07:31

1403/05/06

خطیب نماز جمعه پردیسان: اربعین، یکی از مصادیق بارز قدم صدق است

به گزارش شهرپردیسان، آیت الله سیدصمصام‌الدین قوامی، امام جمعه پردیسان قم در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه پردیسان مورخ 12 مهر 1398 با اشاره به این‌که رهبر جامعه‌ی اسلامی باید مقتدر باشد و با قدم صدق گام بردارد تا امتش مقتدر شود، تأکید کرد: اربعین یکی از مصادیق بارز قدم صدق است. یک معنای قدم صدق قدم بااستقامت و با ثبات است. کسانی که سختی‌های جهاد در رکاب حسین را می‌پذیرند این‌ها قدم صدق دارند. آن‌ها که می‌گویند کاش در کربلا بودیم و کشته می‌شدیم، این قدم صدق است. نماد آن چیست؟ اربعین. چندین کیلومتر پیاده‌روی با هزینه‌ها و مشکلات، از سنخ جهاد و جنگ است.
امام جمعه پردیسان با اشاره به رفع موانع راه به‌سوی بیت المقدس خاطرنشان کرد: رهبر فرمود این حرکت جهانی شده و جهانی‌تر می‌شود. مگر می‌شود قدم صدق به نتیجه نرسد؟ معاذ الله. یکی از دیکتاتورها گفته بود بجنبید،‌به‌زودی هلال شیعی به بدر تبدیل می‌شود! مگر می‌شود کسانی که جهاد اکبر و اصغر را با هم انجام می‌دهند [خدا از آن‌ها قبول نکند؟]‌ کسی که مع الحسین است، به سدرة المنتهی می‌رسد و عند ملیک المقتدر در زمره‌ی متقین و با امام متقین می‌نشیند، چون قدمش صادق است.
آیت الله قوامی با تأکید بر نیاز جامعه به پلیس در حوزه‌های مختلف از جمله پلیس امنیت، ضدشورش، آگاهی، لباس، نظافت، ساختمان، بازار، راهور، منابع طبیعی، فضای مجازی و … گفتند: امیرالمؤمنین علیه‌السلام مفسدین را در نماز جمعه معرفی می‌کرد تا جرأت [فساد] نداشته باشند، وارد بازار می‌شد می‌گفت چرا خرماهای خوب را رو گذاشتی و خرماهای بد را زیر؟ رفت به خانه‌ای گفت این چه خانه‌ی بزرگی است؟ برای چه می‌خواهی؟ امام سجاد علیه‌السلام از اسب پیاده می‌شد خاری را از سر راه برمی‌داشت.
خطیب جمعه پردیسان با تأکید بر لزوم اهتمام در مقابله با هنجارشکنان، نظارت بر پوشش مردم را از وظایف نیروی انتظامی دانست و افزود: بیایید قانون لباس بگذارید: این لباس به هنجار و آن لباس ناهنجار است. همانطور که کسی سبقت می‌گیرد جریمه و اعمال قانون می‌کنید، برای لباس هم قانون بگذارید. این که چه لباسی خارج از شأن است، چه پسر چه دختر چه زن چه مرد. چه لباسی نباید پوشید؟ جریمه کنید.
آیت الله قوامی افزود: شهردار شهری ساحلی در ایتالیا گفته لباس بدن‌نما ممنوع است چون نجابت عمومی را خدشه‌دار می‌کند و بعد گفته که ما باید به ادب شهری برگردیم! خودشان فهمیده‌اند در چه باتلاق و عقونتی فرو رفته‌اند.
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که خلأها و موازی‌کاری‌های درونی نهادهای نهی از منکر خود نوعی منکر است افزود: رهبر معظم هفته‌ی پیش نظام قانون‌گذاری را ابلاغ کرد. 110 مرجع قانون‌گذاری کجای دنیا هست؟ الآن 26 نهاد مسئول امر به معروف شده‌اند؛ آیا رطب خورده می‌خواهد منع رطب کند؟ تناقضات درونی‌تان، خلأهای درونی‌تان خودش منکر است. کار را دست اهلش ندهید رو به انحطاط خواهیم رفت.
وی در پایان با اشاره به طرح موسوم به «نگهبان محله» با محوریت ناجا خاطرنشان کرد: ما به نگهبان محل نیاز داریم؛ همان‌طور که می‌گوییم محله‌یار شهردار محله است، محله نگهبان هم می‌خواهد. پارک‌های ما محل قماربازها و معتادهاست. برای من نوشته‌اند دختر و پسر در پارک علوی قمار می‌کنند. این‌ها را باید پاک‌سازی کنید.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شهرپردیسان به عنوان اولین پایگاه خبری رسمی پردیسان و با هدف اطلاع رسانی و پیگیری مشکلات این منطقه راه اندازی شده است. خواهشمندیم با عضویت در کانال ایتای شهرپردیسان ما را در پیگیری مشکلات این منطقه همراهی کنید.