18:08

1403/01/31

سهم پردیسان از کتابخانه‌های عمومی استان قم: «صفر»

به گزارش پایگاه خبری شهرپردیسان، بیش از 25 سال از تأسیس منطقه پردیسان به‌عنوان هشتمین منطقه شهری قم می‌گذرد و طبق آمارها بیش از 200 هزار نفر در این منطقه زندگی می‌کنند و با توجه به ساخت‌وسازهایی که در طرح نهضت ملی صورت می‌گیرد احتمال داده می‌شود که جمعیت پردیسان از 300 هزار نفر نیز تجاوز کند.

در این 25 سال پیشرفت‌هایی در بخش‌های مختلف در این منطقه صورت گرفته است که قابل تقدیر است ازجمله در ساخت پارک‌ها و بوستان‌ها، ولی جالب است که تاکنون حتی یک کتابخانه عمومی در این منطقه راه‌اندازی نشده است.

در استان قم 24 کتابخانه عمومی وجود دارد که 14 کتابخانه مربوط به شهر قم است ولی پردیسان از این کتابخانه‌های عمومی هیچ سهمی ندارد.

موضوع راه‌اندازی کتابخانه عمومی در پردیسان همواره از سوی مسئولان استانی مطرح شده است از جمله اینکه در جلسه پیگیری مشکلات پردیسان که فروردین ماه سال جاری در این منطقه برگزار شد استاندار قم نهاد کتابخانه‌های عمومی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان را موظف کردند نسبت به احداث کتابخانه در پردیسان اقدام کنند.

همچنین، مهدی توکلیان سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم آبان ماه امسال در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر قم تأکید کرد: با توجه به تقاضای بالا، هر چه سریع‌تر محلی برای احداث کتابخانه تعیین و عملیات عمرانی آن آغاز شود.

آقای توکلیان در مرداد ماه در نشستی با دبیر قرارگاه مردمی پردیسان گفت: ایجاد کتابخانه عمومی در پردیسان یکی از دغدغه‌های اصلی ماست که در سال‌های اخیر نیز تلاش زیادی برای تحقق آن انجام گرفته؛ اما به دلیل اینکه نهاد کتابخانه‌های عمومی از نظر قانونی، نهادی غیردولتی و غیرانتفاعی است، امکان ساخت کتابخانه را نداشته و تنها می‌تواند به عنوان بهره‌بردار به تجهیز فضاهای کتابخانه‌ای که در اختیار آن قرار می‌گیرد، بپردازد.
وی تأکید کرد: معتقدم که این مشکل تنها در صورتی مرتفع می‌شود که به دغدغه اصلی همه دستگاه‌های فرهنگی استان تبدیل شود و همچنین بتوانیم از ظرفیت‌های خیرین و هم‌افزایی صنعت و فرهنگ نیز بهره ببریم.
موضوع تأسیس کتابخانه عمومی در پردیسان همواره یکی از مطالبات اهالی این منطقه بوده است و در جلسات مختلف از سوی مسئولان بر این مهم تأکید شده است ولی تاکنون اقدام مؤثری در این زمینه صورت نگرفته است؛ امیدواریم با تلاش مسئولان استانی به زودی شاهد تأسیس اولین کتابخانه عمومی در این منطقه باشیم.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شهرپردیسان به عنوان اولین پایگاه خبری رسمی پردیسان و با هدف اطلاع رسانی و پیگیری مشکلات این منطقه راه اندازی شده است. خواهشمندیم با عضویت در کانال ایتای شهرپردیسان ما را در پیگیری مشکلات این منطقه همراهی کنید.