08:51

1403/05/06

پروژه فرودگاه قم نیازمند حمایت جدی مسئولین است

به گزارش پایگاه خبری شهرپردیسان، یکی از پروژه‌های مهم استان قم که در ابتدای شروع آن مسئولین و مردم قم بسیار خوشحال شدند پروژه احداث فرودگاه بین المللی قم بود چرا که فرودگاه یکی از زیرساخت‌ها مهم برای هر شهری از جمله قم هست و رئیس‌جمهور در این سفر خود به قم در یکی از جلسات با اشاره به وضعیت پروژه‌های نیمه‌تمام استان قم گفت: برخی از پروژه‌های نیمه‌کاره در مقابل چشم مردم است، فرودگاه و سایر پروژه‌های نیمه‌تمام باید به سامان برسد، برنامه‌ای در نظر گرفتیم تا در زمان کوتاهی مشکل فرودگاه قم به نتیجه برسد.
در این راستا آقای شفیعی سرمایه‌گذار فرودگاه قم در نشست خبری با خبرنگاران قمی به تشریح آخرین وضعیت این فرودگاه و کارشکنی های صورت گرفته در مقابل آن پرداخت و گفت: رئیس‌جمهور در خصوص پروژه فرودگاه قم نظر خوبی دارند و خواهان به سرانجام رسیدن صددرصدی پروژه فرودگاه است.
وی اظهار داشت: خبرنگاران می‌توانند نقش مهمی در رشد این فرودگاه داشته باشند، خبرنگاران قشر تأثیرگذار جامعه هستند و امید است با نگاه ویژه اصحاب رسانه سبب تشویق مسئولین برای همکاری در ساخت این پروژه فرودگاهی شویم.
این سرمایه گذار بخش خصوصی افزود: برای این پروژه‌ کم‌لطفی‌هایی صورت‌گرفته است این در حالی است که این پروژه بزرگ‌ترین پروژه جذب گردشگر به شمار می‌رود.

سرمایه‌گذار فرودگاه بین‌المللی قم در مورد دریافت موافقت اصولی از سازمان هواپیمایی کشوری برای فرودگاه قم گفت: تا قبل از این که فرودگاه خصوصی در کشور ساخته شود بحث موافقت اصولی مطرح نبود، ما برای فرودگاه مجوزهای اولیه را گرفتیم و سازمان هواپیمایی کشوری، نمایندگان سپاه و ارتش و شرکت فرودگاه‌های کشور با ساخت فرودگاه توسط بخش خصوصی در مکان فعلی موافقت کردند.
وی ادامه داد: هر گاه از سازمان هواپیمایی کشوری استعلام کردیم عنوان شد که شما باید از مشاوران مورد تأیید ما استفاده کنید و زمانی که باند را احداث کردید و استاندارد بود موافقت اصولی را اعطا خواهیم کرد.

شفیعی بیان کرد: در موردبحث سند موافقت اصولی برخی موضوع معارض‌ها را مطرح می‌کنند که البته آن‌ها هم حق و حقوقی دارند؛ ولی خیلی از فرودگاه‌های کشور هنوز سند ندارند و معارض دارند و اینها مانعی از ادامه کار احداث فرودگاه قم نشده است.

وی در مورد مجوز منطقه نمونه گردشگری طَرلاب عنوان کرد: اداره کل‌های منابع طبیعی و میراث‌فرهنگی و گردشگری برای این منطقه قرارداد منطقه نمونه بین‌المللی گردشگری منعقد کردند.
سرمایه‌گذار فرودگاه بین‌المللی قم تأکید کرد: در مورد اقدام‌های انجام شده در طرح فرودگاه قم همه اقدام‌ها صددرصد از نظر فنی مورد تأیید است و همه‌گونه نظارتی بوده است.
وی افزود: شرکت فرودگاه‌های کشور خالصانه به ما کمک کرد و با سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه‌ها مشکلی نداریم.

شفیعی اظهار داشت: قرارداد واگذاری با منابع طبیعی نداریم و استانداری قراردادی با ما منعقد کرد که در قالب تفاهم‌نامه است.

وی در مورد پرداخت مبلغ سهام‌داران معترض فرودگاه هم گفت که پول پیمانکاران و بسیاری از سهام‌داران را تاکنون پرداخت کرده‌ایم به جز حدود بیست نفر که آنها به این پروژه اعتقاد دارند و پای‌کار ایستاده‌اند.
سرمایه‌گذار پروژه فرودگاه قم با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات عدم ساخت این پروژه، سیستمی است، گفت: باید کاری کرد این مشکلات هر چه زودتر حل‌وفصل شود.

وی خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور به این پروژه اشراف کامل دارد، هدف ما این است که این فرودگاه اجرا شود و مردم از آن استفاده کنند.
شفیعی با اشاره به اینکه در کل دنیا به سرمایه‌گذار احترام می‌گذارند و اینجا این گونه نیست، ابراز داشت: ساخت این پروژه خواست همه مسئولین است و باید کمک کرد و موانع را رفع کرد.

وی اضافه کرد: شرکت فرودگاهی و سازمان گردشگری با بخش خصوصی ارم کیش موافق است و مشکلی با ساخت این فرودگاه ندارد.

وی عنوان کرد: رئیس‌جمهور برای ساخت این پروژه سنگ تمام گذاشت ولی مشکلاتی وجود دارد که باید از سوی مسئولین رفع شود.
شفیعی در پایان سخنان خود گفت: در حال حاضر ساخت فاز اول این فرودگاه نیاز ۵۰۰ میلیارد اعتبار نیاز است وقتی فاز اول راه بیفتد دیگر نیازمند هیچ پولی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شهرپردیسان به عنوان اولین پایگاه خبری رسمی پردیسان و با هدف اطلاع رسانی و پیگیری مشکلات این منطقه راه اندازی شده است. خواهشمندیم با عضویت در کانال ایتای شهرپردیسان ما را در پیگیری مشکلات این منطقه همراهی کنید.