08:28

1403/05/06

ایجاد کتابخانه عمومی در پردیسان نیازمند مطالبه مردمی و همراهی دستگاه های اجرایی و خیرین قمی

مهدی توکلیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم با اشاره به پیگیری های انجام شده در راستای ایجاد کتابخانه عمومی در منطقه پردیسان، مطالبه مردمی، همراهی دستگاه های اجرایی و خیرین قمی را لازمه تحقق این مهم دانست.

به گزارش شهرپردیسان، در آستانه سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، مهدی توکلیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم با حضور در آیین سیاسی-عبادی نماز جمعه منطقه پردیسان، در سخنانی به اهمیت ایجاد کتابخانه عمومی در این منطقه پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین حامدی امروز در خطبه‌های نماز جمعه پردیسان گفت: کتاب و کتابخوانی و مطالعه کتاب های مفید، یکی از موضوعات مهم مورد تأکید مقام معظم رهبری است که همه مسلمین باید نسبت به آن اهتمام داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به نیاز منطقه پردیسان به ایجاد کتابخانه عمومی افزود: علی رغم تلاش های انجام شده و پیگیری های اداره کل کتابخانه های عمومی استان برای احداث کتابخانه در پردیسان، متأسفانه همچنان پردیسان فاقد کتابخانه عمومی است.

امام جمعه پردیسان همچنین تصریح کرد: البته در یک سال گذشته برنامه های مقطعی برای استفاده از فضاهای اجمالی موجود انجام شده؛ اما یک منطقه با این حجم از جمعیت، نیاز به کتابخانه ای استاندارد دارد که امیدواریم به همت مسئولین استان، در سال جاری اتفاقات مثبتی در این زمینه رخ دهد.

مهدی توکلیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم نیز در آیین سیاسی-عبادی نماز جمعه پردیسان ابراز داشت: توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و تحقق عدالت فرهنگی یکی از موضوعات مورد تأکید دولت سیزدهم و وزیر فرهنگ بوده است و خوشبختانه در اسفند ماه سال گذشته نیز در راستای تحقق همین اهداف، کتابخانه مرکزی قم، با قابلیت ارائه 40 نوع خدمت متفاوت، افتتاح و در اختیار مردم قم قرار گرفت که تاکنون نیز با استقبال بی نظیر و میانگین 50 نفر عضویت در روز همراه بوده است.

وی در ادامه اضافه کرد: نهاد کتابخانه های عمومی کشور سازمانی عمومی و غیردولتی است و یکی از گسترده ترین شبکه های فرهنگی کشور در ارائه خدمات فرهنگی از روستاها و عشایر تا مراکز استان ها را داراست که بدون هیچگونه محدودیتی در حال ارائه خدمات فرهنگی، اجتماعی و آموزشی به مردم است.

توکلیان با اشاره به مشکل فقدان کتابخانه عمومی در منطقه پردیسان عنوان کرد: نهاد کتابخانه های عمومی کشور بودجه ای برای ساخت کتابخانه ندارد، بلکه به عنوان بهره بردار پس از ساخت و تحویل، اقدام به تجهیز فضاهای کتابخانه ای و به کارگیری نیروی انسانی می کند و علی رغم تلاش های انجام شده برای استفاده از ظرفیت خیرین و دستگاه های اجرایی، متأسفانه پردیسان همچنان فاقد کتابخانه عمومی است که امیدواریم با مطالبه مردمی در سفر استانی رئیس جمهور محترم، خبرهای خوبی در این زمینه به اطلاع مردم قم برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شهرپردیسان به عنوان اولین پایگاه خبری رسمی پردیسان و با هدف اطلاع رسانی و پیگیری مشکلات این منطقه راه اندازی شده است. خواهشمندیم با عضویت در کانال ایتای شهرپردیسان ما را در پیگیری مشکلات این منطقه همراهی کنید.