19:36

1403/04/07

انتقال سایت دفن نخاله پردیسان به منطقه جمکران

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم در خصوص انتقال سایت دفن نخاله‌های ساختمانی و عمرانی پردیسان به منطقه جمکران گفت: با توجه به گسترش محدوده شهر، انتقال سایت نخاله از پردیسان ضروری بود.

به گزارش شهرپردیسان، مهدی اصفهانیان مقدم با اشاره به تصمیم‌گیری درباره انتقال سایت دفن نخاله ساختمانی و عمرانی در پردیسان اظهار کرد: با توجه به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در پردیسان و وجود سایت خاک و نخاله بالای دست این منطقه، لازم بود که این مجموعه انتقال پیدا کند به یک نقطه جدید و دفن این نخاله‌ها در بالادست پردیسان انجام نشود.

 وی با بیان اینکه پس از مطالعات میدانی و بازدیدها، تصمیم گرفته شد تا این سایت به منطقه بالادست جمکران منتقل شود افزود: در این محدوده در سنوات گذشته گودال‌های بسیار عمیقی بدون نظارت دستگاه‌های ذی‌ربط ایجاد و رهاشده بود که با انتقال پسماند عمرانی می‌توان بخشی از مشکل را مرتفع کرد.

 معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم تأکید کرد: در این راستا بازدیدی با حضور دستگاه‌های مختلف مثل استانداری، منابع طبیعی، شهرداری، جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌ها و حتی اتحادیه کوره‌پزان و… ترتیب داده و جمع‌بندی شد که در راستای احیای زمین‌ها و احیای گودال‌های عمیق، تا یک سطحی از این چاله‌ها و گودال‌ها توسط خاک و نخاله‌های عمرانی پر شود و از آن ارتفاع به بعد مباحث زیست‌محیطی با خاک‌هایی که مناسب توسعه‌ای و کشاورزی است، انجام گیرد.

 اصفهانیان مقدم اضافه کرد: یکی از سیاست‌ها و موضوعاتی در حوزه معاونت خدمات شهری و محیط‌زیست بررسی می‌شود کاهش هزینه‌ها و کاهش قیمت تمام‌شده ارائه خدمات است.

 وی ادامه داد: با هدف کاهش هزینه‌ها زباله‌ها از سطح مناطق هشتگانه توسط ماشین‌آلات پرس مکانیزه جمع‌آوری‌شده و به سایت موقت منتقل می‌شوند. سپس ماشین‌آلات مکانیزه زباله‌ها را از این سایت به مرکز پردازش منتقل می‌کنند.

 معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم گفت: این فرایند جمع‌آوری زباله و پسماند شهری از سطح مناطق به ایستگاه موقت و بعد انتقال به سایت البرز نقش زیادی در کاهش حوادث، کیفیت و سرعت ارائه خدمات، مدیریت سوخت و کاهش قیمت تمام‌شده خدمات داشته است.

 اصفهانیان مقدم افزود: پیش‌بینی‌هایی انجام‌شده تا این فرایند ازلحاظ کیفی و کمی ارتقا پیدا کند و مناطق به ۲ بخش تقسیم شود.

 وی گفت: همچنین با محوریت معاونت فنی و عمرانی سکوی شماره ۲ در منطقه ۵ ساخته شد و در سال جدید به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم اضافه کرد: برخی مناطق مثل منطقه ۴، منطقه ۵ و منطقه ۸ از این سکو پسماند را انتقال می‌دهند و مجموعه پسماند شهری از ۲ ایستگاه موقت به مجموعه سایت البرز انتقال پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شهرپردیسان به عنوان اولین پایگاه خبری رسمی پردیسان و با هدف اطلاع رسانی و پیگیری مشکلات این منطقه راه اندازی شده است. خواهشمندیم با عضویت در کانال ایتای شهرپردیسان ما را در پیگیری مشکلات این منطقه همراهی کنید.