11:50

1403/05/06

پیشرفت 96 درصدی فاز ۵ عمار یاسر قم / بحث‌های تملکی سبب طولانی شدن اتمام فاز 5 عمار یاسر شده است

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی فاز ۵ عمار یاسر ۹۶ درصد است و به‌زودی به بهره‌برداری می رسد، گفت: یک سال طراحی پروژه فاز ۵ عمار یاسر طول کشید که طول تونل پروژه ۱ و نیم کیلومتر است.

به گزارش پایگاه خبری شهرپردیسان، عباس حلوایی‌زاده امروز در نشست رسانه‌ای فاز 5 عمار یاسر که در سالن رضوان شهرداری برگزار شد، اظهار داشت: پایان سال 99 قرارداد این پروژه نوشته شد و بهمن‌ماه کلنگ آن زده شد، ارتفاع تونل در تقاطع پیامبر اعظم(ص) 11 متر است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای فاز 5 عمار یاسر، افزود: تردد و ترافیک‌های عبوری به واسطه پروژه فاز 5 عمار یاسر تسهیل می‌شود و مسیرهای دسترسی بسیار کوتاه تر خواهد شد، از زمان آغاز پروژه تاکنون 200 میلیارد تومان هزینه شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی فاز 5 عمار یاسر 96 درصد است و به زودی به بهره‌برداری می‌رسد، ادامه داد: یک سال طراحی پروژه فاز 5 عمار یاسر طول کشید که طول تونل پروژه یک و نیم کیلومتر است، انحراف ترافیک و نقاط جدید و بحث‌های تملکی سبب شد این پروژه کمی زمان ببرد.

حلوایی‌زاده تصریح کرد: جمع‌آوری ریل راه‌آهن سطح شهر از مصوبات سفر رئیس جمهور به قم بود که یک بخش آن به طول 7 کیلومتر و بخش دیگر 8 کیلومتر بود، قرار شد جمع‌آوری ریل راه‌آهن توسط شهرداری و راه‌آهن و راه شهرسازی انجام و زمین تحویل شهرداری شود که جمع‌آوری آن حدود 9 میلیارد تومان هزینه در بر داشت‌.

محمد رمضانی، مدیر منطقه 7 شهرداری قم نیز در این نشست، تصریح کرد: بهمن 1400 در منطقه 7 کار خود را شروع کردم که قبل از آن 167 پلاک تملک شده بود که حدود 100 پلاک در دورشهر باید تملک می‌شد.

وی با بیان اینکه یک و نیم هکتار در بافت مرکزی پروژه فاز 5 عمار یاسر آزادسازی صورت گرفت بیان کرد: ابتدای کار سقائیان‌نژاد شهردار قم ستادی را تشکیل دادند که روزهای شنبه جلساتی درباره پروژه فاز 5 عمار یاسر برگزار و از اردیبهشت 1400 حدود 98 پلاک تملک کردیم.

مدیر منطقه 7 شهرداری قم تصریح کرد: اینکه گفته می شود پروژه عمار یاسر برای 50 سال گذشته است، اما در آن زمان کسی این طرح را نمی‌نوشت و وارد نمی‌شد، اما اگر این طرح همین جور باقی می‌ماند شرایط عبور و مرور بسیار سخت می‌شد.

مهرداد توکلی، معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم نیز در این نشست بیان کرد: تملک 132 مغازه اطراف قبرستان نو به شهرداری واگذار شد که 50 درصد موضوع حل شده است و تا انتهای سال تلاش می‌شود از شرایط تملک خارج شویم.

وی با اشاره به پروژه فاز 5 عمار یاسر، افزود: این پروژه به طول 2 کیلومتر از میدان معلم به سمت میدان سپاه است که 275 پلاک باید تملک می‌شد که 14 پلاک باقی مانده داریم که از خیابان دورشهر تا ریل است.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم ادامه داد: 59 باب ملک‌ها در پروژه عمار یاسر تملک شد که مساحت آن 8 هزار و 200 متر است و این پروژه 96 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که چند روز آینده شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

توکلی بیان کرد: دو طرف پروژه حدود 40 بلوک قابلیت احداث پیش‌بینی کردیم که 30 هزار متر مربع است و باید به شکلی احداث شود که از نظر مبلمان شهری و دسترسی‌ها در شان مجموعه باشد.

مسعود بخشی، مدیرعامل توسعه و عمران شهرداری قم نیز در نشست با اصحاب رسانه بیان کرد: پروژه تونل غدیر 2 سال و نیم است که آغاز شده و مجری آن سازمان توسعه و عمران شهرداری است.

وی افزود: موقعیت پروژه تونل غدیر در هسته مرکزی شهر قرار دارد و همجواری با حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) و مقیاس آن سبب اهمیت بیشتر این پروژه شده است و عملیات عمرانی تا چند روز آینده به اتمام می رسد.

مدیر عامل توسعه و عمران شهرداری قم با بیان اینکه پروژه تونل غدیر در جهت تکمیل یکی دیگر از رینگ‌های ترافیکی سطح شهر است، ادامه داد: 5 هزار میکسر بتن‌ریزی در تونل غدیر انجام و 130 هزار خاکبرداری معادل 20 هزار سرویس کامیون انجام شده است.

بخشی خاطرنشان کرد: تلاش و اقدامات بسیار زیادی در راستای پروژه فاز 5 عمار یاسر انجام شد و جابه‌جایی تاسیسات برق زحمات زیادی به همراه داشت، 40 جابه‌جایی تاسیساتی داشتیم که با جلسات مختلف تلاش کردیم مشترکین در حین جابه‌جایی تاسیسات از آب و برق محروم نشوند.

همچنین در پایان این نشست خبرنگاران از پروژه فاز 5 عمار یاسر بازدید کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شهرپردیسان به عنوان اولین پایگاه خبری رسمی پردیسان و با هدف اطلاع رسانی و پیگیری مشکلات این منطقه راه اندازی شده است. خواهشمندیم با عضویت در کانال ایتای شهرپردیسان ما را در پیگیری مشکلات این منطقه همراهی کنید.