07:16

1403/05/06

اجرای ۲۴ کیلومتر درختکاری حاشیه معابر در منطقه هشت

به گزارش شهرپردیسان، پیام جوادیان در جلسه کمیسیون خدمات شهری شهرداری که با حضور معاون خدمات شهری شهرداری قم در منطقه هشت برگزار شد، با اشاره به اقدامات قابل توجهی که در منطقه هشت در حوزه توسعه بوستان‌ها صورت می‌گیرد، اظهار کرد: چند بوستان بزرگ شهری در محلات مختلف منطقه هشت در حال احداث است با وجود اینکه مشکلات مالی زیادی نیز وجود دارد.

 

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به فعالیت‌هایی که در زمینه تامین منابع آبی فضای سبز منطقه هشت صورت گرفته است، افزود: حوزه پردیسان حوزه آب‌داری نیست چراکه لایه‌های نفوذ ناپذیر زیادی دارد و به همین خاطر مدیریت منابع آبی باید از طریق دیگری صورت گیرد که در این زمینه کارهای خوبی انجام شده است.

 

جوادیان با بیان اینکه 24 کیلومتر درختکاری حاشیه معابر در منطقه هشت انجام شده است، گفت: با این اقدامات تغییر اقلیم مشهود شده و در سال‌های آینده سیما و منظر مطلوبی هم در منطقه ایجاد خواهد شد.

 

وی بیان کرد: در زمینه توسعه کمربند سبز هم کارهای خوبی در منطقه انجام شده که قابل تقدیر است.

 

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به اینکه جمعیت منطقه هشت 126 هزار نفر است، گفت: تعداد بوستان منطقه 25 مورد است و سرانه فضای سبز تفرجگاهی 2.66 مترمربع و سرانه شهری حدود 5 مترمربع و سرانه جنگلی 19 مترمربع و سرانه کل هم حدود 25 مترمربع است.

 

جوادیان با بیان اینکه 337 هزار متر مربع بوستان در منطقه هشت وجود دارد، خاطرنشان کرد: فضای سبز شهری 655 هزار مترمربع و درختکاری جنگلی 2 میلیون و 447 هزار مترمربع است.

 

وی با اشاره به اعتباراتی که برای احداث بوستان‌های محله‌ای در پردیسان اختصاص یافته است، افزود: در سال‌های اخیر در زمینه توسعه فضای سبز در پردیسان خوب کار شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شهرپردیسان به عنوان اولین پایگاه خبری رسمی پردیسان و با هدف اطلاع رسانی و پیگیری مشکلات این منطقه راه اندازی شده است. خواهشمندیم با عضویت در کانال ایتای شهرپردیسان ما را در پیگیری مشکلات این منطقه همراهی کنید.