11:40

1403/03/01

امام جمعه پردیسان: پیام تجمعات حمایت از فراجا لزوم استمرار طرح نور است

امام جمعه پردیسان با اشاره به اینکه تجمعات حمایتی از پلیس پیام لزوم استمرار این حرکت را دارد گفت: دستگاه‌هایی که هنوز حرکتی از خود نشان نداده‌اند باید پای کار بیایند و نیروی انتظامی را کمک کنند. برخی دارند حساسیت ما را محک می‌زنند که ببینند اگر اول کار در دهانشان نزدیم جلوتر بیایند.

به گزارش شهرپردیسان، حجت الاسلام و المسلمین حامدی، امام جمعه پردیسان در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در ادامه بحث اوصاف متقین در کلام امیرالمؤمنین علیه السلام، صبر در ظلم و ستم را از جمله اوصاف متقین عنوان کردند و گفتند: متقین انتقام‌جو نیستند و کار را به خدا واگذار می‌کنند‌. بعضی‌ها به محض اینکه ظلمی در حقشان شود بلافاصله به فکر انتقام هستند. امیر مؤمنان می‌فرمایند متقین اینگونه نیستند. اگر انسان صبر و شکیبایی داشته باشد، قطعا از وساوس شیطان رهایی می‌یابد و آرامش به جامعه و خانواده برمی‌گردد و زمینه ظلم و تعدی اضافه هم جمع خواهد شد. دیگر مظلوم در موضع ظالم قرار نمی‌گیرد و چرخه انتقام مسدود می‌شود. متقین پاداش صبوری را می‌دانند که اگر انتقام‌جویی نکنند، خداوند به آنها پاداش می‌دهد و او هوای متقین را دارد.

خطیب پردیسان اضافه کرد: عفو کردن، شکر بر قدرت است. اما این رویه مال همه جا نیست. این ناظر بر آنجا نیست که یک دشمن لجوج و عنود و بی‌رحم هست. این قاعده مال اتفاقاتی است که در روابط اجتماعی پیش می‌آید، اما در برابر چنان دشمنانی تن به ظلم نمی‌دهیم و به کسی هم ظلم و ستم نمی‌کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین حامدی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرماندهان نظامی و کارگران گفت: تنبیه سخت، ثمره اراده ملت بود. وعده الهی در دفاع از مؤمنین حتمی است. جایی که اراده مردم حاکم باشد، ید الله هم همانجاست. این‌ها پیام‌های بیانات معظم له در دیدار با فرماندهان بود. در این تنبیه که دشمنان را به شدت عصبانی کرده موضوع اصلی قدرت، جسارت و شهامتی بود که در دل ملتها جوانه زد. در سفر اخیر رییس جمهور به پاکستان شاهد این موضوع بودیم. انگار عقده‌ای سالها در دل‌های مسلمانان بوده است و حال هیمنه این رژیم شکسته شده و مسلمانان اسیر حکام بی‌لیاقت قوت قلب پیدا کرده‌اند.

امام جمعه پردیسان با اشاره به اینکه تجمعات حمایتی از پلیس پیام لزوم استمرار این حرکت را دارد گفت: دستگاه‌هایی که هنوز حرکتی از خود نشان نداده‌اند باید پای کار بیایند و نیروی انتظامی را کمک کنند. برخی دارند حساسیت ما را محک می‌زنند که ببینند اگر اول کار در دهانشان نزدیم جلوتر بیایند. با عناوین مختلف و بحث‌های مختلف و وعده‌ به لایحه‌هایی که میخواهد دست و پای ضابطین را ببندد به میدان آمده‌اند. هر جا این حرف‌ها را دیدید بلافاصله در دهانشان بزنید. آنها که این اراجیف را تحویل شما می‌دهند چند سوال از آنها بپرسید: اول اینکه با عدم برخورد در یک سال گذشته چقدر وضع حجاب بهتر شد؟ سوال دوم اینکه اثر مثبت کارهای فرهنگی بر این وضعیت حجاب چقدر بود؟ شمایی که تا حرف میزدیم می‌گفتید کار فرهنگی لازم است، چقدر کار فرهنگی کردید و چقدر اثر گذاشت؟ سومین سوال اینکه اگر وضع از این بدتر شد چی؟ اگر کسی برهنه در جامعه ظاهر شد چکار می‌کنید؟ دیدیم که به سرعت داشتند جامعه را به این سمت سوق می‌دادند. این سوالات را بپرسید و در دهانشان بزنید تا کسی دور و بر نیروی انتظامی پیدایش نشود.

وی افزود: دیدیم که پارکهای ما به باغ وحش تبدیل شده بود، هر کس هر جانوری داشت به پارک می‌آورد. اما فراجا با این موضوع هم مقابله می‌کند. بهترین حرکت برای حمایت از این اقدام نیروی انتظامی تذکر لسانی عمومی است. این بهترین و بزرگترین حمایت است.

وی با گرامیداشت روز ملی خلیج فارس گفت: در این روز پرتغالی‌ها بعد از ۱۱۷ سال توسط شاه عباس صفوی از تنگه هرمز اخراج شدند. این نام‌گذاری یک اقدام فرهنگ‌ساز و گفتمان‌ساز است علیه تحریف‌گری نظام سلطه که میخواهد آن اصطلاح خلیج فلان را جعل کند. این نام خلیج فارس نامی تاریخی است. این احساس هویت باعث می‌شود استعدادها شکوفا شود و مردم به خودباوری برسند. میخواهند با این تحریف‌ها این را خدشه‌دار کنند. کور خوانده‌اند که با جعل عنوان میتوانند به اهدافشان برسد. این گندی که در باب مسئله غزه به دامان اعراب نشسته است با این جعلیات پاک نمی‌شود. نزدیک صد دانشگاه در امریکا و اروپا برای غزه به پا خاسته‌اند. از همه صدا درآمد، از این بدبخت‌ها که مردمشان هم مثل خودشان هستند صدا درنیامد. نه تنها حمایت از غزه نمی کنند، رسما حمایت از رژیم کودک‌کش می‌کنند و از راه زمین‌ کمبودهایش را جبران می‌کنند. این ترکیه، این فاحشه سیاسی از این‌ها بدبخت‌تر. میخواهند با جعل نام خلیج فارس برای خودشان اعتبار کسب کنند. اگر از خود خلیج فارس بپرسید خودش هم می‌گوید من فارس هستم و فارس هم خواهم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شهرپردیسان به عنوان اولین پایگاه خبری رسمی پردیسان و با هدف اطلاع رسانی و پیگیری مشکلات این منطقه راه اندازی شده است. خواهشمندیم با عضویت در کانال ایتای شهرپردیسان ما را در پیگیری مشکلات این منطقه همراهی کنید.