13:10

1403/05/06

برنامه ریزی برای اجرای طرح سلامت خانواده در قم/پردیسان پایلوت اجرای طرح سلامت خانواده در پردیسان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: طرح سلامت خانواده در پردیسان قم به صورت پایلوت اجرایی می شود.

به گزارش شهرپردیسان، دکتر مهدی مصری در جلسه اجرایی طرح سلامت خانواده گفت: موضوع سلامت خانواده بسیار مهم بوده و انتظار است که همه دستگاه ها برای اجرای آن پای کار آمده و کمک کنند.

وی افزود: طرح سلامت خانواده، موجب پیشگیری و بهداشت و مراقبت خواهد شد که اثرات بسیاری داشته و جامعه سالم و به دور از بیماری را به همراه خواهد داشت.دکتر مصری گفت: اجرای طرح در منطقه پردیسان خواهد بود و به زودی در بخشی از منطقه، کار آغاز خواهد شد و در حوزه فرایندی نیز شناسایی و تشخیص و درمان مربوط به سرطان که در دانشگاه علوم پزشکی قم، بین سطح یک و دو برنامه ریزی ها انجام شده، اجرایی می شود.

دکتر جهانگیری مشاور عالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این جلسه گفت: پیشگری بر درمان مقدم است و مهمترین رکن پیشگری بوده که مبنای سلامت همه جوامع به شمار می آید.

وی بیان داشت: یکی از بحث های مهم که در نظام سلامت به آن پرداخته شده است، سلامت خانواده است، تک تک اعضای خانواده مکلف بر این هستند که ضمن رعایت و توجه به سلامت خود و خانواده به این موضوع نیز در جامعه توجه داشته باشند.

مشاوره رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: وزارت بهداشت این بحث را در اولویت قرار داده است تا با عنوان سلامت خانواده، پیشگیری و تشخیص زودهنگام و حمایتی و بازتوانی را داشته باشد.
وی گفت: در گام دوم یکی از بحث هایی که در دانشگاه در 14 ماهه گذشته برنامه ریزی کردیم، موضوع مهمی است که در دومحور مشخص شده، یکی بیماران صعب الاج است که هم در پیشگیری و هم تشخیص و مراقبت باید تلاش کنیم که برنامه ریزی لازم با محوریت سرطان داشته باشیم و دیگری هم سلامت دهان و دندان که با توجه به هزینه های گزاف، برنامه ریزی ها انجام شده که در سلامت خانواده این دو محور را در کنار مابقی بیماری ها دنبال کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شهرپردیسان به عنوان اولین پایگاه خبری رسمی پردیسان و با هدف اطلاع رسانی و پیگیری مشکلات این منطقه راه اندازی شده است. خواهشمندیم با عضویت در کانال ایتای شهرپردیسان ما را در پیگیری مشکلات این منطقه همراهی کنید.