15:42

1403/02/11

امام جمعه پردیسان: وزیر امور خارجه تکلیف سفیر ایران در باکو را سریع‌تر روشن کند/قبح‌شکنی‌ها برای ملت شهیدپرور ما قابل قبول نیست

حجت الاسلام و المسلمین حامدی با هشدار نسبت به اینکه دشمن به دنبال محو کردن اسلامیت نظام است گفت: سفیر ایران در باکو نمی‌تواند اسمش را سفیر جمهوری اسلامی بگذارد. وزیر امور خارجه باید سریع تکلیفش را با این سفیر روشن کند. یک خانم بی‌حجاب در خاک کشور ما و در اتاقی که مزین به عکس امام و رهبری است، در حضور سفیر ما می‌نشیند. کجا خبرنگار یک کشور در حکم مسئولین آن کشور است که پرچم آذربایجان هم کنارش باشد؟ خیلی دل خوشی از این کشور داریم؟ به نظر حقیر دارند شما را آزمایش می‌کنند که فردا این‌ها داخل کشور هم بیایند.

به گزارش پایگاه خبری شهرپردیسان، حجت الاسلام و المسلمین حامدی امام جمعه پردیسان در خطبه‌های عبادی سیایی نماز جمعه مورخ ۱۰ فروردین‌ماه ۱۴۰۲ در ادامه بحث اوصاف متقین در بیان امیرالمؤمنین علیه السلام، عدم دخول در باطل و عدم خروج از مسیر حق را دو وصف دیگر از ویژگی‌های متقیان عنوان کردند و گفتند: اساسا معنای تقوا همین دو ویژگی است. مصادیق حق و باطل فراوانند و به احصاء کرده‌اند، اما واقع قضیه این است که نمی‌توانند بحث را به نهایت برسانند. ما ناچاریم تعدادی عناوین کلیه داشته باشیم که امور را با آنها تطبیق دهیم و بفهمیم که آیا حق‌اند یا باطل. دو معیار هست. یکی تعریف امام صادق علیه السلام است که می‌فرمایند باطل چیزی است که تو را از خدا دور کند، هر چیز می‌خواهد باشد. کل شیء ما سوی الله، فهو باطل.

خطیب جمعه پردیسان افزود: یک بیان دیگری امیر مؤمنان علیه السلام دارند که می‌فرمایند الحق طریق الجنة. راه بهشت و آنچه ما را در مسیر بهشت قرار دهد حق است و هر چه ما را به سوی جهنم سوق دهد باطل است. شناخت حق و باطل خیلی مهم است، به نظر می‌آید که اینها خیلی از هم فاصله داشته باشند، اما امام حسن علیه السلام فرمود فاصله بین حق و باطل چهار انگشت است، با انگشتان به هم چسبیده، آنچه با چشم می‌بینی حق است، و اکثر آنچه با گوش می‌شنوی باطل است. نباید نقل کنی، نباید دنبالش را بگیری. ما با این استیلای رسانه‌ای امروز به این معیار نیاز داریم. حواس جمع‌تری لازم است تا در مسیر باطل قرار نگیریم.

امام جمعه پردیسان با اشاره به بیانات رهبری در دیدار با شاعران گفت: رسانه می‌تواند سبک زندگی را عوض کند، جای ظالم و مظلوم و قاتل و مقتول را عوض کند، شخصیت‌ها را ترور کند. ما هم گاهی اوقات ابزار دست اینها هستیم. راه چاره این است که سواد رسانه‌ای را افزایش دهیم. مخصوصاً خواص. اینکه می‌بینید بعضی بزرگان ما در بزنگاه‌ها یک موضع‌گیری‌هایی می‌کنند، به این علت است که حواسشان نیست تحت تأثیر رسانه هستند. سواد رسانه‌ای از نان شب واجب‌تر است. ما باید رسانه‌هایمان را تقویت کنیم و اولین روایتگر باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین حامدی با اشاره به دیدار سران دولت فلسطین با رهبری گفت: معظم له در این دیدارها بر حمایت ایران از فلسطین تأکید کردند. صبر تاریخی این مردم در برابر جنایات به اسلام عزت بخشیده و موضوع فلسطین را به مسئله اول جهان تبدیل کرده است.

وی با اشاره به برگزاری بزرگترین محفل قرآنی جهان اسلام گفت: قرآن نشان داد که این ظرفیت را دارد که اقشار مختلف مردم را جمع کند. قرآن باید بیش از این مورد توجه و عنایت قرار بگیرد و بعد از ماه مبارک هم این انس ادامه داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین حامدی با تأکید بر لزوم بهره‌مندی از برکات لیالی مبارکه قدر گفت: پیامبر صلی الله علیه و آله در حدیث مفصلی فرمودند که حضرت موسی علیه السلام خواسته‌هایی از جمله مقام قرب اژ خدا داشت. پاسخ آمد که قربی لمن استیقظ لیلة القدر، قرب من در ازای بیداری شب قدر است. یک شب هزار شب نمی‌شود، سعی کنیم تمام این شب را بیدار باشیم. خود بیداری در شب قدر موضوعیت دارد. رحمت خداوند برای کسانی است که در شب قدر به مساکین رحم کنند. جواز عبور از پل صراط صدقه دادن در شب قدر است. موسی عرض کرد بهشت می خواهم، پاسخ آمد بهشت برای کسی است که در شب قدر تسبیح مرا بگوید. رهایی از آتش دوزخ هم برای استغفارکنندگان شب قدر است. خدا فرمود رضای من برای کسی است که دو رکعت نماز لیلة القدر را بخواند.

حجت الاسلام و المسلمین حامدی با هشدار نسبت به اینکه دشمن به دنبال محو کردن اسلامیت نظام است گفت: سفیر ایران در باکو نمی‌تواند اسمش را سفیر جمهوری اسلامی بگذارد. وزیر امور خارجه باید سریع تکلیفش را با این سفیر روشن کند. یک خانم بی‌حجاب در خاک کشور ما و در اتاقی که مزین به عکس امام و رهبری است، در حضور سفیر ما می‌نشیند. کجا خبرنگار یک کشور در حکم مسئولین آن کشور است که پرچم آذربایجان هم کنارش باشد؟ خیلی دل خوشی از این کشور داریم؟ به نظر حقیر دارند شما را آزمایش می‌کنند که فردا این‌ها داخل کشور هم بیایند. مبارزه با مظاهر اسلامی در خواب غفلت مسئولین دارد رقم می‌خورد. اینها بقایای دولت قبل هستند که فقط با نیش باز با دشمن روبه‌رو می‌شوند. رییس جمهور در زدودن بقایای دولت قبل نتوانسته موفق عمل کند. اقتدار بیشتر نیاز است. اینها برای ملت شهیدپرور ما قابل قبول نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شهرپردیسان به عنوان اولین پایگاه خبری رسمی پردیسان و با هدف اطلاع رسانی و پیگیری مشکلات این منطقه راه اندازی شده است. خواهشمندیم با عضویت در کانال ایتای شهرپردیسان ما را در پیگیری مشکلات این منطقه همراهی کنید.