11:42

1403/05/06

اتصال پردیسان به میدان 72 تن توسط خط B متروی قم

دکترآقامیری: خط  Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.

به گزارش شهرپردیسان، سیدمحمد آقامیری سه شنبه شب در جلسه شورای قطار شهری قم که در تالار امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، با بیان اینکه مترو از طرح‌های بسیار مهم استان به شمار می‌آید اظهار داشت: برای این طرح نسبت به برآورد جمعیت تحت پوشش، مطالعه‌های خوبی انجام پذیرفته است.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه مسیر این طرح تقریبا درست است یادآور شد: مسیر مترو باید به گونه‌ای طراحی شود که بار ترافیکی را کاهش دهد، و مسافرپذیر باشد.
وی ادامه داد: خط یک متروی قم به طول ۱۴.۸ کیلومتر و ۱۴ ایستگاه عبوری در حال احداث است، فاز نخست خط یک مترو قم در قالب ۶ ایستگاه حدفاصل قلعه کامکار تا میدان مطهری قرار دارد.
استاندار قم تصریح کرد: همچنین خط B مترو نیز به طول ۲۸ کیلومتر از اراضی ۵۶۰ هکتاری طرح نهضت ملی مسکن در شهرک پردیسان آغاز و در محدوده میدان ۷۲ تن و بلوار شهید خداکرم به پایان می‌رسد.
محمدرضا انگشت باف به عنوان مدیر عامل سازمان قطار شهری در ابتدای جلسه گزارشی از وضعیت پروژه های مترو و منوریل قم ارائه نمود و خواستار حمایت همه مسئولین استانی و شهری از توسعه حمل و نقل ریلی در سطح شهر مقدس قم جهت ارائه خدمات جابجایی آسان به زائرین و مجاورین حرم کریمه اهل بیت(سلام الله علیها) شد.
دکتر آقا میری نیز درپایان ضمن تشکر از همه دست اندرکارانی که از ابتدا تا کنون با توجه به همه محدودیت ها و شرایط تحریم های ظالمانه، سهمی در پیشرفت پروژه های ریلی شهر مقدس قم داشته اند، احصای راهکارهای موثر برای بهره برداری هر چه سریعتر از طرح قطار شهری قم جهت جلوگیری از استهلاک سازه های این طرح را لازم و ضروری دانست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شهرپردیسان به عنوان اولین پایگاه خبری رسمی پردیسان و با هدف اطلاع رسانی و پیگیری مشکلات این منطقه راه اندازی شده است. خواهشمندیم با عضویت در کانال ایتای شهرپردیسان ما را در پیگیری مشکلات این منطقه همراهی کنید.