01:45

1403/02/08

اسکان بیش از ۳۵ هزار زائر در حرم حضرت معصومه(س)

مدیر حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به حضور گسترده زائران در حرم مطهر گفت: حرم مطهر با هماهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی و گردشگری و اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم بیش از 35 هزار نفر را در ایام نوروز اسکان داده است.

به گزارش شهرپردیسان، حجت الاسلام والمسلمین علی اشرف عبدی در گفت و گو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به میزبانی آستان مقدس بانوی کرامت از زائران نوروزی اظهار کرد: حرم مطهر در نوروز با هماهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی و گردشگری و اداره کل آموزش و پرورش استان قم خدمات اسکان شبانه به زائران حرم بانوی کرامت ارائه کرد.

وی گفت: در داخل حرم مطهر حضرت معصومه (س) دو دفتر ویژه خدمات اسکان در اختیار میراث فرهنگی و گردشگری و آموزش و پرورش قرار گرفت و زائران زیادی از حرم مطهر برای اسکان به این دو ارگان ارجاع و راهنمایی شدند.

مدیر حرم حضرت معصومه (س) افزود: بر اساس آمار اعلام شده از ۲۶ اسفند تا ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ تعداد ۱۹ هزار و ۸۰۲ نفر از طریق دفتر مستقر در حرم مطهر برای اسکان به میراث فرهنگی و گردشگری و تعداد ۴ هزار و ۶۵۳ نفر برای اسکان به آموزش و پرورش ارجاع داده شدند.

وی افزود: در داخل حرم مطهر بانوی کرامت نیز زائرسرای کوثر از ۲۵ اسفند ماه تا ۱۳ فروردین ماه میزبان ۵ هزار و ۹۷۴ نفر زن و مرد برای اسکان بوده است.

عبدی اضافه کرد: همچنین به دلیل افزایش حجم زائران و متقاضیان اسکان شبانه در حرم مطهر، شبستان نجمه خاتون نیز از ۲۷ اسفند تا ۱۳ فروردین به اسکان شبانه اختصاص یافت و متوسط شبانه ۵۰۰ نفر خواهر و برادر در این مکان اسکان پیدا کردند.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شهرپردیسان به عنوان اولین پایگاه خبری رسمی پردیسان و با هدف اطلاع رسانی و پیگیری مشکلات این منطقه راه اندازی شده است. خواهشمندیم با عضویت در کانال ایتای شهرپردیسان ما را در پیگیری مشکلات این منطقه همراهی کنید.