11:10

1403/05/06

خط گردشی پردیسان راه اندازی می شود

مدیر عامل سازمان اتوبوس رانی قم با اشاره به راه‌اندازی خط گردشی داخل پردیسان گفت: سازمان اتوبوسرانی در حال خرید 40 دستگاه میدل باس است و اگر این خرید انجام شود ان‌شاءالله تا پایان سال 6 دستگاه به داخل پردیسان اختصاص خواهد یافت و خط گردشی پردیسان راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری شهرپردیسان، علی نیک در کارگاه مشورتی نظارتی پردیسان که در دفتر دکتر امیرآبادی برگزار شد با اشاره به گزارشی از خدمات ناوگان اتوبوسرانی قم گفت: در حال حاضر 200 دستگاه اتوبوس در قم فعالیت می‌کند ولی برای رسیدن به حد ایده آل باید تعداد اتوبوس‌ها حداقل به 300 دستگاه برسد تا بتوانیم کمبودها را جبران کرده و خدمات مناسب و در شان مردم شریف قم ارائه نماییم.

وی به مزایای استفاده از حمل و نقل عمومی اشاره کرد و افزود: کنترل آلودگی هوا، کنترل ترافیک، صرفه جویی در مصرف سوخت، کاهش تصادفات، کاهش معضلات اجتماعی و آسیب کمتر به زیرساخت‌ها از جمله مزایای استفاده از حمل و نقل عمومی هستند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی قم گفت: در حال حاضر تقریباً یک سوم مبلغ جابجایی از مسافر گرفته می‌شود و دو سوم را شهرداری به سازمان اتوبوسرانی یارانه می‌دهد ولی با این حال حتی اگر ارائه خدمات حمل و نقل عمومی ارزان‌تر شده و استقبال افزایش یابد منفعت بیشتری برای کشور خواهد داشت؛ اگر با استفاده از حمل و نقل عمومی 10 درصد از مصرف سوخت در شهر قم کاسته شود ماهانه حدود 45 میلیارد تومان صرفه‌جویی خواهیم داشت.

وی بیان کرد: سازمان اتوبوسرانی به منطقه پردیسان نگاه ویژه‌ای دارد و استقبال بالایی نیز در این مسیرها وجود دارد که رسالت و تکلیف سازمان را افزایش می‌دهد؛ تقریباً یک سوم اتوبوس‌های قم در منطقه 6 و پردیسان فعال هستند و هر اتوبوس در مسیر پردیسان حدود 700 مسافر را در روز جابجا می‌کند.

نیک گفت: شبکه مویرگی پردیسان با 4 خط پوشش داده می‌شود و در روزهای آینده نیز یک خط مستقیم از مسیر بلوار کشاورز، میدان کشاورز، یادگار امام و بلوار غدیر به پردیسان راه‌اندازی خواهد شد و افرادی که در این مسیرها تردد می‌کنند دیگر نیازی برای مراجعه به میدان شهید مطهری را نخواهند داشت.

وی با اشاره به راه‌اندازی خط گردشی داخل پردیسان گفت: سازمان اتوبوسرانی در حال خرید 40 دستگاه میدل باس است و اگر این خرید انجام شود ان‌شاءالله تا پایان سال 6 دستگاه به داخل پردیسان اختصاص خواهد یافت و خط گردشی پردیسان راه‌اندازی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی قم تصریح کرد: طبق قولی که داده بودیم خط پردیسان به جمکران در روزهای سه شنبه و مناسبت‌های خاص راه‌اندازی شده ولی استقبال از این خط به اندازه کافی نبوده است و احساس می‌کنیم اطلاع‌رسانی مناسبی در خصوص راه‌اندازی این خط صورت نگرفته است.

وی نصب دوربین در داخل کابین راننده و فضای عمومی اتوبوس را از دیگر اقدامات سازمان اتوبوسرانی برشمرد و گفت: علیرغم هزینه بر بودن، تاکنون 340 دوربین در اتوبوس‌ها نصب شده است که باعث شده سرقت‌های داخل اتوبوس به مقدار زیادی کاهش یابد.

نیک از راه‌اندازی سامانه پیامکی ارزیابی رانندگان اتوبوس‌ها به منظور نظارت مردم بر فعالیت‌های رانندگان خبر داد و افزود: پشت هر صندلی اتوبوس کیو آر کدی نصب خواهد شد که مسافران می‌توانند به وسیله این سامانه به راننده امتیاز دهند و اگر شکایتی دارند عنوان کنند و کارانه راننده نیز بر اساس این امتیازات محاسبه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شهرپردیسان به عنوان اولین پایگاه خبری رسمی پردیسان و با هدف اطلاع رسانی و پیگیری مشکلات این منطقه راه اندازی شده است. خواهشمندیم با عضویت در کانال ایتای شهرپردیسان ما را در پیگیری مشکلات این منطقه همراهی کنید.