17:44

1403/01/31

واحدهای صنفی متخلف در ماه مبارک رمضان پلمب می‌شوند

دادستان عمومی و انقلاب قم از پلمب واحدهای صنفی در قم که ضوابط ابلاغی اداره اماکن در ماه مبارک رمضان را رعایت نکنند خبر داد.

به گزارش شهرپردیسان، حجت الاسلام و المسلمین حسن غریب با تأکید بر اینکه مردم مؤمن و خداجوی استان همواره زیر سایه کریمه اهل بیت حضرت معصومه علیهاالسلام، ادب حضور در ضیافت پروردگار و فضای معنوی و پرفیض ماه رمضان و شهر مذهبی قم را ارج می‌نهند، اظهار داشت: تدابیر و دستورات قضائی برای حفظ حرمت و شئون ماه مبارک رمضان در شهر مقدس قم به اداره اماکن، پلیس امنیت اخلاقی و سایر دستگاه‌های استان ابلاغ شده است.

دادستان عمومی و انقلاب قم، روزه خواری در ملأعام و انظار عمومی را طبق ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی، جرم دانست و از افرادی که به دلایل شرعی و پزشکی نمی‌توانند روزه بگیرند خواست با احترام به ماه مبارک رمضان، از روزه خواری در ملأعام خودداری کنند.

دادستان قم، روزه خواری در اماکن عمومی اعم از سطح شهر، داخل خودرو و در واحدهای صنفی را شامل جرم «جریحه دار نمودن عفت و اخلاق عمومی از طریق تجاهر به ارتکاب حرام در اماکن عمومی» عنوان کرد و بیان داشت: خودروهای مربوط به افراد متخلف، توقیف می‌شوند و واحدهای صنفی که ضوابط ابلاغی اداره اماکن در ماه مبارک رمضان را رعایت نکنند، پلمب خواهند شد.

این مقام قضائی به طرح پلیس نظارت بر اماکن در خصوص تأمین نظم و امنیت واحدهای صنفی و اماکن عمومی از قبیل مراکز اقامتی، پذیرایی، حمل و نقل، پایانه‌های مسافربری، اغذیه فروشی‌ها و استخرها در ماه رمضان اشاره کرد و افزود: صدور مجوز فعالیت شبانه از اذان مغرب تا اذان صبح برای واحدهای صنفی حسب شرایط، صدور مجوز برای ارائه خدمات واحدهای صنفی بین راهی محل تردد مسافران و مراکز پذیرایی مستقر در سطح شهر زیارتی قم برای مسافران با شرایط لازم، صدور مجوز برای واحدهای صنفی دارای غذای بیرون بر و دیگر مراکز ویژه در دستور کار قرار گرفته است و فعالیت استخرها، سینماها، قهوه خانه‌ها، باشگاه‌های ورزشی و پذیرایی رستوران‌ها قبل از افطار ممنوع اعلام شده است.

دادستان عمومی و انقلاب قم با آرزوی توفیق هر چه بیشتر شهروندان در بهره مندی از ماه پر فضیلت رمضان ابراز امیدواری کرد: امسال نیز مانند سالهای گذشته شاهد کاهش جرایم در استان باشیم و مردم شریف استان همچون پیش در تعظیم شعائر اسلامی و پاسداشت حرمت این ماه اهتمام ویژه ورزند.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شهرپردیسان به عنوان اولین پایگاه خبری رسمی پردیسان و با هدف اطلاع رسانی و پیگیری مشکلات این منطقه راه اندازی شده است. خواهشمندیم با عضویت در کانال ایتای شهرپردیسان ما را در پیگیری مشکلات این منطقه همراهی کنید.