13:04

1403/05/06

تصویب ۱۴۰طرح اشتغالزایی تا افتتاح ۲۴۶ طرح اقتصادی وآموزشی درقم

شهرپردیسان- تصویب ۱۴۰ طرح اشتغالزایی ، افتتاح ۲۴۶ طرح اقتصادی و آموزشی به مناسبت دهه فجر،رشد ۶۷ درصدی درآمدهای استان و آغاز به کار ۱۸ واحد صنعتی و تجدید بیعت مردم قم با رهبر معظم انقلاب اسلامی  با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن، اهم اخبار هفته گذشته قم است.

 به گزارش شهرپردیسان، افتتاح و کلنگ زنی ۱۰۰ طرح شهری ،افزایش تولید محصولات گلخانه ، انجام مقدمات ساخت فیلم سینمایی شهید زین‌الدین، دریافت تسهیلات مسکن درقم نیازی به سپرده‌گذاری ندارد، آزادی ۶۰ زندانی در قم ، واگذاری ۱۹۸ انشعاب برق در شهرک صنوف، لزوم قیمت اقلام ضروری بر اساس بازار مصرف ، رسید حجم مخزن سد ۱۵خرداد قم به ۸۳.۵ میلیون متر مکعب و لزوم پیگیری موضوع حق‌آبه‌ها از دیگر اخبار هفته گذشته قم می‌باشد.

تصویب ۱۴۰ طرح اشتغالزایی درقم

 سرپرست امور اقتصادی و دارایی قم از تصویب بیش از ۱۴۰طرح اشتغالزایی در این استان در حوزه های کشاورزی، صنعت و معدن، پارک علم و فناوری، ارتباطات، گردشگری و صنایع دستی از محل تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰خبر داد.

مهدی فراهانی در گفت و گو با به خبرنگاران افزود: با برگزاری جلسات کمیته استانی و بررسی طرح های ارائه شده به دستگاه‌های اجرایی مرتبط با طرح های فوق، تاکنون ۶۵ طرح گردشگری، ۳۸ طرح در عرصه صنعت و معدن،۳۰ طرح در حوزه کشاورزی،۱۳طرح در حوزه پارک علم و فناوری و ۲طرح فناوری ارتباطات، تصویب و جهت اخذ تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده‌اند.

وی اضافه کرد: بانک‌های عامل در استان با اعتبار سنجی متقاضیان و بررسی شرایط آنها برای دریافت تسهیلات و بر اساس دستورالعمل بانک عامل ستادی، نسبت به میزان تسهیلات، تصیم گیری می‌کنند.  

فراهانی اظهار داشت: در جلسات بررسی طرح های معرفی شده، به دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل، توصیه و تاکید شده‌است تا در فرصت زمانی باقیمانده تا پایان سال ۱۴۰۰ نهایت تلاش خود را جهت جذب ۱۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اختصاص یافته به استان از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ به عمل آورند.

تجدید بیعت مردم قم با رهبر معظم انقلاب با حضوردر راهپیمایی ۲۲ بهمن

مردم متدین و انقلابی قم با حضور باشکوه در راهپیمایی خودرویی یوم الله ۲۲ بهمن با آرمان های امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی تجدید عهد و بیعت کردند.

مردم همیشه در صحنه قم همچون ۴۲ سال گذشته به خیابان‌ها آمدند تا به برگ زرین دیگری به کارنامه درخشان خود در حراست از انقلاب اسلامی اضافه کنند، مردمی که شهر خود را  خاستگاه انقلاب و مادر آن می دانند هرگز در دفاع از آرمان های آن کوتاه نخواهند آمد.

افتتاح ۲۴۶ طرح به مناسبت دهه فجر 

 در پنجمین روز از دهه مبارک فجر و در قالب‌ جلسه شورای اداری قم ۲۴۶ طرح با اعتباری بالغ بر ۱۶ هزار و ۴۶۷ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

 استاندار قم‌ در این جلسه که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با تبریک دهه مبارک فجر، اظهار کرد: این انقلاب که به رهبری امام (ره) پیروز و با هدایت رهبر معظم انقلاب  استمرار یافته است، آثارش در تمام دنیا کاملا مشهود است و باور داریم که این مسیر با ایفای نقش و تلاش همه مسئولین تا فراهم شدن شرایط ظهور ادامه خواهد داشت.

افزایش تولید محصولات گلخانه درقم 

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: در راستای تحقق برنامه‌های مرتبط با تغییر الگوی کشت ، افزایش سطح تولید محصولات گلخانه در استان با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در دستور کار است.

محمد رضا حاجی رضا   هفته گذشته درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود:یکی ازمهمترین برنامه‌های کاری سازمان جهاد کشاورزی قم تامین امنیت غذایی همشهریان است و در همین راستا با افزایش سطح تولید محصولات کشاورزی استان در بخش های زراعی، باغی و همچنین گلخانه‌ای، تلاش داریم اقلام مورد نیاز مردم را تولید، تامین و به بازار مصرف عرضه کنیم. 
وی با اشاره به لزوم اجرای طرح تغییر الگوی کشت استان، بیان داشت: محدودیت‌های دسترسی به منابع آبی و همچنین ویژگی‌های خاص محیطی از جمله تغییرات دمایی، موجب شده تا فعالیت‌های کشاورزی در قم با سختی مواجه باشد و در  این شرایط افزایش گلخانه‌ها راهکاری مناسب 

آغاز به کار ۱۸ واحد صنعتی درقم 

همزمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر ۱۸ واحد صنعتی  با حضور معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت در استان قم به بهره‌برداری رسید.

این طرح‌های صنعتی با سرمایه‌گذاری ۹هزار و ۱۶۶ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای یکهزار و ۷۲ نفر به مناسبت دهه مبارک فجر با حضور محمد مهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت، سید محمد تقی شاهچراغی استاندار و دیگر مسئولان ملی و استانی به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداران این طرح‌های تولیدی که در سطح شهرک‌ها و مناطق صنعتی استان افتتاح شد در زمینه تولید محصولاتی همچون انواع پاکت‌های بسته بندی، انواع قفسه، یخچال و لوازم فروشگاهی،‌ انواع دستمال کاغذی، ساخت انواع رنگ، روغن جلا و پوشش‌های مشابه، مجموعه صفحه کلاج و انواع دوچرخه به فعالیت خواهند پرداخت، همچنین محصولات پلاستیکی، انواع فنر،‌ محصولات فلزی ساختمانی، انواع کفش، انواع اگزوز خودرو، انواع محصولات پلاستیکی، کاغذ و مقوا و محفظه‌های کاغذی، انواع روغن موتور،‌ انواع لوازم فلزی کابینت و لوازم آشپزخانه از دیگر کالاهایی است که در این واحدهای صنعتی تولید خواهد شد.

رشد ۶۷ درصدی درآمدهای استان قم 

سرپرست امور اقتصادی و دارایی قم از رشد ۶۷ درصدی درآمد استان در ده ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، خبر داد.

مهدی فراهانی هفته گذشته در هفتمین جلسه ستاد درآمد و تجهیز منابع  که به ریاست رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برگزار شد، با اشاره به اینکه درآمد مصوب ده ماهه سالجاری استان، رشد ۲۶ درصدی دارد، اظهار داشت: از لحاظ میزان تحقق درآمد نسبت به مصوب، در مقایسه با سایر استان های کشور در رتبه هشتم قرار داریم و انتظار میرود در دو ماهه پایانی سال، این نتیجه رضایت بخش تر باشد.

افتتاح ۱۳ پروژه آموزشی 

 همزمان با دهه مبارک فجر ۱۳ پروژه آموزشی ، پرورشی و ورزشی با زیربنای ۲۰ هزار مترمربع و ۸۷ کلاس درس با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان در استان قم به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل آموزش و پرورش قم در آیین افتتاح متمرکز دو هزار و ۹۵۰ پروژه آموزشی با ۱۳ هزار و ۴۵۰ کلاس درس در سراسر کشور به صورت آنلاین با حضور معاون اول رییس جمهور بیان کرد: آموزش و پرورش حساسیت ویژه‌ای بر مدارس خیرساز و مشارکتی دارد.

دبستان باباییان با ۱۲ باب کلاس، دبستان اماک علی(ع) با ۱۲ باب کلاس، آموزشگاه مجتمع آموزشی،فرهنگی و درمانی ایمان در ۱۱ باب کلاس درس، دبیرستان شهید مهدی هندویان ۵ و ۶ با ۲۴ باب کلاس،دبستان شهید محسن فخری زاده در ۱۲ باب کلاس، استخر شنای حاج عسکری شیخ آباد با اعتبار  ۸۴ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی در مناطق مختلف شهر قم به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قم نیز دراین زمینه گفت: پنج پروژه آموزشی و پرورشی با اعتبار ۱۶ میلیارد تومان در سطح روستاهای قم به بهره‌برداری رسید.

افتتاح و کلنگ زنی ۱۰۰ طرح شهری در قم 

همزمان ششمین روز از دهه مبارک فجر با حضور استاندار قم آیین بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۱۰۰ طرح شهری با اعتبار۱۰ هزار میلیارد ریال برگزار شد.

سیدمحمدتقی شاهچراغی در این آیین طی سخنانی اظهار داشت: خدمات شهرداری در شهر کاملا ملموس است و امید می‌رود این خدمات هر سال بیشتر شود.

وی  با اشاره به فرارسیدن ایام دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، افتتاح طرح‌های عمرانی در استان را مورد توجه قرار داد و افزود: امیدواریم در سایه  همراهی مسئولان بتوانیم زمینه توسعه  خدمت رسانی به شهروندان را فراهم کنیم.

رسیدن حجم مخزن سد ۱۵خرداد قم به  ۸۳.۵ میلیون متر مکعب آب 

 مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قم گفت: بر اساس آمار تا هفدهم بهمن‌ماه جاری، حجم مخزن سد ۱۵ خرداد ۸۳.۵ میلیون متر مکعب برآورد شده، این درحالیست که درمدت مشابه سال قبل بیش از ۱۰۱ میلیون متر مکعب بوده‌است.

علی اصغری هفته گذشته  درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ بیان کرد: همچنین مخزن سد کوچری در طی زمان یاد شده کمی بیش از ۷۷ میلیون متر مکعب برآورد شده،‌ این درحالیست که درمدت مشابه سال قبل فراتر از ۱۴۶ میلیون متر مکعب بوده‌است و آمار فوق به خوبی لزوم توجه هرچه بیشتر مردم قم به موضوع صرفه جویی در مصرف آب را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به این که سدهای کوچری و ۱۵ خرداد دو منبع اصلی تامین کننده آب مورد نیاز قم به شمار می‌آیند، افزود: تامین آب برای بخش‌های مختلف شرب، کشاورزی و صنعت در استان  به سختی و با صرف هزینه‌های کلان صورت می‌گیرد و نیاز است که سرانه مصرف تعیین شده در هر کدام از بخش‌های یاد شده رعایت شود.

وی همچنین با اشاره به کاهش بارش باران در سال‌جاری نسبت به سال‌های گذشته یادآور شد: بر اساس آمار میزان بارش باران در سرشاخه‌ها طی سال آبی گذشته(۱۴۰۰-۱۳۹۹) با کاهش ۸.۸ درصدی و نسبت به متوسط آماری( پنج سال آبی گذشته)‌ با کاهش ۱۹.۳ درصدی مواجهه بوده‌است.

دریافت تسهیلات مسکن در قم نیازی به سپرده‌گذاری ندارد

معاون مسکن‌ و ساختمان اداره‌کل راه‌ و شهرسازی قم گفت: مالکان استان جهت اخذ تسهیلات ساخت مسکن نیازی به سپرده‌گذاری و یا خرید اوراق ندارند و با دوران مشارکت و بازپرداخت ۲۰ ساله می‌توانند با شرایط آسان در سامانه ثمن ثبت‌نام کنند.

 داود طلوعی هفته گذشته در گفت‌وگویی اظهار داشت: بر این اساس همشهریان قمی که دارای زمین بوده و برای آن پروانه ساختمان گرفتند، می‌توانند با مراجعه به سامانه مذکور و ثبت‌نام در آن از تسهیلات تعیین شده در طرح نهضت ملی مسکن شهر به مبلغ چهار میلیارد ریال برخوردار شوند.

وی ادامه داد: در این طرح مالکان خودشان برای گرفتن تسهیلات ساخت، نیازی به سپرده‌گذاری و یا خرید اوراق ندارند و هیچ‌گونه شرایط دیگر از قبیل مالکیت شخصی و دولتی، تاهل و شرط سکونت نیاز نبوده و پرداخت اقساط در صورت درخواست متقاضی پلکانی نیز می‌شود.

انجام مقدمات ساخت فیلم سینمایی شهید زین‌الدین 

 استاندار قم گفت: در جلسه‌ای با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توافق شد یک فیلم بلند سینمایی در قم با موضوع شهید زین الدین تولید شود که امیدواریم در جشنواره فیلم فجر سال آینده بتوانیم به تماشای فیلم سینمایی شهید زین الدین بنشینیم.

سید محمد تقی شاهچراغی در حاشیه حضور در اکران فیلم های جشنواره فجر در سینما تربیت قم اظهار کرد: فیلم موقعیت مهدی با موضوع زندگی شهید باکری است که شخصیتی کم نظیر در دفاع مقدس بود و نکته جالب اینجاست که شهید زین الدین هم مانند شهید باکری است.

وی ادامه داد: در جلسه‌ای که با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار کردیم توافق شد یک فیلم بلند سینمایی درقم با موضوع شهید زین الدین تولید شود که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در حال پیگیری مقدمات کار است و امیدواریم در جشنواره فیلم فجر سال آینده بتوانیم به تماشای فیلم سینمایی شهید زین الدین بنشینیم.

آزادی ۶۰ زندانی درقم 

همزمان با دهه مبارک فجر و میلاد باسعادت حضرت امام علی(ع) ۶۰ نفر از زندانیان قم به دستور مدیرکل دادگستری این استان آزاد شدند.

 این افراد از زندانیان جرائم غیر خشن استان و با استفاده از نهادهای ارفاقی از زندان آزاد شدند.

این گزارش حاکیست:‌طرح پایش و غربالگری زندانیان به طور مستمر در استان اجرا می‌شود که در این طرح از همه‌ ارفاق‌های قانونی برای تغییر وضعیت زندانیان واجد شرایط و ایجاد زمینه آزادی آنان با استفاده از راهکارهای قانونی تخفیف و تعلیق مجازات، اعطای مرخصی و موافقت با مرخصی پایان حبس استفاده می‌شود و در این راستا افرادی که سابقه‌دار، مخل نظم، آسایش شهروندان و امنیت مردم باشند، از هیچ تخفیف قانونی بهره‌مند نخواهند شد.

لزوم پیگیری موضوع حق‌آبه‌های قم 

 استاندار قم بر ضرورت اقدام دستگاه‌های ذیربط در موضوع آب و پیگیری حق‌آبه‌های استان و همچنین مطالبه حقوق قانونی قم در حوزه آب تاکید کرد.

 سیدمحمدتقی شاهچراغی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان که در سالن جلسه‌های امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، با بیان اهمیت اجرای برنامه‌های کلان استانی در راستای بهینه‌سازی مصرف آب افزود: پیرامون اصلاح شبکه توزیع آب، فرهنگ مصرف خانگی آب شرب، بهینه‌سازی مصرف و جلوگیری از هدر رفت آب در مصارف مختلف و نیز استفاده ۱۰۰ درصدی از پساب جهت آبیاری فضای سبز با انجام کار مطالعاتی برنامه‌ریزی مدون صورت گیرد.

وی  با اشاره به  سفر رییس جمهور به قم  اضافه کرد: در این سفر مصوبه‌های خوبی تهیه شد که باید نیازمندی‌های استان مازاد بر این مصوبه‌ها احصا و تا حصول نتیجه نیز از وزارت نیرو پیگیری شود.

واگذاری ۱۹۸ انشعاب برق در شهرک صنوف قم 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم از تامین برق شهرک صنوف از پُست جاده کوه سفید خبر داد و گفت: تا امروز ۱۹۸ انشعاب برق در شهرک واگذارشده و بیش از ۵۰ متقاضی دیگر نیز منتظر واگذاری و اتصال برق هستند.

مهدی آهنین‌پنجه هفته گذشته در جلسه بررسی آخرین وضعیت شهرک صنوف اظهار داشت: تامین برق شهرک مشکل‌هایی دارد که باید رفع شود.

او به تفاهم‌نامه شهرداری قم با برق منطقه‌ای تهران در سال ۹۴ اشاره کرد و گفت: با همت شهرداری در سال ۹۴ تفاهم‌نامه‌ای با برق تهران امضا شد تا برای شهرک پست ۶۳ احداث شود، اما آن زمان با وجود هزینه سنگین اجرایی نشد.

مدیرعامل برق استان همچنین برق مورد نیاز شهرک اصناف را ۲۰ کیلوولت دانست و بیان کرد: تا امروز ۱۹۸ انشعاب برق در شهرک  واگذارشده و بیش از ۵۰ متقاضی دیگر نیز منتظر واگذاری و اتصال برق هستند.

ضرورت تعیین قیمت اقلام ضروری بر اساس بازار مصرف 

استاندار قم، با اشاره به لزوم اتخاذ تصمیمات درست و منطقی در راستای تنظیم بازار اقلام ضروری، بر ضرورت احصای قیمت‌ها بر اساس بازار مصرف مردم تاکید کرد.

 سید محمدتقی شاهچراغی هفته گذشته در جلسه تنظیم بازار استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری، با بیان اهتمام دولتمردان برای رونق اقتصادی در کشور، گفت: تامین معیشت مردم اصل مهمی است که باید در تصمیمات کلان استان، به آن دقت کافی شود.

وی با اشاره به در پیش بودن ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان افزود: تامین میوه شب عید و ارزاق عمومی در روزهای پایانی سال و در آستانه ماه مبارک رمضان، نقش مهمی در آرامش‌بخشی به بازار خرید مردم دارد و باید در این زمینه برنامه‌ریزی و پیش‌بینی‌های لازم صورت پذیرد.

وی اجرای طرح درج قیمت تولید شده برای برخی اجناس و اقلام تولیدی در کارخانه ها را مورد توجه قرار داد و گفت: اجرای درست این طرح و اخذ سود قانونی از مصرف‌کننده در مرکزهای عرضه محصولات، نیازمند نظارت و بازرسی مستمر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شهرپردیسان به عنوان اولین پایگاه خبری رسمی پردیسان و با هدف اطلاع رسانی و پیگیری مشکلات این منطقه راه اندازی شده است. خواهشمندیم با عضویت در کانال ایتای شهرپردیسان ما را در پیگیری مشکلات این منطقه همراهی کنید.