07:53

1403/05/06

اجرای پروژه‌های آبخیزداری در منطقه پردیسان مانع بروز مشکلات شد

 

به گزارش شهرپردیسان، محسن اروجی در میزگرد رسانه‌ای «واکاوی نقش آبخیزداری در جلوگیری از وقوع سیل و تهدیدهای پیش‌روی قم» که در دفتر خبرگزاری فارس قم برگزار شد، اظهار کرد: ۱۷ رودخانه فصلی و تعداد بالایی آب‌راه از غربی‌ترین نقاط استان تا جنوب استان قم وجود دارد که در فروردین‌ماه امسال شاهد سیلاب در این مناطق بودیم.

وی با تأکید بر اینکه رودخانه قمرود با توجه به آسیب‌پذیری که در منطقه شهری وجود دارد بیش از پیش مورد توجه است، تصریح کرد: در نخستین روزهای سال ۹۸ در برخی از نقاط استان شاهد ۷۸ میلی‌متر بارندگی بودیم که این میزان بیش از بارندگی‌هایی است که از اول مهرماه سال ۹۷ در قم رخ داده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم گفت: در بارندگی ۱۲ فروردین‌ماه با توجه به اینکه عطش زمین رفع شده بود با تهدید جدی‌تری روبرو بودیم به همین علت در روستاهای ابرجس و کرمجگان که سیلابی بودند اقدامات لازم انجام شد.

وی با تأکید بر اینکه خسارت‌های قم نسبت به دیگر استان‌ها در بارندگی‌های سیل آسا کمتر بوده است، عنوان کرد: اقدامات پیشگیرانه و عملیات‌های گوناگونی در روزهای بارانی توسط مجموعه‌های مختلف صورت گرفت و با اعلام شرایط اضطراری سیل در کشور، به صورت هم‌زمان با کمک به روستاییان قم به استان‌های مختلف از جمله لرستان و خوزستان نیز نیروها و تجهیزات کمکی مختلفی را اعزام کردیم.

اروجی با بیان اینکه موضوع کنترل سیلاب در محافل علمی مختلف در حال بررسی است، اظهار کرد: در حوزه مدیریت بحران، پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی مهم‌ترین عناصری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در بخش پایانی سخنان خویش با اشاره به اجرای پروژه‌های آبخیزداری بالادست پردیسان، خاطرنشان کرد: اگر این پروژه‌ها در پردیسان اجرا نمی‌شد، مشکلات بسیاری در این منطقه به وقوع می‌پیوست.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شهرپردیسان به عنوان اولین پایگاه خبری رسمی پردیسان و با هدف اطلاع رسانی و پیگیری مشکلات این منطقه راه اندازی شده است. خواهشمندیم با عضویت در کانال ایتای شهرپردیسان ما را در پیگیری مشکلات این منطقه همراهی کنید.