01:51

1403/02/01

ویژه برنامه های حرم حضرت معصومه(س) در ماه مبارک رمضان اعلام شد

معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه(س) گفت: بخش‌های مختلف حرم مطهر در ماه مبارک رمضان ۱۳۰۰ برنامه را در ۴۵ موضوع با شعار محوری امت واحد اسلامی برای زائران و مجاوران برگزار می‌کنند.

به گزارش شهرپردیسان، حجت الاسلام والمسلمین مهدی احمدی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های حرم مطهر بانوی کرامت در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: مرکز قرآن و حدیث حرم مطهر بانوی کرامت با برگزاری ترتیل‌خوانی ویژه بانوان، ترتیل‌خوانی نوجوانان دختر، ضیافت نور خواهران و برادران، دوره آموزشی حفظ جزء 30 قرآن کریم فعالیت های خود را در ماه مبارک رمضان دنبال می کند.

وی با بیان اینکه مراسم و محافل حرم مطهر بانوی کرامت در ماه مبارک رمضان شامل ترتیل‌خوانی حافظان و جوانان بعد از نماز صبح است، افزود: ترتیل‌خوانی نوجوانان پسر ساعت 10 تا 11، پرسمان احکام شرعی، سخنرانی معارفی بعد از نماز ظهر، ترتیل‌خوانی عمومی بعد از ظهر، برگزاری حلقه‌های قرآنی، سخنرانی قبل از اذان مغرب، محافل قرآنی شب‌های رمضان و مناجات‌خوانی صبح و شب که از شبکه‌های استانی، ملی و بین‌المللی پخش می‌شود از جمله این برنامه‌ها است.

معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه(س) بیان کرد: بخش‌های مختلف حرم مطهر در ماه مبارک رمضان 1300 برنامه را در 45 موضوع با شعار محوری امت واحد اسلامی برای زائران و مجاوران برگزار می‌کنند.

احمدی با اشاره به ویژه برنامه‌های واحد کودک و نوجوان و واحد خدمات فرهنگی بانوان حرم بانوی کرامت عنوان کرد یک فنجان نوجوانی، رنگین کمان آیه‌ها، نسیم بهشت، جشن روزه اولی‌ها و مهمانی ملکوت از جمله این برنامه‌ها است.

وی تصریح کرد: ویژه برنامه‌های پرسمان خانواده، مشاوره خانواده، هادیان کریمه و ضیافت کریمه توسط اداره خانواده حرم و با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه استان قم در ماه مبارک رمضان دنبال می‌شود.

معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه در بخش بین‌الملل تولید برنامه‌های تفسیر قرآن کریم به زبان های عربی، اردو و تایی مورد توجه است، گفت: برگزاری وبینار بین المللی به زبان انگلیسی، پخش زنده تلاوت قرآن کریم در صفحات عربی، انگلیسی، اردو و تایی و تولید محتواهای مناسبتی و قرآنی در ایام ماه مبارک رمضان به زبان های خارجی از جمله برنامه‌های حرم مطهر بانوی کرامت است.

احمدی با اشاره به برنامه‌های واحد خدمات فرهنگی حرم مطهر حضرت معصومه(س) خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه حریم حرم در پارکینگ شرقی، نمایشگاه ضیافت الهی در مقابر صحن امام رضا علیه السلام، اجرای اردوهای حرم شناسی شبانه و پاسخگویی به مسائل شرعی و اعتقادی در ماه مبارک رمضان به زائران و مجاوران خدمت‌رسانی می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شهرپردیسان به عنوان اولین پایگاه خبری رسمی پردیسان و با هدف اطلاع رسانی و پیگیری مشکلات این منطقه راه اندازی شده است. خواهشمندیم با عضویت در کانال ایتای شهرپردیسان ما را در پیگیری مشکلات این منطقه همراهی کنید.