12:05

1403/02/06

پردیسان پیاده‌رو ندارد

شهرپردیسان: مسئولان استان قم در حالی از مناسب‌سازی پیاده‌رو خیابان‌های 19 دی، بلوار امین و آیت‌الله صدوق برای تمامی اقشار صحبت می‌کنند که هنوز بسیاری از پیاده‌روهای پردیسان خاکی است و اهالی این مناطق مجبورند از حاشیه خیابان‌ها تردد کنند.

به گزارش پایگاه خبری شهرپردیسان، مناسب‌سازی پیاده‌روها برای تمام افراد جامعه یکی از اقدامات شهرداری قم است که در سالیان گذشته مورد توجه بوده است. به گفته عباس حلوایی زاده معاون فنی و عمرانی شهرداری قم تاکنون 200 هزار متر مربع پیاده راه و پیاده‌رو از جمله در خیابان 19 دی، بلوار امین و آیت الله صدوقی بر این اساس طراحی و اجرا شده است.

مناسب‌سازی پیاده‌روها اقدامی بسیار ارزشمند است و باید از مسئولان تشکر کرد که به یکی از مهم‌ترین نیازهای اقشار مختلف جامعه توجه می‌کنند. ولی ای‌کاش مسئولان علاوه بر خیابان‌های اصلی شهر مقداری نیز به مناطق حاشیه‌ای نیز توجه می‌کردند. منطقه پردیسان ازجمله مناطقی است که نه تنها در این طرح مورد توجه قرار نگرفته است بلکه برخی مناطق پردیسان مانند مسکن مهر حتی از نعمت داشتن پیاده‌رو معمولی محروم هستند.

بسیاری از پیاده‌روها در این محله‌ها هنوز خاکی هستند و مردم برای رفت و آمد مجبورند از حاشیه خیابان‌ها عبور کنند که خطرات بسیاری را به همراه داشته است.

 در بهمن سال 99 محمد رمضانی شهردار وقت پردیسان در مصاحبه‌ای از اینکه شهرداری عهده‌دار پروژه‌هایی شده است که وظیفه شهرداری نیست انتقاد کرد و گفت: در حال حاضر پیاده‌روسازی با اولویت مدارس، مساجد و دانشگاه‌ها در حال انجام بوده و هزینه سنگینی به شهرداری تحمیل کرده اما برای کسب رضایت مردم مناسب‌سازی فضای شهری در حال اجرا است.

همچنین محمد حسین علی اکبری شهردار کنونی پردیسان در اسفند 1400 پیاده‌روسازی در سطح پردیسان را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: پیاده‌روسازی‌ها در پردیسان بر عهده تعاونی‌های مسکن‌ساز بوده است.

وی با بیان اینکه متأسفانه به دلیل عدم پایبندی تعاونی‌ها به تعهداتشان، بسیاری از پیاده‌روها در سطح منطقه خاکی است، تصریح کرد: با توجه به تأکیدات دکتر سقائیان نژاد، شهردار قم علیرغم هزینه‌ها و بار مالی فراوان، برنامه‌هایی برای این موضوع در دست اقدام قرار گرفته است.

سرپرست منطقه هشت شهرداری قم ادامه داد: جهت رضایتمندی هرچه بیشتر شهروندان و تسهیل در عبور و مرور، در صدد هستیم پیاده‌روها را بر اساس اولویت‌هایی همچون خیابان‌های اصلی و پیاده‌روهای مقابل مکان‌های پرتردد مانند مساجد و مدارس تکمیل کنیم.

وی هزینه اجرای پیاده‌روسازی در سال جاری را مورد توجه قرار داد و افزود: نزدیک به ۲۵میلیارد ریال در سال جاری در زمینه حدود ۱۰ هزار مترمربع پیاده‌روسازی هزینه شده است.

لازم است که از شهرداری پردیسان برای توجه به این مشکل بسیار مهم تشکر کرد ولی در واقع باید بیان کرد که بعد از گذشته دو سال از این اقدامات، بسیاری از محلات پردیسان هنوز از نعمت داشتن پیاده‌رو مناسب که حق هر شهروندی است محروم هستند و نیاز است توجه بیشتری را نسبت به این موضوع از مسئولان استان شاهد باشیم.

امیدواریم در آینده نزدیک تمام پیاده‌روهای پردیسان نه‌تنها برای عموم مردم قابل استفاده باشند بلکه این پیاده‌روها برای معلولان نیز مناسب‌سازی شده باشند تا تمامی افراد جامعه بتوانند از حق تردد امن در خیابان‌ها بهره‌مند شوند.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شهرپردیسان به عنوان اولین پایگاه خبری رسمی پردیسان و با هدف اطلاع رسانی و پیگیری مشکلات این منطقه راه اندازی شده است. خواهشمندیم با عضویت در کانال ایتای شهرپردیسان ما را در پیگیری مشکلات این منطقه همراهی کنید.