07:59

1403/02/08

کم بود سرانه مساجد در پردیسان/مساجد ظرفیت بسیار خوبی برای انجام کارهای تبلیغی و دینی دارند

به گزارش شهرپردیسان، حجت الاسلام والمسلمین حامدی در نشست ائمه جماعت شهر پردیسان که در مسجد امام محمد باقر(ع)برگزار شد، بر اهمیت ساخت مساجد و فعال بودن قوی تر ائمه جماعت با محوریت مسجد برای انجام فعالیت تأکید کرد و گفت: اگر چه تا الان در بحث فعالیت و محوریت مساجد اتفاقات خوبی در پردیسان از سوی ائمه جماعت به وقوع پیوسته، ولی با همفکری و هم افزایی بهتر می توان کارهای قوی تری انجام داد.

امام جمعه پردیسان بیان داشت: انجام کارهای قوی، نیازمند پشتوانه اتاق فکر و هیئت اندیشه ورز است و این کار هم شروع شده و به زودی شاهد اتفاقات بهتری در این مسئله برای رشد و پیشرفت فعالیت ها و برنامه ها با محوریت مساجد و ائمه جماعت در پردیسان در موضوعات مختلف خواهیم بود.

وی افزود: امروزه مساجد ظرفیت بسیار خوبی برای انجام کارهای تبلیغی و دینی دارند، ولی در عین حال که این ظرفیت هست، باید مواظب آفت و آسیب های آن بود.

حجت الاسلام والمسلمین حامدی گفت: در گذشته نه چندان دور مساجد گرفتار بعضی آفت و آسیب ها شدند. الان باید با حضور فرهیختگان، اندیشمندان حوزوی، اتاق فکر و هیئت اندیشه ورز طوری پیش برویم که برنامه های مساجد ضمن دور بودن هر آسیب و آفتی با محوریت مساجد و ائمه جماعت همراه باشد تا شاهد ترقی و پیشرفت  بیشتر آن باشیم.

IMG_5779_resize.JPG

امام جمعه پردیسان با توجه به کم بود سرانه مساجد در پردیسان نسبت به جمعیت آن، بیان داشت: تلاش ما در پردیسان این باشد که به ساخت مساجد بیشتر بهاء بدهیم و مردم و مسئولین را دعوت به ساخت مساجد کنیم، ولی بعضا بعضی ها برای فرار رو به جلو و انجام ندادن مسئولیت شان در قبال مردم، در مجتمع ها تنها اکتفاء به ساخت حسینه ها می کنند.

وی بیان داشت: نسبت به ساخت مساجد در پردیسان از مسئولین شهری طلبکار هستیم و اگر در قبال ساخت مساجد کم کاری صورت گرفته، جبران کنند و اگر زمینی برای ساخت مساجد وجود دارد، بانی، خیّر و مسئولی پیدا شود، برای مردم مسجدی بسازد.

امام جمعه پردیسان افزود: باید بدانیم که ساخت مسجد، نماز و سایر برنامه ها در این مکان از فضیلت بالاتری نسبت به حسینه برخوردار است و ذکر این مسئله ضروری است که اگر در جایی حسینه ساخته شد، این ساخت حسینه ها نباید موجب کم رونقی مساجد و برنامه های آن شود.

حجت الاسلام والمسلمین حامدی گفت: ساخت حسینه ها به جای مساجد، برگزاری صرفا نماز در مساجد و انجام سایر فعالیت ها در حسینه ها و یا حتی خواندن نماز در حسینه به جای مساجد از مهمترین آفت ها و آسیب ها است که بعضا در جاهای مختلف مشاهده می شود و نباید اجازه داد مساجد پردیسان به دلیل نو و تازه بودن آن، گرفتار این وقایع شود.

IMG_5779_resize.JPG

امام جمعه پردیسان بیان داشت: از اتفاقات بسیار خوب مساجد پردیسان، فعال بودن مرکز نیکوکاری آن با حضور ائمه جماعت و خیرین است. این فعال بودن آن قدر درست و با برنامه بوده که توانسته در قم به رتبه بسیار خوبی برسد.

وی افزود: این مسئله نباید ما را از پیشرفت و تعالی در برنامه های این مرکز غافل کند بلکه باید بیش از گذشته بکوشیم و این نوع قبیل کارها و برنامه را برای رشد جامعه، رفع آسیب ها و کاهش مشکلات مردم نیازمند تقویت، ارتقاء و تداوم ببخشیم.

حجت الاسلام والمسلمین حامدی گفت: از برکات این مرکز این بوده که توانسته برای سایر شهرهای کشور الگو شود و دیگران از برنامه و فعالیت این مرکز برای رسیدگی به مشکلات مردم منطقه خودشان الگو برداری کنند.

 

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شهرپردیسان به عنوان اولین پایگاه خبری رسمی پردیسان و با هدف اطلاع رسانی و پیگیری مشکلات این منطقه راه اندازی شده است. خواهشمندیم با عضویت در کانال ایتای شهرپردیسان ما را در پیگیری مشکلات این منطقه همراهی کنید.