09:05

1403/05/06

تجاری سازی ۲۰ درصد سطح اشغال پیلوت در معابر بالای 16 متر پردیسان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به کمبود تجاری‌های محله‌ای در پردیسان گفت: کمیسیون ماده 5 استان طی دو هفته گذشته تشکیل شده است و در این کمیسیون مصوب گردید در معابر بالای 16 متر پردیسان ۲۰ درصد سطح اشغال پیلوت، تجاری داده شود که این موضوع تا حدودی مشکل کمبود تجاری‌های این منطقه را رفع خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهرپردیسان، ابراهیم معتمدی به مناسبت هفته دولت با حضور در نماز جمعه پردیسان گزارشی از برنامه‌های عمرانی در این منطقه ارائه کرد.
وی با تشکر از گروه‌های مردمی و جهادی که از محلات پردیسان پیگیر مشکلات و معضلات این منطقه بوده‌اند گفت: سال گذشته جلسات مختلفی برگزار و نظام مسائل پردیسان احصا شد؛ امروز بخش عمده‌ای از این مسائل حل شده است و یا در مسر حل و فصل قرار دارد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم به کمبود مراکز آموزشی پردیسان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 18 مرکز آموزشی در پردیسان در حال احداث است و بنا داریم تا مهر ماه 9 مرکز آموزشی در اختیار مردم قرار گیرد؛ 9 پروژه دیگر نیز در حال پیگیری است تا کمبودهای پردیسان در مباحث آموزشی، فنی و حرفه‌ای و … تا حدودی رفع گردد.
وی بیان کرد: بودجه شهرداری در سال جاری نسبت به سال گذشته بیش از 100 درصد افزایش داشته است و شهرداری پردیسان برنامه‌ای را برای رفع مشکل پیاده‌روهای خاکی این منطقه مدنظر دارد و امسال شاهد نهضت پیاده‌روسازی در پردیسان خواهیم بود.
معتمدی با اشاره به کمبود تجاری‌های محله‌ای در پردیسان گفت: کمیسیون ماده 5 استان طی دو هفته گذشته تشکیل شده است و در این کمیسیون مصوب گردید در معابر بالای 16 متر پردیسان ۲۰ درصد سطح اشغال پیلوت، تجاری داده شود که این موضوع تا حدودی مشکل کمبود تجاری‌های این منطقه را رفع خواهد کرد.
وی ادامه داد: در موضوع خدمات ضروری برای محلات از جمله نانوایی مصوب شد که اداره کل راه و شهرسازی به صورت اقساطی و با قیمت مناسب زمین با این نوع کاربری را در اختیار متقاضیان قرار دهد و همچنین شهرداری نیز با مصوباتی که از شورای شهر می‌گیرد نسبت به ارائه پروانه به صورت رایگان اقدام کند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: همچنین در خصوص تجاری‌های ویژه خدمات محله‌ای مانند تعمیرگاه، خرازی و … قرار شد با لایحه‌ای که شهرداری به شورا می‌فرستد با 50 درصد تخفیف ارائه گردد تا بتوانیم خدمات محله را به نحوی سروسامان دهیم.
وی تصریح کرد: اداره کل راه و شهرسازی درصدد است تا تمامی زمین‌های با کاربری آموزشی، بهداشتی، ورزشی و … به دستگاه‌های متولی آنها واگذار گردد.
معتمدی با بیان اینکه از جمله اقداماتی که حتماً در یک سال آینده باید به جمع‌بندی برسیم بحث آرامستان پردیسان است، افزود: مشاور طرح جامع استان مشغول کار است و موضوع آرامستان در دستور کارشان قرار دارد و امیدوارم در یک ماه آینده بتوانیم به نتیجه مطلوبی برسیم.
وی با اشاره به پروژه‌های اداره کل راه و شهرسازی در پردیسان گفت: بلوار شهید مکیان و اتصال بلوار امام صادق(ع)، ادامه پل شهید حججی به جاده اراک، تکمیل کنارگذر جنوب شرقی از جاده کاشان به جاده نیزار و ادامه به جاده اراک جزو پروژه‌هایی است که در سفر دوم ریاست جمهوری بایستی جزو اولویت‌ها باشد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم بیان کرد: پیگیر هستیم که در سفر دوم ریاست جمهوری اعتباری برای مصلی پردیسان تأمین شود تا از این وضعیت خارج شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شهرپردیسان به عنوان اولین پایگاه خبری رسمی پردیسان و با هدف اطلاع رسانی و پیگیری مشکلات این منطقه راه اندازی شده است. خواهشمندیم با عضویت در کانال ایتای شهرپردیسان ما را در پیگیری مشکلات این منطقه همراهی کنید.