05:04

1403/05/06

نرم‌افزار مجموعه آثار حجت‌الاسلام والمسلمین خسروپناه دزفولی رونمایی شد

طی مراسمی از نرم‌افزار مجموعه آثار حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه در قم رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری شهرپردیسان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسین بهرامی رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) در این مراسم ضمن بیان اهمیت حضور اندیشه و آثار علمی در فضای مجازی گفت: یکی از ضرورت‌هایی که در فضای مجازی وجود دارد و چندان توجهی به آن نشده حضور اندیشه و آثار علمی در فضای مجازی است, این چالش ما را تا حد زیادی درگیر کنشگری در فضای مجازی می‌کند امروزه اگر آثار به شکل مناسب تبدیل به نسخه‌ دیجیتالی نشود در واقع موجب حبس اندیشه و علم خواهد شد.

وی افزود: امروزه در برخی از رشته‌ها در حوزه علمیه قم، قله‌هایی داریم که محققان حوزه به آن‌ها ارجاع نمی‌دهند زیرا آثار و گفته‌هایشان به‌صورت دیجیتالی عرضه نشده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهرامی در ادامه سخنان خود با اشاره به تولید آثار مشترک در مرکز نور گفت: یکی از تلاش‌های ما در مرکز نور ارائه آثار و مکتوبات نویسندگان در قالب نرم‌افزار است و خداوند را شاکریم که در حدود ۲۵۰ عنوان اثر مشترک با مؤسسات و شخصیت‌های علمی آماده و تولید کرده‌ایم.

رئیس مرکز نور با اشاره به آمار کتاب‌ها و منابع دیجیتالی شده افزود: در قالب ۲۵۰ عنوان نرم‌افزار شخصیت‌محور، حدود ۵۰۰۰ جلد کتاب به نسخه‌ دیجیتالی تبدیل شده است؛ همچنین این کتاب‌ها به‌ همراه دیگر کتب در پایگاه اینترنتی کتابخانه دیجیتال نور ارائه گردیده و اخیراً یکصد هزارمین جلد نیز به آن اضافه شده و در دسترس اندیشمندان قرار گرفته است.

رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) گفت: امروز هم مفتخریم که آثار حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه را در قالب یک نرم‌افزار تولید و ارائه کرده‌ایم در این نرم‌افزار بیش از ۴۰ عنوان از آثار استاد با قابلیت‌های متنوع نرم‌افزارهای نور ارائه شده و همزمان در قالب بانک‌های اطلاعاتی برخط این آثار در اختیار محققان قرار خواهد گرفت.

خاطرنشان می شود: در پایان این جلسه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه و حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسین بهرامی و اساتید و پژوهشگران از مجموعه نرم‌افزار استاد خسروپناه رونمایی گردید و این نرم‌افزار به‌زودی از طریق فروشگاه اینترنتی نور در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.
شایان ذکر است این نرم‌افزار با ارائه متن ۴۱ عنوان کتاب در ۴۷ جلد از آثار استاد عبدالحسین خسروپناه دزفولی در موضوعات چون: کلام، دین‌پژوهی، فلسفه، فقه، اخلاق، عرفان و… تولید و ارائه می‌گردد. همچنین صوت دروس خارج استاد به همراه گالری تصاویر نیز در بخش نگارخانه عرضه گردیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شهرپردیسان به عنوان اولین پایگاه خبری رسمی پردیسان و با هدف اطلاع رسانی و پیگیری مشکلات این منطقه راه اندازی شده است. خواهشمندیم با عضویت در کانال ایتای شهرپردیسان ما را در پیگیری مشکلات این منطقه همراهی کنید.