09:02

1403/05/06

بهره برداری از ۴۴ مدرسه خیرساز در قم/ اعزام هشت هزار دانش‌آموز قمی به اردوی راهیان نور

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به برگزاری یک‌هزار و ۴۰۰ یادواره شهدا، عنوان کرد: این طرح همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی بصورت همزمان در مدارس شهر قم برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری شهرپردیسان، علی رضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قم امروز دوشنبه در نشستی خبری با اصحاب رسانه قم در سخنانی با اشاره به تاکید سند تحول آموزش و پرورش در استفاده از شرکای آموزشی،گفت: طی ۲ سال گذشته تلاش شده تا با استفاده از ظرفیت این نهادها، پویایی این اداره‌کل در استان قم بیشتر شود.
وی با اشاره به راه‌اندازی طرح امین در مدارس استان، افزود: در قالب این طرح یک دانش‌آموخته حوزوی به کادر تربیتی مدارس افزوده شد که طبق ارزیابی‌های انجام گرفته اجرای این طرح در ارتقای سطح فرهنگی و معرفتی دانش‌آموزان موثر بوده‌است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه جهاد تبیین، گفت: در قالب طرح آموزش مربی جهاد تبیین و روایت‌گری دفاع مقدس افزون بر ۶۰۰ معلم آموزش داده‌ شد.

رحیمی با اشاره به برگزاری یک‌هزار و ۴۰۰ یادواره شهدا، عنوان کرد: این طرح همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی بصورت همزمان در مدارس شهر قم برگزار خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: از ابتدای امسال افزون بر ۶ هزار دانش‌آموز به اردوی راهیان نور و ۲ هزار نفر نیز به اردوی راهیان پیشرفت اعزام شدند، تا پایان امسال هشت هزار دانش‌آموز دیگر به اردوی راهیان نور اعزام خواهند شد.

وی گفت:‌ در دوره متوسطه حدود ۵۰۰ مدرسه در رشته‌های نظری وجود دارد که نزدیک به ۱۰۰ مدرسه از این بین متعلق به مدارس فنی و حرفه‌ای و هنرستان‌ها هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش قم تصریح کرد: در سال تحصیلی گذشته معدل تحصیلی دانش‌آموزان در رشته‌های نظری و فنی از میانگین کشوری بالاتر بوده‌است.

رحیمی ابراز داشت: در قالب طرح رتبه‌بندی معلمان برای پنج هزار معلم از حدود ۱۴ هزار معلم آموزش و پرورش استان، احکام جدید صادر شده‌است.

وی با اشاره به توزیع شیر رایگان در بین مدارس ابتدایی، گفت: تاکنون ۳۷۰ میلیارد ریال برای این طرح تامین شده‌است.

رحیمی خاطرنشان کرد: طی ۲ سال گذشته افزون بر یک‌هزار و ۵۰۰ معلم از طریق ماده ۲۸ استخدامی آموزش و پرورش در قم جذب شدند.

علی یزدی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش قم نیز در ادامه این نشست خبری گفت: طی ۲ سال گذشته سرانه ورزشی مدارس استان از ۷۵ هزار متر مربع به بیش از ۱۰۴ هزار متر مربع رسیده است.

وی افزود: ۳۰۵ هزار دانش‌آموز قم در مقاطع مختلف تحصیلی در یک‌هزار و ۴۸۱ واحد آموزشی استان مشغول تحصیل هستند.

یزدی گفت: ۵۶ درصد دانش‌آموزان استان قم در مقطع ابتدایی، ۲۲درصد متوسطه اول، ۱۱ درصد متوسطه دوم، سه درصد فنی حرفه‌ای، چهار درصد کاردانش، چهار درصد پیش‌دبستانی و یک درصد در مدارس استثنایی مشغول به تحصیل می‌باشند.

وی افزود: ۹۵ درصد دانش‌آموزان این استان در شهر و پنج درصد در روستا تحصیل می‌کنند ۵۰.۴ درصد دانش‌آموزان پسر و ۴۹.۶ نیز دختر هستند تعداد معلمان دوره ابتدایی دراین استان ۶ هزار و ۳۷۸ نفر و تعداد معلمان دوره متوسطه اول و دوم نیز سه هزار و ۴۲۹ نفر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شهرپردیسان به عنوان اولین پایگاه خبری رسمی پردیسان و با هدف اطلاع رسانی و پیگیری مشکلات این منطقه راه اندازی شده است. خواهشمندیم با عضویت در کانال ایتای شهرپردیسان ما را در پیگیری مشکلات این منطقه همراهی کنید.