12:45

1403/05/06

انسداد پیاده‌رو به بهانه ساختمان‌سازی نقض آشکار حقوق شهروندان پردیسان

به گزارش پایگاه خبری شهرپردیسان، پیاده‌روها جزء اموال عمومی محسوب می‌شود و استفاده شخصی از آنها ممنوع است، اما استفاده شخصی از پیاده‌روها در شهرپردیسان توسط افراد مختلف به امری عادی تبدیل شده است.

اشغال و مسدود کردن معابر و آنچه به ‌عنوان سد معبر، مطرح می‌شود، به لحاظ قانونی عملی مجرمانه بوده و مرتکب این عمل مستوجب مجازات است؛ معابر عمومی متعلق به عموم شهروندان است و کسی حق ندارد تحت هر شرایط و نامی معابر را انتفاع شخصی نموده و آن را مسدود کند.

متأسفانه در چند سال گذشته به بهانه ساختمان سازی شاهد انسداد پیاده روهای پردیسان آن هم به مدت طولانی هستیم و اهالی این مناطق مجبورند از حاشیه خیابان‌ها برای تردد استفاده کنند؛ این موضوع کاملاً به امری عادی در پردیسان تبدیل شده است.

تبصره یک بند دو ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها بیان می‌کند که سدمعابر عمومی و اشغال پیاده‌روها و استفاده غیرمجاز آنها و میدان و پارک‌ها و باغ‌های عمومی برای کسب یا سکنی و یا هر عنوان دیگری ممنوع است و شهرداری مکلف است از آن جلوگیری و در رفع موانع موجود و آزاد کردن معابر و اماکن به وسیله مأموران خود اقدام کند.

بر اساس تعاریف و تعیین وظایف و حدود قانونی، شهرداری‌ها موظف‌اند از معابر به عنوان یک ملک عمومی ‌حفاظت کنند و همواره آن را برای استفاده عموم آماده نگه دارند و از تجاوز اشخاص به آن‌ ها جلوگیری کنند.

2 پاسخ

  1. Write more, thats all I have to say. Literally, it seems as though you relied on the video to make your point. You clearly know what youre talking about, why throw away your intelligence on just posting videos to your site when you could be giving us something informative to read?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شهرپردیسان به عنوان اولین پایگاه خبری رسمی پردیسان و با هدف اطلاع رسانی و پیگیری مشکلات این منطقه راه اندازی شده است. خواهشمندیم با عضویت در کانال ایتای شهرپردیسان ما را در پیگیری مشکلات این منطقه همراهی کنید.