16:27

1403/02/01

۲۶۰ مدرسه در قم برای اسکان مسافران نوروزی آماده شده‌است

مدیر روابط عمومی آموزش‌وپرورش قم گفت: ۲۶۰ باب مدرسه در نقاط مختلف شهر قم در راستای اسکان مسافران و زائران نوروزی تجهیز شده‌است.

به گزارش شهرپردیسان، غلامرضا رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: با توجه به این‌که استان قم از موقعیت جغرافیایی خاصی برخوردار می‌باشدو از سوی دیگر در آستانه نیمه شعبان و عید نوروز قرار داریم، آموزش‌وپرورش تمهیداتی برای اسکان زائران درنظر گرفته است.

وی با بیان این‌که زائران و مشتاقان زیارت حضرت معصومه(س)، حدود دو سال است از توفیق زیارت بازمانده‌اند، اضافه کرد: امسال با توجه به مصوبه ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا تمهیداتی برای پذیرش زائران فراهم شده و دستگاه‌های استان در این راستا تلاش می‌کنند.

وی ادامه داد: امسال آموزش‌وپرورش قم حدود ۲۶۰ باب مدرسه با ظرفیت ۲ هزار و ۶۵۰ کلاس درس را با امکانات اولیه و ضروری اسکان در قالب درجه‌بندی الف و ب آماده کرده‌است.

رضایی خاطرنشان کرد: اگر درخواست اسکان بیش از ظرفیت باشد، سالن‌های ورزشی و سایر سالن‌های وابسته به آموزش‌وپرورش نیز فعال خواهد شد.

به گفته وی،‌ در راستای اسکان زائران نیمه شعبان نیز ۴۰ باب مدرسه در قالب ۴۰۰ کلاس درس در نقاط مختلف شهر قم تجهیز شده‌است تا به نحو شایسته از زائران پذیرایی شود.

وی گفت: زائران پس از ورود به شهر قم می‌توانند در پایگاه‌های در نظر گرفته شده نسبت به ثبت‌نام برای اسکان در مدارس اقدام کنند.

رضایی با اشاره به فعالیت کمیته‌های فرهنگی پایگاه‌های اسکان و اجرای برنامه‌های ویژه برای زائران، گفت: کلاس‌هایی در راستای آمادگی سرایداران و مسوولان واحدهای آموزشی به‌منظور تکریم زائران و رعایت اصول بهداشتی برگزار شده‌است.

وی از زائران درخواست کرد: رعایت همه دستورالعمل‌های بهداشتی را مدنظر داشته باشند تا با مشکلی مواجه نشوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شهرپردیسان به عنوان اولین پایگاه خبری رسمی پردیسان و با هدف اطلاع رسانی و پیگیری مشکلات این منطقه راه اندازی شده است. خواهشمندیم با عضویت در کانال ایتای شهرپردیسان ما را در پیگیری مشکلات این منطقه همراهی کنید.