13:09

1403/05/06

برگزاری نشست های مشترک ترویج «خواندن» ویژه اهالی پردیسان

در نشست مشترک مهدی توکلیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم و جمعی از مسئولین بسیج پردیسان، بر پیگیری ایجاد کتابخانه عمومی در پردیسان و برگزاری نشست های ترویج «خواندن» ویژه اهالی این منطقه تاکید شد.

به گزارش شهرپردیسان، مهدی توکلیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم با علی طاعتی، معاون اجتماعی بسیج پردیسان؛ مجید منتظری، معاون علمی بسیج پردیسان و محمود باقری، فرمانده حوزه بسیج شهید عربی طایقان دیدار و گفتگو کرد.
مهدی توکلیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم در این دیدار گفت: ایجاد کتابخانه عمومی پردیسان نه تنها دغدغه استان قم که یکی از دغدغه های مدیران نهاد کتابخانه های عمومی کشور است و برای رسیدن به این مهم، نیازمند مطالبه گری بیشتر از سوی مردم و رسانه ها هستیم.
وی در ادامه افزود: فعالیت های کتابخانه های عمومی در سال های اخیر و با رویکرد مدیران نهاد، گسترش پیدا کرده است و امروز شاهد فعالیت کتابخانه های عمومی نه به معنای سابق آن، بلکه به عنوان پایگاه های فرهنگی، اجتماعی و آموزشی هستیم که خدمات آن طیف بیشتری از مردم را در بر می‌گیرد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم تصریح کرد: معتقدیم که خدمات فرهنگی و کارکرد نهاد های فعال در حوزه فرهنگ باید مطابق نیاز آن منطقه باشد و مراجعه مردم پردیسان به کتابخانه مرکزی قم و سایر کتابخانه های شهر قم، نشان از نیاز ویژه مردم این منطقه به کتابخانه عمومی است.
ادامه طرح بهار کتاب، نیازمند تامین کتاب است
در این دیدار همچنین علی طاعتی، معاون اجتماعی بسیج پردیسان اظهار داشت: خوشبختانه با همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم، طرح بهار کتاب از چند ماه گذشته در پردیسان و شهرک مهدیه در حال اجرایی شدن است و برای تقویت این طرح، نیازمند تامین منابع هستیم.
وی اضافه کرد: همچنین، با هدف ترویج کتاب و کتابخوانی در منطقه پردیسان، نیازمند آموزش در زمینه تکنیک ها و مهارت های «خواندن» هستیم که برای انجام این مهم، نیازمند طراحی دوره های آموزشی توسط کتابداران متخصص در حوزه خواندن هستیم.
گفتنی است که اجرای دوره های تخصصی خواندن توسط کتابداران کتابخانه های عمومی استان قم ویژه مردم پردیسان و همکاری این اداره کل در زمینه برگزاری نشست های آموزشی در کتابخانه عمومی امام حسین (علیه السلام) طایقان از مهمترین مصوبات این دیداربود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شهرپردیسان به عنوان اولین پایگاه خبری رسمی پردیسان و با هدف اطلاع رسانی و پیگیری مشکلات این منطقه راه اندازی شده است. خواهشمندیم با عضویت در کانال ایتای شهرپردیسان ما را در پیگیری مشکلات این منطقه همراهی کنید.