05:18

1403/02/08

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم: تمام فرایند صدور مجوز کتاب درقم الکترونیکی است

به گزارش شهرپردیسان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، با بیان اینکه تاکنون ۱۵ خدمت این اداره‌کل به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود، گفت: قم‌ دومین استان کشور است که تمام فرایند صدور مجوز کتاب در آن به صورت کامل الکترونیکی است.

سید موسی حسینی کاشانی در جلسه راهبری و توسعه مدیریت استان درسالن کرامت استانداری قم، افزود: سالانه ۱۰ هزار مجوز کتاب درقم صادر می‌شود که تمام این مجوزها و فرایند آن که درگذشته به صورت دستی و بسیار زمان بر بود به صورت الکترونیکی تبدیل شده‌است.

وی ادامه داد: ۱۱۲ خدمات زیرمجموعه وزارت ارشاد به منظور الکترونیکی کردن خدمات شناسایی شده‌است که درگام اول اداره‌های کل مکلف به الکترونیکی کردن ۱۹ خدمت شده‌اند که تاکنون ۱۵ خدمت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود.

حسینی کاشانی، با بیان اینکه تکلیف دستگاه‌های دولتی درحوزه دولت الکترونیکی درقالب شاخصه‌های جشنواره رجایی تعیین شده‌است گفت: مشکلات الکترونیکی کردن خدمات دولت، تمرکز این برنامه‌ها در وزارتخانه هاست که ارائه این خدمات به استان‌ها نیاز به ایجاد زیرساخت در استان است.

مدیرکل بهزیستی قم نیز در این جلسه با بیان اینکه بهزیستی همواره پیشتار ارائه خدمات به صورت الکترونیکی بوده‌است گفت: خدمات سازمان بهزیستی به طور کامل به صورت الکترونیکی انجام شده‌است ولی مشکل اساسی در این زمینه عدم مشارکت جامعه هدف از این خدمات الکترونیکی است.

مهدی پهلوانی، ادامه داد: جامعه هدف بهزیستی جامعه خاص است که بخش زیادی از آنها به دستگاه‌های الکترونیکی هوشمند برای استفاده از این خدمات برخوردارنیست و این موضوع موانع توسعه الکترونیکی دراین بخش شده‌است.

وی با بیان اینکه به منظور گسترش ارائه خدمات در تلاش برای ایجاد میز خدمت محلی در سطح محلات قم هستیم گفت: مراکز خدمات بهزیستی در محلات در حال ایجاد است که اجرای کامل آن نیاز به الزام‌هایی دارد.

پهلوانی، گفت: شیوع کرونا و الزام ارائه خدمات دستگاه‌های دولتی به صورت الکترونیکی تعریف جدید شاخص‌های توسعه و پیشرفت را به یک الزام تبدیل کرده‌است که باید در این زمینه از ابتکارات در این حوزه استقبال کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شهرپردیسان به عنوان اولین پایگاه خبری رسمی پردیسان و با هدف اطلاع رسانی و پیگیری مشکلات این منطقه راه اندازی شده است. خواهشمندیم با عضویت در کانال ایتای شهرپردیسان ما را در پیگیری مشکلات این منطقه همراهی کنید.