19:32

1403/02/12

هزینه 200 میلیارد تومانی تکمیل فاز نخست مسجد جامع پردیسان

امام‌جمعه پردیسان با اشاره به هزینه 200 میلیارد تومان فاز نخست مسجد جامع پردیسان گفت: در حال حاضر شرایط برگزاری نماز جمعه بسیار نامناسب است.

به گزارش شهرپردیسان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا حامدی در جلسه بررسی مشکلات پروژه مسجد جامع و مصلی پردیسان که در دفتر امام‌جمعه پردیسان قم برگزار شد اظهار داشت: جمعیت نماز جمعه در پردیسان در سال‌های اخیر با وجود تمام مشکلات اضافه‌شده است.

وی افزود: مصلی پردیسان در ابتدایی‌ترین امور مشکلاتی دارد اما مردم باز هم اقبال خود را نسبت به نماز جمعه از دست نداده‌اند.

امام‌جمعه پردیسان اظهار کرد: در مسئله سرمایش و گرمایش مردم در این مسجد جامع و مصلی معذب هستند و نیمه‌کاره بودن ساختمان مشکلات زیادی ایجاد کرده است.

وی افزود: تا این لحظه هیچ کمک دولتی برای ساخت‌وساز مسجد جامع و مصلی پردیسان صورت نگرفته و هر کاری صورت گرفته با کمک مردمی اتفاق افتاده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حامدی گفت: ابتدایی که مسئولیت نماز جمعه پردیسان را به عهده گرفتم، بدهی‌هایی وجود داشت که پرداخت شد و آشفتگی‌هایی در محوطه دیده می‌شد که تا حدی برطرف شد.

وی با تأکید بر اینکه در توان ستاد نماز جمعه و منطقه پردیسان نیست که این ساختمان را در این شرایط اقتصادی تکمیل کند افزود: کل مجموعه 5 هکتار عرصه دارد که نقشه جامعی با 100 هزار متر زیربنا برای آن تهیه‌شده است.

امام‌جمعه پردیسان گفت: در شرایط واقع‌بینانه به دنبال تکمیل 6 هزار متر از این فضا هستیم که همان هم به 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی تصریح کرد: در سفرهای ریاست جمهوری به قم وعده‌ای برای تخصیص اعتبارات از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مسجد جامع پردیسان داده شد که محقق نشده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حامدی گفت: اداره کردن مجموعه مسجد جامع و مصلی پردیسان هم نیازمند تأمین منابع مالی است که دستگاه‌های مرتبط با اعطای مجوزهای تجاری می‌توانند این معضل را حل کنند.

وی تصریح کرد: بخشی از این 5 هکتار به‌عنوان بازار آدینه در نقشه‌ها دیده‌شده است که ما درخواست اعطای مجوز داشتیم که هنوز به نتیجه نرسیده است.

امام‌جمعه پردیسان با اشاره به اینکه با کمک شهرداری قم تجاری‌های موقتی در مسجد جامع دایر شده است ادامه داد: تا حدودی نیاز به اضافه کردن این فضا در قالب چارچوب قانونی داریم تا هزینه نگهداری مجموعه از این طریق تأمین شود.

وی گفت: منطقه پردیسان از نظر احداث مسجد نیازهای فراوانی دارد و در حال حاضر در این منطقه فقط 24 مسجد وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شهرپردیسان به عنوان اولین پایگاه خبری رسمی پردیسان و با هدف اطلاع رسانی و پیگیری مشکلات این منطقه راه اندازی شده است. خواهشمندیم با عضویت در کانال ایتای شهرپردیسان ما را در پیگیری مشکلات این منطقه همراهی کنید.