنوان کرد: کاشت اکالیپتوس در مناطق شهری به زمین و محل زندگی انسان‌ها آسیب می‌رساند اما در مرتع هیچ مشکلی برای کاشت این گونه وجود ندارد و این گونه در حقیقت خاصیت بادشکنی و حفظ خاک را دارد و در کمترین زمان می‌توان از چوب آن استفاده کرد.

وی ادامه داد: علاقه‌مندان به مباحث طبیعی در قالب همیاران طبیعت می‌توانند در طرح‌های مختلف منابع طبیعی از جمله مراسم هفته منابع طبیعی، بیابان‌زدایی، پویش بذرکاری و نهال‌کاری، فرهنگ‌سازی منابع طبیعی و حفاظت از انفال به صورت داوطلبانه و بدون درنظر گرفتن منافع مالی مشارکت کنند.

زمانی عنوان کرد: افرادی که علاقه‌مند هستند به‌عنوان همیار طبیعت شناخته شوند و کارت همیار طبیعت را دریافت کنند باید به سایت amyartabiat.frw.ir مراجعه و ثبتنام خود را تکمیل کنند.

وی خاطرنشان کرد: هر چند بسیاری از مردم بدون اینکه در سامانه‌ای نام خود را ثبت کنند همیار طبیعت هستند اما تا به امروز بیش از 800 نفر کارت همیار طبیعت را دریافت کرده‌اند.سامانه‌ی نساماهمیاران همیار

رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم مطرح کرد: امسال در هفته منابع طبیعی آیت‌الله جوادی آملی، آیت‌الله اعرافی و استاندار قم نیز کارت همیار طبیعت را دریافت کرده‌اند.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شهرپردیسان به عنوان اولین پایگاه خبری رسمی پردیسان و با هدف اطلاع رسانی و پیگیری مشکلات این منطقه راه اندازی شده است. خواهشمندیم با عضویت در کانال ایتای شهرپردیسان ما را در پیگیری مشکلات این منطقه همراهی کنید.